Anonym bruker Skrevet 28. april 2012 #1 Skrevet 28. april 2012 Som virkelig var drømmemannen, kjekk, snill, omtenksom, viser tydelig at han vil være med meg og tillegg har en haug med penger...hva da om jeg blir litt stressa av at han er så ryddig og ordentlig?? Jeg er ikke et stort rotehue selv, men i forhold til han er jeg ganske slapp. Det finnes ikke et støvfnugg i huset hans, helt seriøst! Tellekant i klesskapet og ikke et ugress å se i blomsterbeddet. I tillegg har han en imponerenes selvdisiplin og er prinsippfast som få. Jeg kjenner at jeg orker ikke å stresse med å skine huset hver gang han skal komme, han får ta det som det er og han sier ingeting selvfølgelig..men det bærer jo litt preg av at jeg er alene med to små En dag han var til meg dro han bare frem skurekosten og fikk ordna kranen i vasken som har sett ille ut lenge..han mente det nok godt men jeg ble litt sånn paff.. Bare litt redd for at om vi om noen år flytter sammen så blir det ymtet frempå om at jeg skal begynne med tellekant også.. Hva tror dere, har jeg noe å frykte? Eller så kan vi kanskje avtale at han tar seg av husvasken så kan jeg skifte dekk og rydde snø
Anonym bruker Skrevet 28. april 2012 #2 Skrevet 28. april 2012 Det går an å fiske litt etter svar på sånne ting. Men siden han kommer til deg, og trives med deg så tror jeg nok ikke det er noe som plager han at du ikke er like strikt som han på ryddefronten. Du skal ikke shine huset hver gang han kommer for å gjøre HAN fornøyd. Du skal være deg selv, og det innebærer å vise fram livet ditt sånn som det er, og med to barn kan det være hektisk og ikke alltid like enkelt å ha et strøkent hus. Dette kan du også fortelle han (på en lett måte, som f.eks at "oi det er så vanskelig å holde huset i orden med to barn at jeg merker innimellom at jeg ikke orker å bry meg. Men det er litt godt også, det plager meg ikke. Det kan være godt å bare slenge beina på bordet innimellom også når jeg har noen minutter fri."). Eller om du har en bedre måte selv, du som kjenner han Jeg datet en sånn fyr en stund, han var neatfreak så det holdt. Ikke engang en sofapute av ute av kontroll når jeg kom på besøk. Hos meg derimot var det langt ifra perfekt, men jeg orket ikke bry meg med det. Tenkte at hvis han ville ha meg så fikk han se meg for den jeg var, og hvis det ikke var bra nok så fikk det bare være. Ja, det ble slutt, men ikke pga det
LillaGorilla♥♥ Skrevet 28. april 2012 #3 Skrevet 28. april 2012 Min var og er litt sånn. Kanskje ikke like ille som din, men nesten. Her har det gått helt fint, enda jeg pleide å være et rotehue. Vi har tilpasset oss hverandre, han tolererer mer rot enn han gjorde, jeg er blitt mye mer ryddig. Så nå gjør vi en felles innsats. Men det fine er jo det at jeg aldri trenger stresse med husvask og støvtørk, for han er som regel mye kjappere enn meg til å få det unnagjort. Feks kommer jeg hjem til støvsuget hus og shina kjøkken hver eneste dag, og når jeg har vært gravid, i babytiden eller når jeg er syk, så trenger jeg absolutt ikke bekymre meg for opphopning av husarbeid. Det blir jo bare enda bedre av at hans største hobby er hagestell og landskapsarkitektur, og dermed har gjort hagen vår fantastisk flott.
Von Hertelhofen Skrevet 29. april 2012 #4 Skrevet 29. april 2012 Du må nå vel bare kunne spørre han rett ut? Om siden han er så ryddig og ordentlig, om han da bryr seg om at det er litt "lavere standard" hjemme hos deg? Jeg er selv ganske ryddig av meg, men bryr meg ikke det grann hvordan andre har det hjemme hos seg selv. Kanskje det hadde vært en idé og dra på hyttetur el med denne mannen, så får dere jo en viss anelse om dere kan bo sammen:-)
Anonym bruker Skrevet 29. april 2012 #5 Skrevet 29. april 2012 Ja, jeg får spørre han rett ut. Til nå har jeg vel egentlig bare hintet litt frempå om at jeg er ikke så himla opptatt av at alt skal være så perfekt. Jeg tror jo ikke han har noe problemer med sånn som det er hos meg, men mens jeg godt kan slenge beina på bordet så er det noe som han ikke klarer.. Sa det kjente helt unaturlig ut å skulle gjøre det, siden han hadde fått innprentet det av sine foreldre(som har vært veldig strenge), men vi får se. Om det blir så han ender opp med meg kan det hende han etterhvert mykner opp litt. Så lenge det er greit at jeg kan gjøre sånne ting, så er det jo ikke noe problem. Han har unger han også så noe rot blir det jo selvfølgelig, det skal det være å! å vi kommer deffinitivt ikke til å bare flytte sammen uten å ha prøvd det ut først. Skal være der endel i sommerferien så får vi se hvordan det blir!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå