Gå til innhold

Kan noen hjelpe? Haster! Ang billån

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ett billån i sparebanken, med min mor som kausjonist. Nå står der igjen 19 000 kr på det billånet, men jeg skal til å flytte + diverse i mnd fremover, og jeg har lyst å sette ned det måndlige avdraget i noen mnd..

Når vi tok opp lån, så sa jeg at jeg ville betale 2500 kr pr mnd. Etter noen mnd så jeg at jeg hadde litt god råd, og jeg ville bli fortere ferdig med lånet, så jeg sa at jeg ville øke avdraget til kr 4000 pr mnd, men nå vil jeg redusere det til 2500 kr igjen.

Kan jeg redusere det uten at min mor blir innblandet? Hun i banken sa for noen mnd siden at jeg kan øke lånet uten at min mor blir innblandet, men dersom jeg vil redusere det, så må hun skrive under.. Tror dere at hun må skrive under dersom jeg setter beløpet ned igjen til det det i utgangspunktet var? Min mor vet ikke at jeg har auka det til 4000 kr i det hele tatt, hun tror jeg betaler 2500 pr mnd..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det vel i grunnen bare banken som kan svare på. Ta en telefon.

Skrevet

tror du kan bestemme det selv. selv om hun er kausjonist er det jo du som står for bettalinga.

men du må selvsagt ta det opp med banken din.

hverfall siden du har hatt 2500 så bør det vell ikkje bli problem av det

Skrevet

Så lenge du ikke utvider løpetiden utover det som moren din signerte på da lånet ble innvilget trenger hun ikke samtykke i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...