Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har fått allergi i svangerskapet?...og om den har blitt borte igjen etter fødsel... Har dessverrre plutselig blitt allergisk mot epler, sukk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært plaget med allergi hele livet, men nå i svangerskapet er det blitt helt ekstremt! Reagerer på alt og ingenting... Men nå mot slutten (2 uker) til termin så merker jeg at det har begynt å stabilisere seg, så har et håp om at det blir bedre når svangerskapet er vel overstått :) Når det gjelder din allegi for epler, har du testet om du reagerer på alle eplesorter...? Jeg har f.eks funnet ut at Pink lady eplene er den store synderen(trasig siden de er så gode!), men Jazz går fint :) Regner med det kan ha noe å gjøre med at det kanskje er mer syrer i Pink enn Jazz... Så kanskje du også kan teste litt ut? (Med mindre du får veldig alvorlige reaksjoner da...?)Kanskje du også er heldig og finner en type du kan spise...Tvi tvi:)

Skrevet

Hmm...jeg har kun spist Pink Lady, så kanskje jeg skal ta sjansen på å prøve noen andre merker.

Tusen takk for supert svar. :-)

Skrevet

Eple allergi er en kyrssallergi mor bjørkepollen.

Skrevet

Jeg reagerer på alt av epler, kom helt plutselig. Til og med lukten av eplecider reagerer jeg på...

Skrevet

Hmm...kryssallergi...hva betyr det? at jeg i tillegg er allergisk mot bjørk...

Skrevet

Du trenger ikke være allergisk mot bjørk, men det en viss sannsynlighet for at du er det...Men tror på en måte at det går andre veien, litt vondt å forklare..men hvis du har pollenallergi for bjørk, så er det sannsynlig at du kan reagere på epler, pærer, gulrot osv i pollensesongen. Men tror ikke nødvendigvis at det går andre veien...at du må reagere på bjørk selv om du reagerer på epler. Jeg vet med sikkerhet at jeg ikke har allergi mot bjørkepollen (testet i vinter), men reagerer jo på epler og gulrot allikevel... Men jeg har timoteiallergi, og der har jeg kryssallergi...tåler f.eks ikke bønner og erter så godt. Det beste er nok å prøve seg frem, og gjerne google kryssallergi så finner du kanskje en sammenheng... Krysser fingrene for at du slipper unna flere allergier :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...