Anonym bruker Skrevet 30. april 2012 #1 Skrevet 30. april 2012 Skal ærlig innrømme det! Jeg skjønner virkelig ikke hvordan man skal disponere penger! Setter av penger til faste utgifter hver mnd. Har aldri hatt inkasso og skal aldri ha det. Det verste jeg har fått er purring om jeg har glemt en regning. Problemet er at de pengene som er igjen, klarer jeg ikke disponere. De skal holde en mnd., men er nesten brukt opp på 2 uker. Har kredittkort jeg må betale på hver mnd. fordi jeg blir nødt til å bruke det så det blir aldri betalt ned. Hva skal jeg gjøre? Blir så sinna på meg selv, men klarer ikke styre meg. Prøvd så mange ganger!
Tøffe Tøflus Skrevet 30. april 2012 #2 Skrevet 30. april 2012 Få noen til å "passe på" kredittkortet ditt, og si at du ikke skal ha det tilbake uten at det er ordentlig krise. Denne noen må selvsagt være i stand til å skille innbildt krise fra faktisk krise. "Jeg mååå ha en ny genser" er ikke krise, men "vi sulter" er jo litt dumt. Spør noen som kjenner deg godt, og som du kan ha et åpent forhold om økonomi til, f.eks foreldre eller en god venninne. I en periode fikk jeg styringen over økonomien til min bror, bl.a fikk jeg full tilgang til nettbanken hans for å se hvor pengene havnet. Det hjalp ihvertfall litt at han visste at alt han brukte penger på ble synlig for noen andre. Passet også på at han betalte husleie og slikt. Han var da 19 år og nektet foreldrene våre innsyn.
TPK Skrevet 30. april 2012 #3 Skrevet 30. april 2012 Ta ut kontanter 1 gang pr uke til mat o.l, og be noen andre passe på bankkortet ditt i mellomtiden. Hvis alle pengene er brukt opp på mandag, vet du at det er 1 uke til du får mer penger, så da må du bare klare deg med det du har i skapene.
☆☆☆ Skrevet 30. april 2012 #4 Skrevet 30. april 2012 Ta ut kontanter på mandag for hele uka og legg igjen alle kort hjemme. Handle mat til hele uka denne dagen. Når du har brukt opp, blir det ikke mer penger den uka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå