Gå til innhold

Ikke anbefalt med ibux i prøvetiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det ikke er anbefalt under svangerskap. Men hvordan er det i forhold til prøving?

Har vondt, så skulle gjerne tatt en blanding med paracet og ibux.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ibux kan utsette eggløsning eller gjøre så den uteblir.jeg er midt i prøvingen og tar ibux innimellom.Forskjell på å ta en tablett innimellom eller å gjøre det hver dag.Jeg spiste en stor eske( i l løpet av en mnd) med 600 mg og ble gravid samme mnd.

Skrevet

Paracet og pinex har bedre effekt enn vare den ene. Snodig ettersom det er samme produkt, nen det hjelper faktisk :-)

Skrevet

Det står i pakningsvedlegg til ibux at en ikke skal ta den år en prøver å bli gravid. Men jeg har tatt en tablett eller to jeg altså år jeg har vondt, har ikke hatt problem med syklusene mine.

Skrevet

Man skal heller ikke ta naproxen om man vil bli gravid. Disse preparatene minsker rett og slett fertiliteten! Disse preparatene kan også gi fosterskader, så de derfor anbefales det å bruke paracetamol i steden under graviditet. Ikke for å skremme, men det er bare å google litt så ser man alle advarsler.

Skrevet

Er det noe annet som kan gi samme effekt som paracet og ibux? Så noen andre her nevnte noe... Skal sjekke om jeg har det i huset! Har så himla vondt så må ha noe som hjelper!!

Skrevet

Ta en ibux og en paracet i kombinasjon nå og i morgen synes jeg du skal spörre på et apotek om alternativ om det er sånn att du har vondt hver måned.

Det er acetylsalisylsyra som er problemet her, så spör etter alternativer till dette virkestoffet. I paracet er det jo paracetamol som er virkestoffet og det har en virkning på smärtesentrum i hjärnen, mens acetylsalisylsyra har en virkning ute i kroppen.

God bedring :)

Skrevet

Jeg har hatt en liten operasjon pga visdomstann og det er kun i denne mnd jeg trenger en liten søt cocktail med medisiner:) dog kanskje ny tann neste mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...