Gå til innhold

Sjalu unger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to barn, ei jente på 7,5 og en gutt på 1,5. Dattera vår er ikke sjalu på lillebror men på OSS, når jeg og pappaen hennes kysser og klemmer hverandre så blir hun veldig sur og grinete. Hun sier bare at hun synes det er ekkelt. Vi kysser ikke mye og hele tiden altså, men " hei" og "ha det" kyss, og noen ganger på kveldene hvis vi sitter ved siden av hverandre kam vi fort kysse hverandre på munnen. Jeg husker jeg elsket når mamma og pappa koste når jeg var liten. Hun har ikke vært sånn hele tiden, men kanskje det siste året. Har dere det sånn med barna? Synes de det er ekkelt når mamma og pappa kysser eller er det bare koselig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok bare en fase som vil gå over..

Skrevet

Tror det er ganske vanlig at man i den alderen begynner å bli bevisst på dette med kropp, kyssing, kjærlighet osv. samtidig som man begynner å bli bevisst på dette med å bli flau og særlig over foreldrene. Og da kan kombinasjonen foreldre + kyssing + flau gi seg utslag i slikt som du forteller.

Ikke uvanlig ;)

Skrevet

Jeg vil jo ikke provosere heller, det kan sikkert virke slik for henne. Men vi glemmer oss og plutselig har vi kysset. Men hvordan kan jeg fortelle at dette er helt ok, og at alle mammaer og pappaer gjør?

Skrevet

Jeg vil jo ikke provosere heller, det kan sikkert virke slik for henne. Men vi glemmer oss og plutselig har vi kysset. Men hvordan kan jeg fortelle at dette er helt ok, og at alle mammaer og pappaer gjør?

Hun vet nok at det er ok og det er sikkert ok for henne når andre mammaer og pappaer kysser. Men så blir hun flau når dere gjør det for det er noe annet med ens egen mamma og pappa.

åhh, jeg husker hvor flau jeg kunne bli av mamma og pappa ;)

Skrevet

Hos oss er det slik at når hun ser at vi klemmer eller kysser, så kommer hun løpende og vil være med :) Men hun er "bare" 4 år da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...