Gå til innhold

Kan de avslutte så lett?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ei på 34 år,gravid og begynte nylig i ny jobb for et vikarbyrå.

Har jobbet for de i ca 5 mnd og gjort en strålende jobb som det eksterne firmaet har presisert for min sjef.

Jeg har vært litt plaget med graviditetsrelatert sykdom og har derfor vært sykemeldt en uke.

Jeg fikk denne jobben med beskjed om at det var mulighet for fast arbeid.

Jeg fikk denne jobben uten å bli forespeilet at noen med lengere ansenitet kunne snappe den ut av hendene mine på et blunk.

Jeg ble kalt inn på møte i i dag (mens jeg er sykemeldt).

Det viser seg at en mann med lengere ansenitet enn meg (og tydeligvis fast ansatt), mister sin jobb på pga nedleggelser i en bedrift han har vært ansatt hos, i en lengere periode.

Det de da Må gjøre, er å gi han min jobb, da jeg ennå er vikar og han er fast ansatt. (Begge i samme vikarbyrå)

Dette trer i kraft neste mandag (da jeg i teorien skulle begynne etter sykemeldingen min) og gjør meg i bunn og grunn arbeidsledig.

De kunne tilby meg en langt dårligere jobb og betaling, men det "var det de hadde".

Alternativt kunne jeg være med på flere intervijurunder, men dette garanterte ikke jobb umiddelbart.

Jeg er da arbeidsledig allerede fra neste uke, hvis jeg ikke takker ja til deres dårlige tilbud.

Jeg har gått på mnd kontrakter som fornyes hver mnd..

De anbefalte meg å ta stillingen med færre timer og heller sykemelde meg de resterende timene, slik at jeg ikke ble berørt økonomisk..

Har jeg ingenting jeg skulle sagt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har desverre lite rettigheter som vikar. men det virka litt brutalt dette da?

prøv og sjekk ut rettighetene dine gjennom vikarbyrået

Skrevet

Ring Arbeidstilsynet. De vet nok svaret på dette. Om de mener du skal gå videre så hjelper de deg på vei. Lykke til,...

Skrevet

Om du ikke har fornyet kontrakten som gikk ut nå har de rett til det. Har du fornyet den ut mai skal du ha jobb ut mai.

Skrevet

Ta den jobben du blir tildelt så får du hvertfall en inntekt og fødselspenger når den tiden kommer. ikke lett å få seg ny jobb når man er gravid kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...