Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt å få resept på mer enn jeg skal bruke i følge oppsette?

I følge apoteket har jeg fått resept på dobbelt så mye av den ene medisinen som jeg skal bruke. På pillene står det at jeg skal ha 30 piller og det stemmer, eller altså det finnes vel ikke mindre pakker kanskje (skal ta 2 tabbletter i 6 dager, så egentlig hadde jeg ikke trenget mer enn 12 stk)

men på sprøyta står det at jeg skal ha 4 pakker med 75 IE x 10 pk. Men på oppsette skal jeg bare ha 300 IE pr dag i 5 dager altså så trenger jeg bare 2 pakker? 75x 10 = 750 750*2=1500 1500 / 300 = 5 dager.

skal jeg kjøpe di 4 pakkene eller skal jeg bare kjøpe 2 er vel det jeg egentlig lurer på? :)

å ang pillene kan di brukse ved neste forsøk, i å med det vil være 18 piller igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta bare ut det du trenger, ikke vits å betale for masse medisiner om du ikke trenger det.

Jeg også fikk resept på tre ganger de medisinene jeg trengte, men hentet bare ut etterhvert og tar vare på resepten til neste forsøk.

Skrevet

ok, det er jo greit. jeg trodde medisinene skulle koste bortimot 15000kr, så ble gladelig overrasket da bestillingen kom på 4600kr... ( 2000kr pr pakke sprøyter og ca 600kr for pillene)

Skrevet

Det kan hende du trenger mer medisiner etter å ha vært på kontroll, men det er lurt å vente med å ta ut mer så ikke du sitter med masse medisiner du kanskje ikke får bruk for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...