Anonym bruker Skrevet 30. april 2012 #1 Skrevet 30. april 2012 har nettopp fått beskjed om at jeg har lavt stoffskifte, ble kjempelettet - endelig en forklaring på hvorfor jeg har det som jeg har. skal mest sansynlig begynne på medisin, men legen ville først ta en kontroll prøve - men hun regnet med det blir tabletter på meg. jeg har nå i flere mnd prøvd å gå ned vekt og å øke energinivået med trening uten at det har hjulpet det grann. brukt flere tusen på PT uten å miste så mye som ett gram eller blitt i nevneverdig bedre form... er det ovehodet noen vits i å trene nå?? eneste jeg oppnår er utmattelse.. eller vil jeg faktisk bli enda værre dersom jeg kutter ut treningen?? noen som vet?
Fruen i huset Skrevet 30. april 2012 #2 Skrevet 30. april 2012 Det er så utrolig individuelt. Noen fungerer kjempegodt med medisiner og har ingen symptomer, andre blir aldri symptomfrie og har en sykdom som nesten ligner på ME/CFS (f.eks meg) Jeg kunne aldri trent slik jeg har det nå, da går jeg inn i koma, men du må kjenne på hva som fungerer for deg. Det er nok en fordel å vente til blodprøvene viser at du har normale nivåer i alle fall, og sørg for å ta B12, D-vit, selen og jern. Hvis du er undermedisinert vil du nok ikke klare å gå ned i vekt. Jeg er veldig tynn og gikk bare opp noen få kilo for jeg startet medsiner, og dette gikk jeg ned ved hjelp av medisiner alene.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2012 #3 Skrevet 30. april 2012 har man lavt stoffskifte, så er det dårlig med forbrenning.. hvis du er så oppegående at du klarer, så gå heller noen turer. annen type trening som sliter deg ut, det tror jeg ikke er lurt før verdiene er bra. jeg hadde virkelig flaks at jeg fikk beskjed om lavt stoffskifte den dagen jeg hadde avtale på treningssenteret.. heldigvis ringte legen før jeg dro-hadde nok gått i koma på treningssenteret!! men jeg var skikkelig lav,det finnes jo mange grader her! lykke til!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2012 #4 Skrevet 30. april 2012 takk for svar. da skal jeg avlyste timen jeg har på torsdag har hatt noen timer, men føler jo at de virker helt mot sin henskt.. blir liggende i garderoben i lange tider etter trening før jeg klarer å dra hjem. har også endt opp i nær avsvimt tilstand med hodet over do :/ uff, er ikke noe godt! derfor jeg ble så glad da legen fortalte at stoffskftet var på tur
Anonym bruker Skrevet 30. april 2012 #5 Skrevet 30. april 2012 takk for svar. da skal jeg avlyste timen jeg har på torsdag har hatt noen timer, men føler jo at de virker helt mot sin henskt.. blir liggende i garderoben i lange tider etter trening før jeg klarer å dra hjem. har også endt opp i nær avsvimt tilstand med hodet over do :/ uff, er ikke noe godt! derfor jeg ble så glad da legen fortalte at stoffskftet var på tur
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå