Anonym bruker Skrevet 30. april 2012 #1 Skrevet 30. april 2012 Tror ikke jeg rekker apoteket idag, og ikke legen heller for det stenger vel kl.15. Og imorgen er jo alt stengt. Har jeg da rett på en legetime på legevakta?? Er jo fort gjort å ta en test der. Skulle så gjerne vite om jeg er gravid fordi det påvirker en del valg jeg må ta i løpet av disse dager. Kan jo bare si til legevakta at jeg er kvalm og dårlig, og spørre om en test når jeg er der??
Anonym bruker Skrevet 30. april 2012 #2 Skrevet 30. april 2012 Nei, man drar da vel ikke på legevakta for å ta graviditetstest, det blir for dumt. Legevakt er for øyeblikkelig hjelp og ikke noe man bør misbruke. Noen matbutikker selger også tester, f.eks Rema 1000.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2012 #3 Skrevet 30. april 2012 Du kan ringe å høre om du bare kan ta testen der, trenger ikke en akuttime for det. Og du hadde mest sannynlig ikke fått det heller om det var mer hastende tilfeller der. Men du kan alltids levere en urinprøe til labben og få svar. Om du har meny i nærheten, så har de tester der. Muligens at de har i andre utikker og.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2012 #4 Skrevet 30. april 2012 Så fordi du ikke gidder å kjøpe en test i dag, eller vente til onsdag, så skal du benytte deg av legevaktens tilbud foran andre som kanskje trenger det mer enn deg? Er ikke akkurat en akutt situasjon å ikke vite om en er gravid eller ikke..
Anonym bruker Skrevet 30. april 2012 #5 Skrevet 30. april 2012 her jeg bor selger de fleste matbutikker graviditetstester Man kan da ikke bruke legevakta for å få ta en slik test, tviler på at de gjør det heller selv hvor viktig du syntes det er står det ikke om liv.
☆☆☆ Skrevet 30. april 2012 #6 Skrevet 30. april 2012 Ærlig talt! Legevakta er for akutt syke, ikke for folk som ikke prioriterer legens kontortid (eller i ditt tilfelle apotekets åpningstid)!
moota m storebror&lillebror Skrevet 30. april 2012 #7 Skrevet 30. april 2012 Du har ikke rett til akutttime idag eller imorgen for du skal kunne ta avgjørelsen idag eller imorgen istedenfor onsdag. Du trenger heller ikke en legetime for å få svar på om du er gravid. Det finner du ut ved å ta en test, og det er det ikke legen som gjør. Du får enten kjøpe en test på en butikk som noen her sier eller ringe og spør om det er greit at du leverer en urinprøve der. Tviler på at det betyr noe om du tar en test på onsdag også da
Anonym bruker Skrevet 30. april 2012 #8 Skrevet 30. april 2012 Nei, du har ikke RETT på en hastetime pga mistanke om graviditet. Du klarer fint å vente til onsdag om du ikke skulle rekke det i dag. Vet ikke hvordan dagsplanen din ser ut, hi, men kjøpesentra rundt om i landet stenger rundt kl 20-21, og apotekene der like så
kaklemor Skrevet 30. april 2012 #9 Skrevet 30. april 2012 Tror ikke jeg rekker apoteket idag, og ikke legen heller for det stenger vel kl.15. Og imorgen er jo alt stengt. Har jeg da rett på en legetime på legevakta?? Er jo fort gjort å ta en test der. Skulle så gjerne vite om jeg er gravid fordi det påvirker en del valg jeg må ta i løpet av disse dager. Kan jo bare si til legevakta at jeg er kvalm og dårlig, og spørre om en test når jeg er der?? Nei. Man bruker ikke legevakta som en test. Rimi selger rfsu tester, kiwi også... stenger åtte og elleve.
Niccoline *savner_kulemage* Skrevet 30. april 2012 #10 Skrevet 30. april 2012 Vakt apotek? Alle byer har vel det.. Du får testet gratis hos Amathea og helsestasjon for ungdom (dersom du er veldig ung). Har sett enkle g-tester som er billige hos HM, Meny, Vita, Statoil... Legevakta er uhørt å bruke til sånt..
Anonym bruker Skrevet 30. april 2012 #11 Skrevet 30. april 2012 Kan du ikke få mannen eller en god venninne til å handle test for deg? Men om du ikke klarer å skvise inn et besøk hos apotek eller en butikk idag, så kan det ikke være såå viktig å finne ut om du er gravid. Legevakt er for folk som har skadet seg, eller er akutt syke. Ikke for folk som ikke rekker apoteket.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2012 #12 Skrevet 30. april 2012 Vita-butikkrt selger det også! Noen iallefall
Anonym bruker Skrevet 30. april 2012 #13 Skrevet 30. april 2012 Dette må jo være tull?? Kan da ikke være noen som mener de skal bruke av legevaktens dyrebare tid for en graviditetstest?? Du får holde deg edru fram til onsdag da, om du ikke gidder å få tak i en test før. Regner med det er derfor du Må ha svar i dag, for du har tenkt deg på ravfylla......
laracroft Skrevet 30. april 2012 #14 Skrevet 30. april 2012 Oj... tusen takk for svar allesammen. Kan ikke annet enn å le ;-) Og det er ikke tulleinnlegg. HI
laracroft Skrevet 30. april 2012 #15 Skrevet 30. april 2012 Dette må jo være tull?? Kan da ikke være noen som mener de skal bruke av legevaktens dyrebare tid for en graviditetstest?? Du får holde deg edru fram til onsdag da, om du ikke gidder å få tak i en test før. Regner med det er derfor du Må ha svar i dag, for du har tenkt deg på ravfylla...... Det var da en voldsom fantasi du har!! HI
Anonym bruker Skrevet 30. april 2012 #16 Skrevet 30. april 2012 Dette må jo være tull?? Kan da ikke være noen som mener de skal bruke av legevaktens dyrebare tid for en graviditetstest?? Du får holde deg edru fram til onsdag da, om du ikke gidder å få tak i en test før. Regner med det er derfor du Må ha svar i dag, for du har tenkt deg på ravfylla...... Det var da en voldsom fantasi du har!! HI Fantasi.. ? Er nok du som fantaserer om du virkelig tror at vi har legevakt til slike "problemer".....
laracroft Skrevet 30. april 2012 #17 Skrevet 30. april 2012 Dette må jo være tull?? Kan da ikke være noen som mener de skal bruke av legevaktens dyrebare tid for en graviditetstest?? Du får holde deg edru fram til onsdag da, om du ikke gidder å få tak i en test før. Regner med det er derfor du Må ha svar i dag, for du har tenkt deg på ravfylla...... Det var da en voldsom fantasi du har!! HI Fantasi.. ? Er nok du som fantaserer om du virkelig tror at vi har legevakt til slike "problemer"..... Ja tusen takk for at du er så snill å oppdrar meg, nå ser jeg virkeligheten i øynene, for du vet jo alt om mitt liv.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 30. april 2012 #18 Skrevet 30. april 2012 Tror ikke jeg rekker apoteket idag, og ikke legen heller for det stenger vel kl.15. Og imorgen er jo alt stengt. Har jeg da rett på en legetime på legevakta?? Er jo fort gjort å ta en test der. Skulle så gjerne vite om jeg er gravid fordi det påvirker en del valg jeg må ta i løpet av disse dager. Kan jo bare si til legevakta at jeg er kvalm og dårlig, og spørre om en test når jeg er der?? Og du setter deg slev før alle andre eller? Legevakta er forebeholdt akutt tilfeller. Du vil bare bruke verdigfull tid som kan benyttes til de som trenger den hjelpa! Du kan sikkert få tak i test på ststoil eller rema 1000 hvertfall. Eller så får du pent vente til onsdag.
Gosseklompen Skrevet 30. april 2012 #19 Skrevet 30. april 2012 De selger også tester på bensinstasjonene nå, henger der som kondomene henger:-)
Anonym bruker Skrevet 30. april 2012 #20 Skrevet 30. april 2012 Må innrømme at jeg også tenkte slik som #13, HI skal sikkert drikke alkohol... For hva slags valg skal du ta i løpet kort tid, der det om du er gravid eller ikke, har noe å si? Det eneste jeg også kan komme på, er inntak av alkohol...Ellers lever man jo som vanlig når man er gravid. Uansett burde det være null problem å få tak i en test en eller annen plass i løpet av dagen. Apotek på kjøpesentre er stort sett åpne til 20-21 som noen her over skrev. Du har matvarebutikker, bensinstasjoner, sykehusapotek (som jeg mener er åpne også på helligdager. Har vært der selv på en søndag.) Og skal du drikke, og ikke har funnet ut om du er gravid ennå, ja da må du bare droppe alkoholen. Enkelt og greit. Man bruker ihvertfall ikke legevakta til sånt... Lykke til, håper du får handlet en test og tatt de riktige valgene
laracroft Skrevet 30. april 2012 #21 Skrevet 30. april 2012 Greit, grunnen til at jeg tenkte legevakt var jo at det er jo veldig fort gjort å tisse i en beholder da.... Neida alkohol er ikke grunnen til dette. Wow jeg blir helt paff her jeg :-P HI
Anonym bruker Skrevet 30. april 2012 #22 Skrevet 30. april 2012 Nei, forsinket mens er selvsagt ikke rett på legetime. Om du klarer å sette av tid for å komme deg på legevakten kommer du deg også på apotek eller butikk før de stenger for å kjøpe en test. Ellers får du pent vente til onsdag... Selv om det bare er en test så er ikke legevakten noen slags "teststasjon", de har det travelt og har bedre ting å gjøre på en å drive å teste for graviditet på personer som ikke har behov for legetime...
LillaGorilla♥♥ Skrevet 30. april 2012 #23 Skrevet 30. april 2012 Nei, men du kan jo prøve å ringe 113.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2012 #24 Skrevet 30. april 2012 De selger også tester på bensinstasjonene nå, henger der som kondomene henger:-) Jeg bare må, må, må kommentere denne Om HI hadde visst hvor kondomene var, ville hun ikke trengt å teste seg nå
Anonym bruker Skrevet 30. april 2012 #25 Skrevet 30. april 2012 Greit, grunnen til at jeg tenkte legevakt var jo at det er jo veldig fort gjort å tisse i en beholder da.... Neida alkohol er ikke grunnen til dette. Wow jeg blir helt paff her jeg :-P HI Hva er det du blir så paff av?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå