Gå til innhold

Brystpumpe!!


Junimom

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg ang brystpumpe? :-) Hva bør man velge, manuell eller elektrisk, hvilket merke er best? Kjøper man det nå, eller venter man til barnet har kommet for å se om man trenger det? Kan virkelig ingenting om brystpumper, hehe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har den her:

 

http://ammebutikken....brystpumpe.aspx

 

Da jeg fikk min første var denne redninga. Da hadde jeg prøvd både selvpumping og håndpumpa til Avent og blitt sår og øm og hatt massevis av melkestopp. Medela var himmelrik, enkel å bruke og mild mot huden. Gleder meg faktisk til å ta den frem etter fødsel igjen til sommeren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte også Medela da jeg fikk datteren min for 2 år siden. Skal bruke den igjen nå :) Elektrisk er det jeg vil anbefale. Jeg kjøpte før hun ble født, og har hatt god hjelp i den. Produserte mer melk enn det hun ville ha, så da fikk jeg pumpet meg når jeg fikk melkespreng. Og ikke minst var det greit å kunne pumpe meg når pappan skulle være alene med henne noen timer :) Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg ha Medela elektrisk brystpumpe og bruke dr brows flasker? Eller må man bruke flasker som hører til pumpa? Jeg har aldri sett en brystpumpe engang jeg....hehe;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg :) Jeg bare tømte melka over i en Dr. Brown-flaske når jeg vær ferdig å pumpe. Så ikke noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en avent-pumpe kjøpt på apotek som kan brukes både manuelt og elektrisk. Greit å plugge i strøm hjemme, men også ok å kunne bruke den manuelt om man er på tur.

 

Hadde ikke kjøpt den før jeg fikk førstemann, men det første mannen måtte gjøre da vi kom hjem fra sykehuset var å skaffe den. Hadde voldsom brystspreng, og puppene var steinharde. Vondt for meg, og umulig for babyen å få tak i brystet for å suge ut melk... Pumpa ble redningen, fikk ut litt melk med den slik at babyen fikk tak i puppen, og så gjorde han resten av jobben;) Anbefaler virkelig å ha pumpa klar dersom du tenker å amme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk min medela mini electric i dag :-) Svigermor har handlet i England, halv pris i forhold til Norge! Går på batterier, så gjør ikke noe at strøm ikke vil funke her bortsett fra med adapter.

 

Hadde avent sin manuelle sist, så er spent på å prøve elektrisk denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestandig brukt Avent sin manuelle, og fornøyd med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅTTE jo sette den samme og se hvordan pumpa ble :-) Veldig liten og nett. Har fått gode skussmål, så virker som et veldig fint elektrisk alt. til den manuelle pumpa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...