Gå til innhold

Gleder meg til kroppen min ikke er lengre er samtaletema..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvorfor alle på død og liv på kommentere kroppen og størrelsen på gravide ? Hva er galt med gratulerer, det var hyggelig feks..?

Er høygravid og utslitt etter et slitsomt svangerskap så tåler ikke mest om dagen, men det hadde vært hyggelig å kunne forlate huset uten at magen skal stirres på og kommenteres..

De verste er tidligere gravide som på død og liv må fortelle hvor enorme de var selv og at jeg kan jo ikke ha gått opp omtrent i det hele tatt.

Jeg har faktisk gått opp 20 kg og det merkes faktisk veldig godt for en som alltid har vært slank..

Hva svarer dere på alle som kommenterer om dere er store / små osv gravide ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville bare si at jeg føler med deg! Jeg har ikke vært gravid selv ennå, men det er det eneste jeg kjenner at jeg gruer meg til, det at folk skal blande seg opp i kroppen min og helsa mi ellers. Liker at begge deler er privat... Tenker at jeg kommer til å skjule magen mest mulig, og kanskje vente så lenge som mulig med å fortelle at jeg er gravid.

Er forresten ganske overvektig nå, så vil heller ikke fortelle at vi (snart) prøver, fordi jeg ikke orker kommentarer om at jeg bør slanke meg først...

Har ingen gode svar, annet enn å svare at folk er forskjellige, og prøve å ikke bry seg. Lykke til :)

Skrevet

Helt enig med deg. Jeg er nå i uke 31 med mitt tredje barn, og har vært heldig hva vekt angår til vanlig. Jeg er 170 cm høy, og ligger på ca 56-58 kg utenom graviditet. Kom lett tilbake etter svangerskap også. Men det hindrer meg ikke i å legge på meg voldsomt i svangerskap. Rundt 20 kg pluss så langt i dette, og 25-30 kg pluss med de andre, så ender vel på det samme nå også. OG det vises, altsa 20-30 kg må legge seg en plass, og til meg har kg`ene funnet bl.a rumpa, hehe:) Magen min har og med alle blitt raskt stor og er ganske spretten om jeg kan bruke det ordet, synes godt i allefall.

Kommentarer som "Herreguuud så stor, må jo være flere inni der", "ikke termin før juli? Ser jo ut som du skulle født for lengst", "For en diiiger mage! Men du har ikke lagt på deg noe ellers, jeg la på meg 15 kg jeg"

Bare noen eksempler, men folk er freidige. Svarte en som sa jeg var sååååå diger, at "fordelen min er at det er midlertidig da". Utover det har jeg stort sett oversett det. Hårfin grense mellom å være morsom/interressert og frekk. Kan å svare for meg hvis det føles nødvendig. Og de som har vært gravid selv, som vet alt som er å vite, og bare ved å se på deg kan si nøyaktig hvor tung du er.

Kommenter kjapt vekt og kropp tilbake, så skal du se det blir stilt;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...