Mamma til snart 2 søte små Skrevet 29. april 2012 #1 Skrevet 29. april 2012 Får nesten angst. Som om jeg ikke har nok med meg selv! Føler jo veldig fødepress nå da når hun skal sitte i sofaen sammen med meg å vente på at det skal skje noe. De eneste menneskene jeg orker å forholde meg til nå i disse dager en min sønn og mann. Orker ikke mine egne foreldre eller venner. Svigermor vet dette, men som hun sier så har hun jo ferie! Det er litt mangel på sosiale antenner føler jeg og uansett hva vi sier virker det ikke som det går inn. Jeg er selvfølgelig veldig ivrig på å få ut denne ingen nå, men samtidig håper jeg nesten det drøyer en uke så hun har reist hjem igjen! Sikkert slemt av meg å tenke sånn, men jeg får nesten fnatt. Trengte bare en liten utblåsning ang dette
Frimurerfrue Skrevet 29. april 2012 #2 Skrevet 29. april 2012 Å fÅ rivjernet pÅ besøk i ei hel uke før/under fødsel hadde vært uaktuellt!!!
Leelo Skrevet 29. april 2012 #3 Skrevet 29. april 2012 Uff, skjønner deg godt. Syns det virker ganske merkelig at hun kommer midt i alt dette-kunne ikke din mann si nei....?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2012 #4 Skrevet 29. april 2012 Svigermor på besøk en hel uke, og dette rundt termin?! Uff, dette hadde vært fullstendig uaktuelt fra min side. Jeg får helt angst selv bare ved tanken. Og min svigermor gjør ikke noe spesielt ut av seg heller. Da fødselen starter vil man jo at dette er noe du og mannen skal være sammen om, ikke svigermor som henger over og tar tiden på riene? Uff, kryss fingrene for litt overtid!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2012 #5 Skrevet 29. april 2012 Hva med mannen din??? Vet ikke han om hvordan du føler? Kunne ikke han sagt i fra hvordan du har det??
Anonym bruker Skrevet 29. april 2012 #6 Skrevet 29. april 2012 Det er jo veldig hendig med tanke på barnepass om fødsel skulle foregå natterstid. Siden duy er 2. gangs vil nok ikke hjemmetiden bli like lang som sist, men det meste foregå på sykehus. Da er dere jo trygge på at barnet deres blir godt ivaretatt uansett hvor lenge fødsel skulle drøye. Prøv å se positivt på livet i stedet for å være sur og irritert. Det verste som kan skje er at du selv får det bedre.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 29. april 2012 #7 Skrevet 29. april 2012 Altså hvis du ikke vil dette så må du få din mann til å si ifra,
lille-my-april Skrevet 29. april 2012 #8 Skrevet 29. april 2012 Gud bedre! Det hadde jeg aldri funnet meg i! Jeg har en kjempekjekk svigermor jeg altså, men nå når eg i tillegg har gått 1 uker over termin, så orker jeg ikke forholde meg til flere enn samboeren min. Folk er forskjellige... Så kanskje det er greit for noen men...
Anonym bruker Skrevet 29. april 2012 #9 Skrevet 29. april 2012 Det er jo veldig hendig med tanke på barnepass om fødsel skulle foregå natterstid. Siden duy er 2. gangs vil nok ikke hjemmetiden bli like lang som sist, men det meste foregå på sykehus. Da er dere jo trygge på at barnet deres blir godt ivaretatt uansett hvor lenge fødsel skulle drøye. Prøv å se positivt på livet i stedet for å være sur og irritert. Det verste som kan skje er at du selv får det bedre. Se positivt på livet? Herlighet, innlegget handler ikke om det, men at en FøDSEL ER PRIVAT OG BARSELTIDEN ER GJERNE OGSå NOE MAN øNSKER å HA I FRED ELLER REGULERE SELV MED HENSYN TIL BESøK OL. Kanskje DU hadde likt å ha henne der, men respekter HI for et annet ønske...!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2012 #10 Skrevet 29. april 2012 Det er jo veldig hendig med tanke på barnepass om fødsel skulle foregå natterstid. Siden duy er 2. gangs vil nok ikke hjemmetiden bli like lang som sist, men det meste foregå på sykehus. Da er dere jo trygge på at barnet deres blir godt ivaretatt uansett hvor lenge fødsel skulle drøye. Prøv å se positivt på livet i stedet for å være sur og irritert. Det verste som kan skje er at du selv får det bedre. Man er faktisk som regel hjemme lengre ut i fødselsforløpet med andre enn med første. Da vet man hva som skjer og drøyer mye lengre før man drar inn på sykehuset. Jeg kom inn under en time før fødsel med andre mot 7,5 timer med første.
