Gå til innhold

Hvor mye gir man til barnas venner til konfirmasjonen?

Anbefalte innlegg

Gjest Heartbroken
Skrevet

Snuppa skal konfirmeres, og har da selvsagt mange venner som vi må gi gave til. Vi er ikke først ute, så vi kan ikke vente å se hvor mye de andre gir, så derfor lurer jeg på om det er noen her inne som vet hva som er "vanlig" å gi.

Det er vel forskjeller på hvor i landet man bor, kanskje, men vi har brukt å gi 200 til nabobarn før om årene. Er det nok, for mye eller for lite? Det er snakk om 8-10 stk vi skal gi gave til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si at 200 er et fint beløp. Dersom hun har en bestevenninne som er mye hjemme hos dere, kan dere kanskje gi 500 til henne.

Skrevet

Spørs vel litt hvor nært forhold man har til disse konfirmantene og da, men 200 er vel akkurat passe.

Skrevet

Vi gir 200 kroner til "vanlige" nabobarn - men litt mer til barn av gode venner, der vi faktisk også kjenner barna (Skal i konfirmasjon nå til helgen og tenker å gi 500 kroner, da vi kjenner gutten)

Skrevet

Hvis det er barnas venner som dere voksne ikke har noe spessielt forhold til ville jeg overlatt det til konfirmantene selv. Da jeg ble konfirmert var det i hvertfal ikke vanlig å gi konfirmasjonsgaver til venner. Ta i hvertfal en prat med foreldrene til de andre før dere begynner med det.

Skrevet

200.- er en grei sum til barns venner. 500.- er mye hvis man skal gi til 8-10 stykker.

Skrevet

Hvis det er barnas venner som dere voksne ikke har noe spessielt forhold til ville jeg overlatt det til konfirmantene selv. Da jeg ble konfirmert var det i hvertfal ikke vanlig å gi konfirmasjonsgaver til venner. Ta i hvertfal en prat med foreldrene til de andre før dere begynner med det.

Det er ikke barnas venner, men mine venners barn. Mine barn er små, men mine venner har konfirmanter. P.g.a aldersforskjell mellom barna så kjenner jeg de heller ikke så godt

HI

Skrevet

Det er ikke barnas venner, men mine venners barn. Mine barn er små, men mine venner har konfirmanter. P.g.a aldersforskjell mellom barna så kjenner jeg de heller ikke så godt

HI

Sorry, er ikke hi

Tror jeg er litt trøtt, jeg har en liknende tråd en eller annen plass :)

Hilsen #7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...