November-spire-79 Skrevet 30. april 2012 #1 Skrevet 30. april 2012 Når jeg er på fest så drikker jeg selvfølgelig ikke fordi jeg er gravid (12+1) Men det er så mange som sier"det er jo ikke farlig med ett glass da" Hæ? Jeg kan ikke forstå hvordan det kan være mulig å si det til en gravid. Vet ikke folk hvor skadelig det er? Hører om de som tar et glass vin for å sette i gang fødselen? Hva er greia med det? Huff jeg skal holde meg til Aass uten hele svangerskapet og blåser i hva andre sier. For det er faktisk farlig!
Gjest Lilu87 Skrevet 30. april 2012 #2 Skrevet 30. april 2012 Jeg har også fått høre det et par ganger, men samtlige som har sagt noe har fått siste barnet sitt for minst 6-7 år siden. Flere av dem har sagt at det var tillatt da. Grunnen til at de har gått vekk fra at "ett glass er greit" er jo at det ikke er kunnet påvise en minimumsgrense for hvor mye som skal til før fosteret tar skade, og derfor kan det ikke være greit å drikke ett glass lenger.
Elsa88 Skrevet 30. april 2012 #3 Skrevet 30. april 2012 Koser med meg selv med alkoholfritt øl jeg Men det er ikke noe jeg drikker hver dag heller. Er 16+4 og har bare drukket litt i påska og en flaske Clausehaler i en helg Det er nå du selv som bestemmer og det er ditt barn
kattemamma Skrevet 30. april 2012 #4 Skrevet 30. april 2012 Synes det er motsatt jeg da. Har aldri vært borti noen som har sagt at det ikke er farlig med et glass her i Norge, og at "alle" er inneforstått med at man ikke drikker alkohol når man er gravid. Har kun en gang fått høre at jeg fint kunne ta meg et glass, og det var fra en engelskmann da vi var på reise i Mexico tidlig i forrige svangerskap. Er en litt annen holdning til alkohol der.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 30. april 2012 #5 Skrevet 30. april 2012 Jeg får høre det stadig vekk og det irriterer meg...
Anonym bruker Skrevet 30. april 2012 #6 Skrevet 30. april 2012 Tror veldig mange mener man ikke skal drikke i det hele tatt i svangeskapet, og det er BRA! Så er det jo noen da, som mener man er helt hysterisk om man ikke kan ta ett glass engang.. Syns det blir for dumt at man liksom må "forsvare" at man ikke drikker i svangerskapet. Har hørt om bruder som har tatt ett glass champagne på bryllupsdagen og slikt, og jeg er ikke så hysterisk jeg heller at jeg tror de skader fosteret for livet av den grunn, men det er veldig greit å ha "regelen" om null alkohol syns jeg. Da slipper man å tenke på det, det er jo ikke noe å diskutere. Jeg har ikke smakt en dråpe alkohol siden før jeg ble gravid, ser ikke poenget. Man vet jo aldri, hvorfor ta sjansen! Har ikke behov for det jeg hvertfall..
Anonym bruker Skrevet 30. april 2012 #7 Skrevet 30. april 2012 For noen uvitende mennesker tenker jeg da. Selvfølgelig drikker man ikke når man er gravid, da ber man om å bli uglesett! Samme mener jeg om røyken og har kuttet den begge gangene selv.
Fruen i huset Skrevet 30. april 2012 #8 Skrevet 30. april 2012 Jeg får også høre det stadig vekk, av andre gravide og småbarnsmødre. Mange sier: "det gikk bra med barnet mitt" - MEN HVORDAN KAN DU VITE DET DA, tenker jeg!! Ei venninne la ut sydenbilder på Facebook, gravid med ølglass. Kjente jeg ble Så provosert! Jeg tar ikke en slurk engang, er ikke vits å bli fristet til å drikke mer. Da holder jeg meg heller til alkoholfritt øl og litt ekstra god eplejuice og sånt jeg er glad i.
