Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har skjønt at damene her inne på kranglesiden er hageentusiaster, så jeg prøver å spørre her:

Jeg vurderer å plante gravmyrt ( vinca minor) på en del av eiendommen som som skrår og og er delvis i skygge som vi vil ha mest mulig vedlikeholdsfri. Liker at planten er vintergrønn og utryddet ugresset og har fine blomster. Spørsmålet mitt til dere er: er det veldig vanskelig å kontrollere denne planten? Noen som har angrer på at de har plantet gravmyrt? Noen som har denne i hagen og kan anbefale den?

Tuuusen takk for hjelpen :-).

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Gravmyrt er kjempefint! Og hvis den ikke ligger tett oppi andre blomsterbed etc klarer du sikkert å bare nyte den uten å måtte slåss for å holde den nede. Mutterns gamle hage har gravmyrt siden gud veit når og den er fremdeles ikke andre steder enn under syrinene (dvs et litt kjipt skyggefullt sted som nå er vakkert i stedet), den har kanskje spist seg litt ut i plenen, men det er ikke andre ting i nærheten den kan ødelegge for, så det gjør ikke noe. Jeg ville gjort det, om jeg hadde stor nok hage.

Skrevet

Så bra. Blir glad for å høre dette da jeg hat forelsket meg litt i grabmyrten. Blomsterer den mye der i skyggen da?

Gjest sug lut
Skrevet

Ja, det er et helt teppe, veldig flott!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...