Gå til innhold

Frustrert!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har no forsøkt å verte gravid i noen måneder. Jeg har egentlig ikke "rett" på å klage. Men forstår ikke alt til tider.

Samboer har barn frå før og no skal vi få ett barn i lag (det er iallefall planen). Exen vart gravid på første pp når det var planlagt. Mens jeg ikke har blitt gravid enda. Jeg blir litt stresset av dette, vet at jeg ikke bør tenke så mye på det. Men det er enklere sagt enn gjort.

En annen ting som irriterer meg, er at Exen nedprioriterer barna sine til stadigheter. Hun arbeider som en "gal" når barna er med henne slik hun skal få ha fri til å reise når barna er med oss. Arbeidshelger og slikt tar hun alltid når barna er med henne fordi hun skal reise helga etter. Barna går kledd i gamle og slitte klær fordi hun prioriterer pengene på noe annet. Det siste no er at hun reiser vekk på 17.mai. Så hun nedprioriterer å se barna i 17.mai tog. Jeg som ikke er mor til barna, gler meg til å se 17.mai toget og har kjøpt inn dress til dei begge. Jeg forstår virkelig ikke at hun vil reise vekk i stadenfor å vere attmed barna sine på den dagen.

Jeg skjønner berre ikke at hun som bryr seg berre når hun har tid skulle få det so enkelt med å få barn. Kanskje det er helt feil av meg å tenke slik, men er ikke so enkelt å la vær.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan hun prioriterer sitt liv har du ingen ting med.

Kanskje derfor du ikke blir gravid. Du er ikke klar for det. For opptatt av hva andre gjør.

Skrevet

Jeg må si jeg bryr meg fordi jeg ser hvor skuffet barna blir. Har ikke sagt jeg har noe med det å gjøre, men det er vanskelig å ikke bry seg.

Men ja, helt klart at det er grunnen til att jeg ikke har blitt gravid. Og at jeg ikke er klar for å verte gravid/mor pga jeg bryr meg om barna.

Skrevet

sjønner godt at du bryr deg.. barn sjønner desverre mer en vi tror :/

lykke til med prøvinga :) er faktisk sjelden det gå på første forsøk men om du er ivrig til og få det til snart kan du jo prøve med EL tester ?

Skrevet

sjønner godt at du bryr deg.. barn sjønner desverre mer en vi tror :/

lykke til med prøvinga :) er faktisk sjelden det gå på første forsøk men om du er ivrig til og få det til snart kan du jo prøve med EL tester ?

:) Ja det er akkurat det at barn får med seg og tenker mer enn vi tror.

Tror jeg snart skal ta i bruk slike hjelpemiddler ja om det ikke klaffer. Vet at det er skjeldent det klaffer første pp, men tenkte meg bare til at det kom til å gå kjapt siden det gjor for han før. Men får berre roe ned :) Iallefall prøve på det.

Skrevet

Lykke til med prøvingen!!!! Og som det blir sagt over, det er ikke ofte det skjer på første forsøk. Med første mann ble jeg gravid på 2 forsøk, nr 2 et halvt år ( mista etter 8 uker), gravid på 3 pp etter det, og nå tok det 9 mnd. EL kan være en veldig lur investering. Og prøv å slapp av, selv om det ikke er så lett;).

Jeg skjønner godt at du reagerer på mora til stebarna dine. Du har da noe med det mener jeg, i og med at barna nå er en del av ditt liv også. Folk er forskjellig og har forskjellige prioriteringer. Det viktigste er at barna ikke lider som følger av det. Det er tross alt de som er det viktigste oppi det hele. Jeg hadde også reagert om mora til min stesønn var slik. Hun er heldigivis en mor som absolutt gjør alt for at barnet hennes skal få den beste oppveksten. Barnets ve og vel går foran hennes behov. Ikke at jeg mener at foreldrene ikke skal ha behov;)

Så kjekt at du har kjøpt fine dresser til barna på 17 mai:) Kos dere masse sammen med stebarna på 17 mai. Det er jo tross alt "barnas dag" :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...