husmortrall Skrevet 30. april 2012 #1 Skrevet 30. april 2012 Hva er dine erfaringer? Har 2 barn med 3 år mellom. Syntes ikke det var så gøy med trass og en liten baby på samme tid.... Lurer på nummer 3 når minstemann er 2. eller kanskje man skal vente til minstemann er 4 år for så å få 2 tette da...
anonym91 Skrevet 30. april 2012 #2 Skrevet 30. april 2012 har barre nr 2 på vei da men nr 1 er 4 og ho klarer seg så godt selv. og trassen er bynnt og avta. tror det blir veldi greit med så stor avstand selv om det går litt tid før di har gleden av og leke i lag.. blir mer storesøster som må hjelpe babyen og leke litt. men virker som nr 1 gleder seg til og hjelpe til me babyen og trille tur osv.. kan hende det ikkje blir så sukker søtt som eg ser for meg men blir hvertfall ikkje så tungt med en 4 åring så en på 2 som trenger mye hjelp
Gjest ♥ JuniGull10 ♥ Skrevet 30. april 2012 #3 Skrevet 30. april 2012 Tror dette er litt individuelt. Vi prøver på nr 2 nå og hvis spiren sitter denne mnd, så blir det akkurat 2 år og 7 mnd mellom våre barn. Man kan sikkert ramse opp en rekke begrunnelser for å få to tette eller vente, men jeg tror det beste er å kjenne på deres erfaring fra egen barndom og deres sinnelag. Hva tror dere at dere vil mestre? Jeg er veldig nervøs for at trassen er på topp når nestemann kommer, men vi er da to til å takle dette. Jeg gruer meg mer til å hente en unge som ikke kan kle på seg selv i bhg, med stor gravidmage... Men, men! Jeg ønsker også barn innen jeg selv når en viss alder.
maipiken Skrevet 30. april 2012 #4 Skrevet 30. april 2012 Det er 2 år og 7 mnd mellom mine jenter.. De leker som oftest fint sammen og har mye glede av hverandre, men blir også selvsagt endel krangling innimellom.. Men er fornøyd... Hvis, hvis, hvis det skulle klaffe allerede på 1pp, blir det 3 år og 2 mnd mellom 2 og 3 barn.
Gjest AnneS Skrevet 30. april 2012 #5 Skrevet 30. april 2012 (endret) 20 mnd mellom mine to. Litt slitsomt første året, men totalt verd det nå. De har samme interesser og storkoser seg sammen. Vi prøver på nr.3 og vi kommer nok til å prøve å gi han/hun et søsken nært i alder også (1-2,5 år). Endret 30. april 2012 av AnneS
Anquor Skrevet 30. april 2012 #6 Skrevet 30. april 2012 Her blir det 6år mellom vesla og den (forhåpentligvis) komande babyen. Aldersforskjellen er så stor av ulike grunnar, men ser absolutt fordelar og ulemper med det. Ho kan no gå på do sjølv, ho kler på sej sjølv, og et maten sin sjølv. Ho er forbi verste trassperioda, og tek god beskjedar. Og eg ser ho gjerne som ein god hjelpar når babyen kjem. Samtidig vil dei nok ikkje leike så mykje saman då dei er på totalt ulike stadier i livet, men igjen enklare å kunne skilje mellom kva storesøster kan få lov til og lille-vennen ikkje kan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå