Anonym bruker Skrevet 30. april 2012 #1 Skrevet 30. april 2012 Jeg lurer litt på om jeg skal ringe fastlegen min på onsdag og få time til han. Jeg og min samboer trenger prøverør, men jeg har for høy BMI. Har fått fast tidspunkt hvor jeg skal komme og veie meg på nytt slik at vi skal få lov til å komme i gang. Jeg blir så stressa og redd for å ikke klare å gå ned vekten jeg må, og synes det går treigt. Men det jeg lurer litt på er hva kan egentlig legen hjelpe meg med? noen som har erfaringer med dette? Jeg aner ikke hvordan jeg skal legge frem saken, og føler meg egentlig helt lost i situasjonen. Håper noen som vet kan svare meg.
Nangiliama Skrevet 30. april 2012 #2 Skrevet 30. april 2012 Syntes det å kontakte legen for å få hjelp til vektnedgang er en god ide! Be om å bli henvist til ernæringsfysiolog ved ditt lokale sykehus, eller tilsvarende tilbud der du bor. Vi har hatt en del undervisning om ernæring på studiet i det siste, og hvis de som har undervist oss er representative for yrkesgruppen - vil du få kjempegod hjelp og rådgivning! Masse lykke til - dette kan du klare :-)
Anonym bruker Skrevet 30. april 2012 #3 Skrevet 30. april 2012 Du kan få diverse legemidler som kan hjelpe deg ned i vekt. En type som fjerner fettet fra maten. Husker ikke navnet men legen vet hva det er. (alli er en svakere type som selges reseptfritt) Jeg har også fått Metformin som hjelper til med å holde blodsukkeret stabilt og reduserer sultfølelsen noe. Legen kan også gi deg kostveiledning. Anbefaler deg å beynne på grete roede, da er det mye lettere å gå ned i vekt.
L-8 Skrevet 30. april 2012 #4 Skrevet 30. april 2012 Jeg spurte fastlegen min om hjelp da jeg ikke klarte å gå ned i vekt, tross trening og lite mat, men fikk beskjed om at jeg ikke var overvektig nok... Så kontaktet balderklinikken/4M. Det er det lureste jeg noensinne har gjort?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå