Gå til innhold

Instagram... Hva i alle dager er det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at mange bruker Instagram for å legge ut bilder div steder, men hva er det? Et kamera? Bloggverktøy? Hvordan funker det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Last ned Instagram og prøv selv da vel :)

Hilsen hekta :P

Skrevet

Må vite hva det er først.. :P Skeptisk. Hahah..

Skrevet

Ingenting å være skeptisk for - er en "side" på telefonen hvor du oppretter en profil, og du kan være akkurat så anonym som du selv vil, både hva navn og fotomotiv angår. (Selv heter jeg noe som ikke kan spores til navnet mitt, og legger bare ut bilder av natur og nærbilder av bikkja, mulig man kan gjette at jeg bor i Skandinavia men that's it).

Det er et tjuetalls ulike filtre man kan teste ut på allerede tatte bilder, kjempeartig! Pluss andre finesser, jeg er litt i startgropa sjøl, men lærer nytt hver gang jeg er innom.

Så legger man dem ut på sin profil, også finner andre mennesker fra hele verden turen innom og ser på dem, og hvis de liker ett bilde så klikker de "like" og man teller "likes", og hvis de liker alle bildene dine så klikker de "follow" hvilket betyr at de får dine fremtidige bilder og hvilke bilder du liker og følger opp på sin newsfeed.

Uff, vanskelig å forklare - du må bare prøve, det er ikke farlig så lenge du bruker vett ;)

Skrevet

Eneste bakdelen er at Facebook har kjøpt opp Instagram og som vanlig, slik det også er på Facebook, så eier de bildene du laster opp.

Jeg bruker ikke Instagram lengre etter det

Skrevet

Eneste bakdelen er at Facebook har kjøpt opp Instagram og som vanlig, slik det også er på Facebook, så eier de bildene du laster opp.

Jeg bruker ikke Instagram lengre etter det

Siste jeg hørte var at Facebook ikke skulle berøre Instagram angående eierskap til bilder, for det stod det jo tydelig i Instagram sine sider at man eier sine egen biler.. Har det skjedd noe nytt?

Skrevet

Siste jeg hørte var at Facebook ikke skulle berøre Instagram angående eierskap til bilder, for det stod det jo tydelig i Instagram sine sider at man eier sine egen biler.. Har det skjedd noe nytt?

å Jesus, å drikke vin og være på dib samtidig er dårlig kombinasjon ser jeg

eier sine EGNE BILDER skulle det seff være :P

Skrevet

å Jesus, å drikke vin og være på dib samtidig er dårlig kombinasjon ser jeg

eier sine EGNE BILDER skulle det seff være :P

Nei. Bilder du laster opp på Facebook eier Facebook. Lønner seg å lese alt med liten skrift og nå har Facebook kjøpt opp Instagram.

Hun over har bare delvis rett, men det kommer nok at Facebook også vil eie bildene på Instagram. Bare vent.

http://www.dagbladet.no/2012/04/10/kultur/analog_digital/facebook/mark_zuckerberg/data_og_teknologi/21041867/

Skrevet

Det er et sosialt medium hvor man deler bilder med andre, og liker/kommenterer andres bilder. Kommunikasjonen foregår altså gjennom bilder...

Bruker det ikke selv, men mannen er helt hekta. På kvelden kan vi ofte sitte sammen i sofaen fysisk, men jeg er på facebook/dib på padden og han er på instagram på iphonen - sad but true!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...