Mamma til snart 2 søte små Skrevet 29. april 2012 Forfatter #11 Skrevet 29. april 2012 Takk for støtte! Vi har sagt ifra, men min svigermor har tydeligvis valgt å ignorere våre behov. Hun er heller ikke den som trår stille i dørene. Så jeg ser på ingen måte frem til denne uken. Det er tungt nok psykisk å gå og vente på fødsel føler jeg. Orker ikke folk! Men det er meg. Hehe ser for meg at jeg stikker å gjemmer meg når riene starter for å slippe å ha hun over skuldra Barnevakt er uansett ikke noe problem så vi trenger henne ikke her i utgangspunktet for det heller. Men joda, jeg ser da positivt på livet på tross av dette Var vel ikke det dette handlet om heller. Nei, jeg håper på overtid selv om jeg selvfølgelig vil bli ferdig, men da slipper jeg henne her de første dagene. Da vil jeg kose meg med min egen lille familie :-) Åå, det er jaggu godt å ha et sted å lufte tankene:-)
Anonym bruker Skrevet 29. april 2012 #12 Skrevet 29. april 2012 Hvorfor klan du ikke bare si NEI. Dette er vel ikke noe å syte over... Hvis hun sier "Men jeg har jo ferie..."så får du helle rbare ønske henne en god ferie da. G forklare hvorfor det ikke passer. Hjelper jo ikke en dritt å skrive det her hvis du ikke greier å si fra på en ordentlig ordentlig måte til henne... Blir detfro vanskelig så får mannen din ta seg av det. Han frå helle rringe henne og ta en skikkelig prat da vet du. Men, gjelder dette andre vegen også tro? mamma har nemlig tenkt å komme hit til termin neste helg, og bli utover til babyen kommer. Vi har en 2-åring fra førm, og jeg syne det høres godt ut at hun kommer. Men jeg har ikke akkurat spurt mannen om hva HAN føler om at hun skal være her.... Tenkte bare at det var godt å slippe å ringe barnevakt om natta, jeg...! Og at det sikkert går fort, siden detbare tok 4 time rmed førstemann.
eliona Skrevet 29. april 2012 #13 Skrevet 29. april 2012 Gud hjelpes, her tror jeg at jeg hadde blitt mer sur på mannen enn svigermor. Kan ikke han si NEI, du kan IKKE komme nå, det passer dårlig. Uff kunne ikke tenkt svigermor i huset når fødselen er på vei. Beklager så mye, men ikke noe sympati fra denne kanten. Men lykke til med både besøk og fødsel.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2012 #14 Skrevet 29. april 2012 Hun har sikkert med vilje bedt om ferieuken sin nå for lenge siden og dere har ikke baller til å si nei. Hadde ikke vært aktuelt her. Verken med svigers eller mine foreldre.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2012 #15 Skrevet 29. april 2012 Hvorfor klan du ikke bare si NEI. Dette er vel ikke noe å syte over... Hvis hun sier "Men jeg har jo ferie..."så får du helle rbare ønske henne en god ferie da. G forklare hvorfor det ikke passer. Hjelper jo ikke en dritt å skrive det her hvis du ikke greier å si fra på en ordentlig ordentlig måte til henne... Blir detfro vanskelig så får mannen din ta seg av det. Han frå helle rringe henne og ta en skikkelig prat da vet du. Men, gjelder dette andre vegen også tro? mamma har nemlig tenkt å komme hit til termin neste helg, og bli utover til babyen kommer. Vi har en 2-åring fra førm, og jeg syne det høres godt ut at hun kommer. Men jeg har ikke akkurat spurt mannen om hva HAN føler om at hun skal være her.... Tenkte bare at det var godt å slippe å ringe barnevakt om natta, jeg...! Og at det sikkert går fort, siden detbare tok 4 time rmed førstemann. Hvis mannen din ikke hdde ønsket svigermor på besøk så hadde han vl klart å si fra? I dette tilfellet har jo hi sagt at hun ikke ønsker svigermor der, så den saken bør jo være biff. Uansett er det vl hensynet til hun som faktisk skal føde som bør stå i fokus.
Musemorbr / Skrevet 29. april 2012 #16 Skrevet 29. april 2012 Du får ta det med godt humør, men stå på krava likevel. Si bestemt nei, eller lag strenge regler. Du er sjefen. Selv ville jeg latt henne komme, og brukt henne til barnevakt under fødsel og i sykehustida. Etterpå kan hun få lov til å sove på hotell, og komme på små eller store visitter etter det som føles riktig for mor der og da. Hun kan løpe ærener etter salve, bodyer, flaske, eller hva enn man plutselig skulle trenge, så hun dermed avlaster foreldre og føler seg til hjelp. Kanskje ta eldste med på turer for å slippe småsøsken-gråt nå og da. Men nå er min svigermor en drøm og hadde mer enn gjerne stått på vent på hotell for oss, om så bare for å hilse på en time den uka. Ta styringa helt, så blir det kanskje en positiv ting likevel? Og masse lykke til med fødselen og det hele.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2012 #17 Skrevet 29. april 2012 jeg har verdens beste svigermor. har bedre kontakt med henne en min egen mamma. men besøk i en uke når jeg skulle føde? det hadde jeg ikke orket. jeg hadde sakt nei. sakt at du får ikke være her denne uken. jeg er sliten og må være for meg selv. så du får komme en annen gang. men jeg er veldig vandt til å si i fra om ubehagelige ting da. jobber jo i nav... men man kan si i fra på en ordentlig tydelig måte. uansett så syns jeg det er rart at ikke mannen din beskytter deg for dette akkurat nå. det er jo hans jobb!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2012 #18 Skrevet 29. april 2012 Du får ta det med godt humør, men stå på krava likevel. Si bestemt nei, eller lag strenge regler. Du er sjefen. Selv ville jeg latt henne komme, og brukt henne til barnevakt under fødsel og i sykehustida. Etterpå kan hun få lov til å sove på hotell, og komme på små eller store visitter etter det som føles riktig for mor der og da. Hun kan løpe ærener etter salve, bodyer, flaske, eller hva enn man plutselig skulle trenge, så hun dermed avlaster foreldre og føler seg til hjelp. Kanskje ta eldste med på turer for å slippe småsøsken-gråt nå og da. Men nå er min svigermor en drøm og hadde mer enn gjerne stått på vent på hotell for oss, om så bare for å hilse på en time den uka. Ta styringa helt, så blir det kanskje en positiv ting likevel? Og masse lykke til med fødselen og det hele. Hallo???? Hi klarer ikke si ordentlig nei til besøk, også gir du så kompliserte råd, tror du hun da klarer og gjøre henne til hjelpedame etter at ungen er født. Dette blir alt for vanskelig for HI når hun ikke en gang kan si med klare ord, at nei , sorry du kan IKKE komme.
Mamma til snart 2 søte små Skrevet 29. april 2012 Forfatter #19 Skrevet 29. april 2012 Hehe Dere får det til å virke som jeg er helt tett i pappen og uten guts til å siifra. Sannheten er ikke helt sånn, men kan se av det jeg skriver at det ikke har kommet frem at vi har sagt tydelig ifra at jeg ikke orker besøk før jeg har født. At min svigermor velger å ignorere det og allikevel komme pga egne behov er lite vi får gjort med. Nå har vi imidlertid ordnet med overnatting en annen plass og når hun kommer senere i dag skal hun få høre hvordan jeg vil ha det! Merker det ble litt hissig stemning blandt noen damer her inne! Trodde ikke det ville engasjere så veldig dette her da.
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 29. april 2012 #20 Skrevet 29. april 2012 Her hadde døren vært låst, og gardinene trukket sammen om svigermor ikke hadde godtatt nei, hehe.. Lykke til med fødsel!
Gjest Antarctica Skrevet 29. april 2012 #21 Skrevet 29. april 2012 Jeg syns mannen din skal snakke ordentlig med henne. Sette seg ned en kveld når du har lagt deg tidlig, og si at dette er det desidert verste tidspunktet for DERE (ikke deg) å ha besøk. Dere vil gjøre dere klar til fødsel, i fred og ro, dere vil forberede den eldste godt på det som skal skje, og dere vil være sammen og ta det med ro med hverandre. Hun er velkommen til sommeren (eller et annet tidspunkt dere blir enige om), og om hun vil være god mot den eldste ungen deres kan hun jo "låne" ham med hjem og gi HAM en ferie? Men at dere ikke har det å godt med å være vertskap for noen. Så vær vennlig og reis hjem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå