Anonym bruker Skrevet 28. april 2012 #1 Skrevet 28. april 2012 Har eksamen i skatterett til revisoreksamen i midten av mai, og gruer meg skikkelig. Det er et stort fag, 20 stp, og jeg syns pensum er mye! Jeg har jo lest endel og jobbet med oppgaver, men sliter. Er det noen som har tips til temaer som er ekstra viktige? Og tips til å sette opp skatteregnskapet? Det syns jeg er vanskelig for det er så omstendelig og blir så fort følgefeil.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2012 #2 Skrevet 28. april 2012 Det jeg merket jeg ikke kunne godt nok var forskjell i regler for de forskjellige foretaksformene... Gjør mye oppgaver i mva - det hentet jeg meg inn på. 25% av eksamen er vel alltid mva-relatert. Så kommer det vel alltid noe arv? Og alminnelig inntekt/personinntekt. Jeg skal ha Årsregnskap om en drøy uke.. Uæh.. Hvor går du? Denne boka synes jeg var bra: http://www.uia.no/no/portaler/om_universitetet/oekonomi_og_samfunnsvitenskap/oekonomi_handelshoeyskolen_i_kristiansand/skatterett Sensorveiledningene til eksamensoppgavene er ofte mangelfulle, men disse er gode løsningsforslag Lykke til! Og møt opp, jeg trodde jeg skulle stryke, men kunne mer enn jeg trodde og klarte kravet
Anonym bruker Skrevet 29. april 2012 #3 Skrevet 29. april 2012 Takk for tips!! Jeg satser på å at det kommer en 25% mva oppgave ja, for det er ikke sånn kjempevanskelig.. Sliter spesielt med deltagermodellen og foretaksmodellen.. syns det er innvikla greier.. Jeg skal også ha eksamen i årsoppgjør med god regnskapsskik om litt over en uke, gruer meg til den også, men jeg syns skatterett er værre! Jeg studerer regnskapsfag da, så jeg har ikke noe krav til C eller bedre for å bli autorisert som revisorer har, så det greier seg med ståkarakter. Selvfølgelig vil jeg ha bedre enn en E, men jeg er glad om jeg bare består. Jeg går på HIHM. Du da? HI
Anonym bruker Skrevet 29. april 2012 #4 Skrevet 29. april 2012 Revisjon på BI.. Blir deilig å bli ferdig nå kjenner jeg.. Lykke til Da sitter vi med samme eksamen om litt over en uke;) Har dere fått vite noe om emnene?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2012 #5 Skrevet 29. april 2012 nei, hadde siste forelesning forrige uke å da hadde ikke foreleser fått eksamen, så vi får ikke vite mer. vet du noe? TS
Anonym bruker Skrevet 30. april 2012 #6 Skrevet 30. april 2012 Har vel fått ganske sterke indikasjoner på at det blir Konsern, varige driftsmidler (grs/ifrs), skatt og Varelager som blir de fire oppgavene
Anonym bruker Skrevet 30. april 2012 #8 Skrevet 30. april 2012 Sitter med akkurat samme innspurten selv :-) 14 mai? Har også revisoreksamen i revisjon og i rettslære, så sliter virkelig med å prioritere nå. de kommer som perler på ei snor på litt over ei uke :-( Jeg har gått over til å kun løse oppgaver nå. Det føler jeg at jeg lærer mest av. Har du oppgaveboka for revisorstudenter. Tror denne redder meg. Lykke til:-)
Anonym bruker Skrevet 30. april 2012 #9 Skrevet 30. april 2012 14 mai ja! Ja, det er den oppgaveboka jeg har, så jeg får prøve å løse endel oppgaver. Men har som sagt eksamen i årsoppgjør 8 mai også, så det blir endel prioritering for min del også Jeg har ikke revisjon da, men bacheloroppgave som skal inn 10 juni. Rettslære hadde jeg i fjor, og det gikk kjempe bra! Der er det kjempeviktig å ha en godt innarbeidet lovsamling, da har du gjort veldig mye på forhånd, og les spørsmålene nøye.. HI
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #10 Skrevet 10. mai 2012 Hvordan gikk årsregnskap? Var jo de emnene
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #11 Skrevet 10. mai 2012 Det ble litt mye, så jeg fikk ikke tid til alt.. Og klussa til noe på konsernoppgaven, så jeg vet det ikke stemte.. Men håper jeg får en ståkarakter hvertfall! Du da? HI
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2012 #12 Skrevet 30. mai 2012 Flott å høre Tok den ikke jeg. Får ta den igjen senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå