You can do it! Skrevet 30. april 2012 #1 Skrevet 30. april 2012 Jeg har en gutt på 5 år som er ganske stor for alderen og som fortsatt bruker bleier. I det siste har vi hatt mye lekkasjer, så jeg lurer på om noen har noen tips til gode bleier for store barn?
Anonym bruker Skrevet 30. april 2012 #2 Skrevet 30. april 2012 Tynne drynights som du får på apoteket. De er dyrere, men kanskje bleien er mindre synlig gjennom klærne på dagtid. Ellers så må gutten bare bli tørr når det er naturlig for han. Mange får hjelp i barnehagen til å minne om å gå på do/innføre dotid f.eks hvaer 2 til hver 3 time. Også følger foreldrene opp dette hjemme. Noen barn har et fysisk problem, mens mange bare er late eller vimsete og opptatt i lek. En stund med faste dorutiner kan for gjøre at det blir slutt på lekkasjer på dagtid, også kommer lekkasjeslutt i løpet av noen måneder etterpå
Anonym bruker Skrevet 30. april 2012 #3 Skrevet 30. april 2012 DryNites synes jeg fungerer bra dersom han er 5 år burde du kansje ta det opp med legen? kan få bleier på blå resept fra rundt den alderen jeg ventet litt for lenge før jeg tok det opp med legen, min har diagnose enurese og enkoprese nå. Han er 9 år nå, og bruker fortsatt bleier til tider. Vi jobber hardt for å få han til å gå på do, og ser nå endelg lys i tunellen
You can do it! Skrevet 30. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 30. april 2012 Tusen takk for tips! Da skal vi prøve drynites:) Gutten min er veldig forsinket i utviklingen og har diagnosene barneautisme og psykisk utviklingshemming, så ting tar mye lenger tid for han å lære. Vi er i gang med pottetrening (han har helt angst for doen), men det er et stykke igjen til han er klar for å legge bort bleiene helt. Målet er å øve masse nå fremover mot sommeren, så får vi se om gutten er enig... Hehe;)
Anonym bruker Skrevet 30. april 2012 #5 Skrevet 30. april 2012 da ville jeg i allefall prøvd å få bleier på resept, min har også en autistme diagnose (i tilegg til enurese og enkoprese. er såvdt jeg har skjønt vanlig med de tileggsdiagnosene )
Kanutten83 Skrevet 30. april 2012 #6 Skrevet 30. april 2012 Gutten din har rett til bleier på resept fra 5 år som han jo er, pga sine diagnoser. De bleiene er jo også mer tilpasset store barn:) Bare få legen til å søke:) Og masse lykke til med øving til sommeren, det begynner vi med også med eldstemann:)
Anonym bruker Skrevet 30. april 2012 #7 Skrevet 30. april 2012 Du får de på blå resept fra barnet er fylt 5 år Og da er de gratis, vet du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå