Gå til innhold

Noen her med barn som har adhd som har prøvd eye q??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn som har en mild form for adhd, og har hørt så mye om eye q...

Noen med erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste om det istad, og det hadde vært spennende å høre om noen som har prøvd det på sitt barn.

Skrevet

Det er jo litt vanskelig å svare sikkert om det har noe for seg eller ikke. Men ca tre uker etter at sønnen begynte med det, så ble han mye lettere å gjøre lekser med. Istedetfor å sitte å hyle i tre kvarter først, så satte han seg ned og leste det han skulle. Det er fortsatt litt motstand, men absolutt ikke som tidligere. Så jeg vet ikke.. Kanskje :) Vi bruker det hvertfall fortsatt til begge barna.

Skrevet

Jeg skal kjøpe det til uka, for jeg er veldig spent på dette produktet altså :) det kan brukes sammen med adhd medisiner det?

Hi

Skrevet

Her virka det motsatt synes jeg, han ble mer urolig :(

Skrevet

Det er jo i hovedsak omega 3-tilskudd, så jeg antar at det kan brukes med adhd-medisiner. Men jeg aner ikke, min gutt har asperger.

Skrevet

Min gutt har ikke adhd, men har problemer med konsentrasjon og med å lære. Han Kaller de "tenkepiller" for han sier at det er så mye lettere å tenke når han tar de. Han har brukt de i flere år, og når vi innimellom har hat en pause så merker vi det på evnen hans til å fokusere. Vi har aldri fortalt skolen om de pausene vi har tatt, men i etterkant så har de alltid rapportert at han har vært mer urolig og svimete en periode.

Han bruker Efalex, da, men det er samme greia som Eye Q.

Det er absolutt verd et forsøk, synes jeg.

Skrevet

Noe som heter "Fri flyt" har høyere konsentrasjon i hver tablett, i forhold til Eye Q. Og du må huske at de med ADHD skal ha ca 3 ganger så høy dose som det som står på pakken, for at det skal virke. Eller 4 ganger så mye med Eye Q.

http://www.vnp.no/ca...CFeJYmAod2XZG_Q

Link til "Fri flyt".....

Men her hjalp det ikke, selv om vi brukte "Fri flyt" i over 1 år. Men har hørt andre som har hatt hjelp av det. Men her hos oss er det alvorlig grad av ADHD, Tourette's og i tillegg sterk dysleksi(i hovedsak ved skriving). Det eneste som har nyttet her, er Ritalin og Concerta.

Jada, det går fint å koble fettsyrer med ADHD-medisin :) Fettsyrer er jo som mat å regne, om du forstår. Du får det samme i deg om du spiser fisk. Men tablettene er i mer konsentrert form enn hva en fiskemiddag er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...