Gå til innhold

Er 3 mann en luring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 3 uker igjen til termin og de to første er født omtrent på denne tiden. Har hatt endel tak og murringer i dag så er spent om noe på gang eller om jeg kan forvente mange falske alarmer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min tredje kom på omtrent samme tid som de andre, ca to uker før termin.

Var en stor unge, den største av mine, men fødselen ble den korteste.

Skrevet

Trodde 3 skulle være en luring i henhold til fødsel, ikke termin. Alle mine har kommet ca til termin, par dager over eller par dager før. Men ble som jordmor hadde sagt, 3 var en luring og fødsel tok lengre tid enn nr. 2. Men til det bedre da nr. 2 gikk fra 5cm til babyen var ute på 10-15 min. Hadde en del falske rier uka før 3 ble født, hadde ikke det med de to første. Syns nr. 3 var en drøm å føde håper nr. 4 blir lik :-))

Skrevet

Min tredje var en luring. De to første kom 2 uker over termin, begge startet med rier. Fødslene tok 46 og 11 timer.

Tredjemann bestemte seg for å sparke vannet ut 2 uker før termin og måtte settes i gang. 3 timer etter dryppet var satt var babyen født.

Skrevet

Jordmoren min forklarte at det de mener med "luring" er at man, jo flere barn man får, oftere kan få maserier i både dager og uker før fødselen. Dette fører til at man kan tro at fødselen er i gang mange ganger, mens det stadig stopper opp, og når den endelig starter skikkelig, så kand et gå fort. Det stemte for meg med både nr 3 og 4.

Skrevet

Jordmoren min forklarte at det de mener med "luring" er at man, jo flere barn man får, oftere kan få maserier i både dager og uker før fødselen. Dette fører til at man kan tro at fødselen er i gang mange ganger, mens det stadig stopper opp, og når den endelig starter skikkelig, så kand et gå fort. Det stemte for meg med både nr 3 og 4.

Slik var det her også med nr tre. Nr en og to brukte laaaang tid (begge var stjernekikkere, tok hhv 34 og 26 timer). Med nr tre hadde jeg masse maserier i flere uker før fødselen, men når det endelig satte igang skjønte jeg ikke hva det var som skjedde. Kom på sykehuset for det jeg trodde var en sjekk, og da jeg trodde jeg skulle bli sendt hjem fikk jeg i stedet beskjed om at "nå tar jeg vannet, så kan du bare begynne å presse". Håper nr fire går like greit :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...