Elsa88 Skrevet 30. april 2012 #9 Skrevet 30. april 2012 Jeg skal selv gifte meg i sommer og vil være 25 uker på vei, jeg skal ikke drikke! Uansett om det er "bare" et glass. Den dagen vil det gå med brus,vann eller noe annet ualkoholdrikke
Gjest Shanti ♥ Skrevet 30. april 2012 #10 Skrevet 30. april 2012 Jeg tror (håper) ikke det er vanlig å "ta seg et glass" når man er gravid. Ærlig talt ser jeg litt ned på de som gjør det, når man vet så mye om alkoholens skadevirkninger. Frykter dog å bli uglesett når jeg koser meg med min alkoholfrie Munkholm i sommer, med stor kulemage...
Elsa88 Skrevet 30. april 2012 #11 Skrevet 30. april 2012 Jeg tror (håper) ikke det er vanlig å "ta seg et glass" når man er gravid. Ærlig talt ser jeg litt ned på de som gjør det, når man vet så mye om alkoholens skadevirkninger. Frykter dog å bli uglesett når jeg koser meg med min alkoholfrie Munkholm i sommer, med stor kulemage... Du skulle ha sett meg når jeg kjøpte meg en claushaler for en stund siden De blikkene jeg fikk
Gjest Shanti ♥ Skrevet 30. april 2012 #12 Skrevet 30. april 2012 Jeg tror (håper) ikke det er vanlig å "ta seg et glass" når man er gravid. Ærlig talt ser jeg litt ned på de som gjør det, når man vet så mye om alkoholens skadevirkninger. Frykter dog å bli uglesett når jeg koser meg med min alkoholfrie Munkholm i sommer, med stor kulemage... Du skulle ha sett meg når jeg kjøpte meg en claushaler for en stund siden De blikkene jeg fikk Hehehe, jeg tror deg!!! Foreløpig får jeg ha ølen min i fred, for magen er ikke så stor ennå, men når utepilssesongen starter regner jeg med blikkene følger med..
Elsa88 Skrevet 30. april 2012 #13 Skrevet 30. april 2012 Jeg tror (håper) ikke det er vanlig å "ta seg et glass" når man er gravid. Ærlig talt ser jeg litt ned på de som gjør det, når man vet så mye om alkoholens skadevirkninger. Frykter dog å bli uglesett når jeg koser meg med min alkoholfrie Munkholm i sommer, med stor kulemage... Du skulle ha sett meg når jeg kjøpte meg en claushaler for en stund siden De blikkene jeg fikk Hehehe, jeg tror deg!!! Foreløpig får jeg ha ølen min i fred, for magen er ikke så stor ennå, men når utepilssesongen starter regner jeg med blikkene følger med.. Har ikke stor mage selv enda, men har på en måte ikke blitt kvitt den oppblåste magen Så ser ut som at jeg har kommet lengre enn jeg egentlig er
MrsMilla Skrevet 30. april 2012 #14 Skrevet 30. april 2012 Jeg får også høre det stadig vekk, av andre gravide og småbarnsmødre. Mange sier: "det gikk bra med barnet mitt" - MEN HVORDAN KAN DU VITE DET DA, tenker jeg!! Ei venninne la ut sydenbilder på Facebook, gravid med ølglass. Kjente jeg ble Så provosert! Jeg tar ikke en slurk engang, er ikke vits å bli fristet til å drikke mer. Da holder jeg meg heller til alkoholfritt øl og litt ekstra god eplejuice og sånt jeg er glad i. Sikker på at det var vanlig øl da? Jeg kan finne på å bestille munkholm og ha det i vanlig ølglass fordi jeg liker de glassene best, tipper ikke alle får med seg at det er munkholm....
ønskebaby2010? Skrevet 30. april 2012 #15 Skrevet 30. april 2012 Jeg holder meg til null alkohol uten problemer, d samme m røyken! (har aldri røyka, så d er hvertfall ikke noe problem) Har fler bekjendte som fortsatt røyker selv om de er gravide. J blir ganske provosert av det også jeg da! Men deres valg, trodde bare alle var opplyst nok om faren v røyking også!!
November-spire-79 Skrevet 1. mai 2012 Forfatter #16 Skrevet 1. mai 2012 Ja jeg synes ikke det er greit med et glass vin så jeg holder meg til Aass uten og eplejuice Det er snakk om 9 måneder av livet som man ikke kan drikke og det er ikke mye. Når man ammer blir det vel også vanskelig men har hørt at jeg kan pumpe meg og fryse ned melk, så kan jo gubben gi babyen mat hvis jeg vil besøke ei venninne med et glass vin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå