Gå til innhold

Bryllupsgave til fetter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye må man gi i bryllupsgave til en fetter når man er invitert i bryllup?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gi han et maleri som du har malt selv.

Skrevet

Tenkte mest på et pengebeløp.. Er 1000,- for lite?

Skrevet

Syns ikke 1000,- er for lite.

Skrevet

Spørs litt hvor mye kontakt dere har da, om dere er "close" eller ikke... Hadde jeg vært "close" med fettern min hadde jeg nok gitt mer enn om jeg ikke hadde hatt kontakt med han...

Jeg syns 1000 er ganske mye hvis dere ikke er "close"..

Skrevet

Vi er naboer og har en del kontakt. Han ga 600,- til oss da vi giftet oss for snart 10 år siden, så tenker ut fra det bør vi gi minst 1000,- ? Da var han ikke engang invitert i bryllup. Synes det er vanskelig med gavestørrelser.

Skrevet

blir så utrolig oppgitt av folk som tenker penger hele tiden.

er det ikke tanken som teller lenger?

men gjør som du vil.

har du bare råd til å gi 500kr, så gir du det. har du råd til å gi 10.000kr, så gir du det.

Skrevet

Vi har råd til å gi 1000,- selv om vi lever på ei inntekt... Har sikkert råd til mer også. Jo visst er det tanken som teller sett med mine øyne, men det er dessverre en del "måling" av gaver hos enkelte andre i slekta. Har opplevd det før ihvetfall.

Men det er jo noe med hvor grensen går, når andre kanskje gir mye mer eller mye mindre. Har lyst til å ikke skille meg ut i noen retning, og samtidig gi en gave av samme slags verdi som det mottaker en gang ga til oss.

Skrevet

En god "regel" er at man gir ca det det koster i kuver pris når man er invitert i bryllup.. og det er jo ca 500kr per person veldig ofte... så 1000 kr skal passe bra om man er 2 som er invitert! Alt over tenker jeg er ett pluss, som man gir om man har økonomi til det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...