Anonym bruker Skrevet 29. april 2012 #1 Skrevet 29. april 2012 Jeg husker jeg dro rundt på småbarn støtt. Vi var tre-fire jenter som hver lørdag fløy nabolaget rundt for og finne oss en småunge og trille på. Jeg var av de heldige, fordi jeg hadde yngre kusiner, som jeg fikk trille på. Men har ungjentene sluttet med slikt i dag? Ser nesten aldri at noen triller på småbarn, og har aldri opplevd at noen har kommet hit for og trille mine barn.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2012 #2 Skrevet 29. april 2012 Ja det var jeg Trilla masse på nabojenta da jeg var en 7-8 år. Trillet også på lillebror og yngre søskenbarn
Anonym bruker Skrevet 29. april 2012 #3 Skrevet 29. april 2012 Jeg fløy rundt fra hus til hus og lånte nabobarna Dette var vel best pga bekjentskap (veninner til mamma), så de stolte vel på meg. Vi har en jente som har trillet litt på våre, men hun er 17 og jobber i barnehagen til barna, så vi stoler fullt og helt på henne. Hadde ikke turt å sende barna ut med hvem som helst. Det er sjeldent jeg ser trillepiker rundt i nabolaget, mest besteforeldre eller andre familiemedlemmer. Tror vel det kan ha mye med at tidene forandrer seg, og at det blir så kort tid. Det er veldig godt å ha en trillepike, men det blir så kort tid. Kommer sent hjem, og plutselig er det leggetid. I helgene er vi somregel på farta, så da blir det heller ikke noen mulighet.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2012 #4 Skrevet 29. april 2012 Ja, det var jeg. Passet diverse nabobarn fra jeg var 8-10 år og trillet turer med dem i vogna. Gikk også tur med hundene til flere naboer, var slik vi tjente en tier eller to til sjokolade. Fra jeg begynte på ungdomsskolen passet jeg nabobarna på kvelden mens foreldrene gikk på fest o.l. Passet også noen nabobarn hvor begge foreldrene jobbet skift og det et par ganger i måneden kræsjet så begge måtte på kveldsskift samtidig, da passet jeg ungene fra 15 til 23.
Gjest Miryks Skrevet 29. april 2012 #5 Skrevet 29. april 2012 Niks, jeg takla ikke småunger når jeg var mindre. Jeg fløy heller rundt og gikk tur med hunder Om noen hadde kommet for å "låne" minstemann, så hadde jeg sagt høflig nei. Call me a bitch, men jeg setter ikke bort minsten til fremmede, om de er 8,18 eller 28 år.
Grynet:) Skrevet 29. april 2012 #6 Skrevet 29. april 2012 Etter mer rampete øyeblikk fikk jeg valget mellom husarrest eller trille lillesøsteren min.. Ble trilling gitt.. Jeg syntes i grunn lufte hunder var stas jeg og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå