Anonym bruker Skrevet 29. april 2012 #1 Skrevet 29. april 2012 Mini er 9 mnd, er det for tidlig med solkrem? Jeg har jo på meg solkrem i ansiktet nå når det er så fint og vi skal ut, men ikke mini... Men så prøver jeg jo såklart å unngå at hun får direkte sol på seg også da, men umulig å unngå helt når en er ute da. Når vi triller hender det jo at sola treffer henne i ansiktet, og det er ikke så lette å skygge hele tiden. Burde hun ha solkrem da? Eller er hun for liten? Må jeg jobbe hardere for å skjerme for sola? Eller er det ikke så farlig enda, sola i norge er jo ikke så ille, men den tar jo... Retningslinjer for solkrembruk for babyer, noen som har det? Vet ikke hvordan jeg skal gjøre det til sommern heller...
Anonym bruker Skrevet 29. april 2012 #2 Skrevet 29. april 2012 Her finner du litt info: http://www.apotek1.no/aktuelt/sol-og-solpleie/pass-paa-huden-til-barnet-ditt-i-solen Du får nok gode råd om du spør på apoteket også.
Matrosen og Meg:) Skrevet 29. april 2012 #3 Skrevet 29. april 2012 Jeg spurte om dette før påsken på apoteket, noe som jeg ikke hadde trengt da det regnet hele påsken her. Men, jeg fikk da til svar at det ikke fantes egen solkrem til babyer, da dem ikke skal være så mye i sola. Jeg kjøpte dog en solkrem for barn i faktor 30 til å smøre på kroppen og en solkrem beregnet for annsikt i faktor 50. Lille var ute i hele går, og brukte da faktor 50 i annsiktet. Sitter jo ikke dirkete i solen, men som du sier er det ikke så lett å skjerme dem hele tiden. jeg velger å bruke solkrem fremfor å sitte inne, eller at den lille skal ligge i vognen hele tiden.Han er 8 1/2 mnd. Min søster var i syden med sin minste når han var 3 mnd gammel. Tyrkia, slutten av juli, starten av august. Han lå jo mye i skyggen, og dem var inne når det sto på som verst midt på dagen. men hun smørte han med samme solkrem som den eldste på 3 år brukte. Altså faktor 30. solkrem er jo ofte ganske fet krem, så bruk heller litt ekstra på en god solkrem, ihvertfall hvis den lille har følsom hud. Den jeg kjøpte til annsiktet kostet vel 250, for en bitteliten tube. Mest fordi jeg ikke klarer fet krem selv, så da bruker jeg det minst mulig på den lille også.
miepia30 Skrevet 29. april 2012 #4 Skrevet 29. april 2012 Jeg smører snuppa i ansikt, nakke og på hendene, resten er jo tildekt av klær. Klarer ikke unngå sol helt og har vært 5 uker i Italia, påskefjellet og nå Italia.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå