Anonym bruker Skrevet 29. april 2012 #1 Skrevet 29. april 2012 Dumt spm kanskje, men siden jeg lurer så slår jeg til å spørr. Jeg har en baby som jeg hittil kun har badet i oljevann. men lurte på nå om jeg skulle ha litt såpe i vannet istede. men må jeg da etter å ha badet ho ta ho i dusjen for å spyle av såpen? eller bruker man ikke så mye såpe at det er nødvendig?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2012 #2 Skrevet 29. april 2012 Nei,trenger ikke spyle av såpa i dusjen etterpå,du har jo ikke så mye i vannet. Men jeg forstår ikke hvorfor du vil slutte med olje i badet.......det er jo kjempebra for huden og barnet blir rent. Er jo ikke altid at såpe er bra for huden slik olje er...... Jeg har nå olje i badevannet og litt skum da barna liker det og en får litt godt lukt på vannet. Mine barn har ladri vært tørr i huden noengang etter jeg bruker olje hver gang de bader
BareMas Skrevet 29. april 2012 #3 Skrevet 29. april 2012 Pleier å ha ett par dråper med såpe i vannet når jeg bader babyen, men ikke så mye at jeg føler at hun må skylles etterpå.. Så med mindre du har så mye i vannet at hun føles "såpete", så må du nok det, men da er det bare å bruke mindre neste gang da:) Tenk på zalo-reklamen, en dråpe er nok
mammatetogansketette:)) Skrevet 29. april 2012 #4 Skrevet 29. april 2012 Bruker aldri såpe, kun olje i badevannet, eldste er 3 år... Men så har de begge litt atopisk eksem da, og siden de oftest bader sammen, så dusjer de litt før de hopper i badet. Da vaskes hår og kropp- bruker ca ved annenhver dusj litt såpe da, og skal de ikke bade etter dusjen, så smører jeg litt olje på de før dusjen avsluttes:) Dette gjør at vi med ytterst få unntak dropper kremer og kortison, funker suupert:) Ser på noen babysåper at det faktisk står at man skal ha litt i badevannet, og skylle babyen etterpå!! En smule tungvindt ja... men som andre over sier, hvis du vil bruke såpe, så bruk bare noen få dråper, og dropp skyllinga:) Ren blir de dog også uten såpe:)
moota m storebror&lillebror Skrevet 30. april 2012 #5 Skrevet 30. april 2012 Lillebror er 4 1/2 år og jeg bruker olje enda når han bader. Han bruker neutral sin babyolje og huden er glatt og myk etter bad. Skyller den ikke av etterpå, men han bader ikke hver gang. Han bruker litt såpe når han dusjer. For å svare på spm ditt så trenger du ikke skylle av såpen om du vasker barnet med det i badekaret. Du trenger jo ikke så masse såpe.
lille sprelle Skrevet 30. april 2012 #6 Skrevet 30. april 2012 Vi brukte olje til barnet var over 2 år - hvorfor vil du absolutt bruke såpe? Det er absolutt lurt å skylle barnet dersom du har brukt såpe. Du kan enten bytte ut vannet, eller skylle barnet i dusjen.
giggsy Skrevet 30. april 2012 #7 Skrevet 30. april 2012 Skyller alltid av minste da han har badet, han tisser nemlig i badevannet. Syns ikke det er noe pes, badebaljen står jo i dusjen allikevel, så tapper bare vannet ut av baljen og så dusjes han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå