Gå til innhold

kreative måter å fortelle det til de kommende besteforeldrene på?


Nymeria

Anbefalte innlegg

Har noen av dere funnet noen kreative måter å fortelle det til foreldrene deres på? Jeg har sagt det til min mor, men ikke far. Og på grunn av stor geografisk avstand skjer det nok ikke face to face.. dog vi sees 17.mai, men vet ikke om jeg kan holde meg frem til da. Det er noe med å si det før jeg kommer også - så er det kanskje mer forberedt på at det hadde vært hyggelig å bli hentet på flyplassen (er ekstremt trøtt) og jeg slipper å komme frem til en blodig biff til middag f.eks...

 

lurte på om jeg skulle sende en sms etter første kontorll a la "Hva har 180 slag i minuttet og ventes til jul" (om jeg sier det før uke 12) men mannen trodde den ble for lett... (har jo foreløpig termin 23 des)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å sende blomster og en bamse der det står verdens beste bestefar f.eks? Eller ballong med samme type info?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller gi dem en gave hver, hvor du har pakket inn kopper med påskrift "bestemor" og "bestefar"? Fåes kjøpt på kremmerhuset til 29,- jeg gjorde noe ala det og det ble stor jubel!:) lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kanskje ikke så aktuelt for bestefar, men min sendte en pakke garn og strikkeoppskrift på sparkebukse til mine bestemødre. Jeg har fortsatt den ene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, strikking er nok ikke noe for min far, nei. Kanskje han heller kan få litt maling og spiker og en IKEA-manual til en vugge ;)

 

Dette med gaver med skrift og sånn er jo koselig, men jeg får for meg at det funker best når man faktisk er samme sted. Jeg kan jo legge en krus i posten, dog kjenner jeg ham rett har han iiiiiingen verdens hastverk med å ta turen til posten for å hente pakke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt to smokker, legger dem i hver sin fine pose med lapp festet til med påskriften:

Julaften kommer litt tidligere i år :) 12.12.12

 

Så er det bare å dele ut til besteforeldrene =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har enda ikke fortalt verden at jeg venter en mini.

men har en god plan om hvordan jeg skal fortelle det.

 

til mormor, farmor, farfar og den ene tanta skal jeg lage et kort.

jeg har kjøpt inn to par av de minste sokkene jeg fant. skal lage et fint kort til hver, som jeg syr på en sokk, og skriver SEES TIL VINTERN. åRETS JULEGAVE. GLEDER MEG TIL å MøTE DEG. og lignende.

post-822751-0-50107000-1336077289_thumb.jpg

 

venner og andre rundt oss skal få vite det på en annen måte.

jeg har bestillt t-skjorter, med eget design, både til meg og den kommende far. vi kommer til å bruke disse uten å si noe.

 

post-822751-0-76263200-1336077225_thumb.pngpost-822751-0-08148300-1336077249_thumb.pngpost-822751-0-24840000-1336077264_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¨Mange morsomme forslag her. Forrige gang la vi ultralydbilde i en konvolutt og ga til begge sett med besteforeldre. Men en form for "gleder meg til å møte dere" hilsen.

 

Denne gangen er planen å få mini til å fortelle det. Han er over tre år nå, så når han får vite det så regner jeg med det ikke blir noe problem. Synes han skal få æren :) Ti uker snart, så forteller det vel rundt 17. mai tenker jeg. Eller mulig vi venter til pinsa når vi skal møte hele familien på en gang. Spørs om vi klarer å holde oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min pappa skal få en fin bursdags gave. Han fyller år rett etter jeg er 12 uker. Det blir et bilde fra tidlig UL med skriften gratulerer med dagen morfar. Det er desverre 6 mnd vente tid på gaven din, men den er verdt å vente på :)

Søstra mi henvendte seg mest til mamma da ho sku fortelle om mini på vei, så denne gangen må det bli pappa sin tur.

 

Og til svigers skal vi kjøpe et stellebord og sette på badet (badet er nyoppusset) når de kommer på besøk om et par uker. Bare se hvordan de reagerer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen: Jeg har kommet fram til en tilsvarende måte som deg å fortelle det på. Jeg har foreløpig menstermin 3. desember, og min pappa har bursdag 5. desember. Tenkte at mini på 3 år kunne gi han en "tidlig bursdagsgave". Legger vel inn et ultralydbilde i et bursdagskort tenker jeg. Han blir nok heller forvirra når han får bursdagsgave så tidlig, men vil forstå fort :) Kan jo bli morsomt. Tror vi skal klare å vente med nyheten til pinsa nå, siden vi bare ser min mor i to dager uka før. Om hun har fattet mistanke vil hun garantert ikke si noe før vi forteller det. Tipper hun har fattet mistanken for lenge siden, hun bare er sånn, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...