Gå til innhold

"Hull" i sykemeldningen


Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Jeg er sykemeldt frem til 1 mai og skal forlenge denne, men har ikke fått time hos fastlegen min før 4 mai. Har dette noe å si hvis han korrigerer sykemeldingen, så de overlapper hverandre? Synd om jeg skulle miste flere dager med sykepenger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed av legen at hun kunne skrive sykemeldingen fra den dagen jeg trengte den, selv om jeg ikke fikk time før noen dager senere.

Skrevet

Jeg fikk beskjed av legen at hun kunne skrive sykemeldingen fra den dagen jeg trengte den, selv om jeg ikke fikk time før noen dager senere.

Det er godt å høre :) Takk skal du ha!
Gjest Shanti ♥
Skrevet

Jeg ville avklart med legen for sikkerhetsskyld. De har ikke lov til å skrive sykemelding tilbake i tid med mindre dette er eksplisitt avtalt... Hør med legesekretærene og få de evt til å få legen til å bekrefte at det er greit.. :)

Skrevet

Så lenge du har vært i kontakt med legekontoret før den datoen du skal ha forlenget sykemeldingen fra, kan de tilbakedatere den, fordi de da etter reglene har vært informert om tilstanden 'fra gjeldende dato'.

 

Hvis det derimot var en ny tilstand, og du kontaktet legen etter det tidspunktet du hadde trengt sykmelding fra, kan den ikke tilbakedateres.

 

Det var i alle fall slik reglene var da jeg jobbet på legekontor. Dette er i tillegg snakk om en forlengelse av en eksisterende sykmelding. Det er ikke en gang alle legekontoret som krever at du kommer til time for å få det, men det kommer selvsagt an på situasjonen.

 

Hilsen helsesekretær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...