Anonym bruker Skrevet 28. april 2012 #1 Skrevet 28. april 2012 Tidligere idag stod det plutselig en ukjent jentunge (ca. 10 år) i hagen vår. Mannen som var ute og ryddet opp etter ungene spurte hva hun ville, men i stedet for å svare bare glodde hun på ham før hun løp avgårde og inn i nabohagen for å huske på huskestativet deres. Nå nettopp ringte det på døra og der står jenta igjen med storesøsteren sin, og søsteren spør om jenta kan få hoppe på trampolinen vår. Mannen min svarte at våre barn (2 og 4 år) sov, og at det derfor ikke passet. Vi så at storesøsteren løp inn mellom nabohusene, så sannsynligvis bor de på feltet bak oss. Er det virkelig normalt for en så stor jente å bare gå rundt i hagen til ukjente mennesker å leke?? Og ikke minst at storesøsteren blir med for å spørre for henne??
Anonym bruker Skrevet 28. april 2012 #2 Skrevet 28. april 2012 Ikke sikkert de har de lengste sosiale antennene, men så er de ikke så gamle heller. Kjenner 10-åringer som kan finne på å gjøre noe lignende.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2012 #3 Skrevet 28. april 2012 Kanskje jenta var sjenert og ville ha hjelp av storesøster. Jeg personlig synes det var flott de spurte om å få låne trampolinen, det er jo en høflig gest :-)
Anonym bruker Skrevet 28. april 2012 #4 Skrevet 28. april 2012 Ikke sikkert de har de lengste sosiale antennene, men så er de ikke så gamle heller. Kjenner 10-åringer som kan finne på å gjøre noe lignende. Søsteren som var med så ut til å være bort i mot voksen. 16-18 år. Hadde det endatil vært en nabo som vi har hatt kontakt med før, men en helt ukjent som bare "gikk forbi huset".. HI
Anonym bruker Skrevet 28. april 2012 #5 Skrevet 28. april 2012 Synes en 10-åring er for stor til å oppføre seg sånn, men siden storesøsteren ble med for å spørre er det ttydeligvis en familiesvakhet Da vi flyttet inn i huset vårt, sto det plutselig ei jente og glodde inn verandadøra vår (verandaen er på baksiden av huset). Jeg valsa rundt i bare bh og truse og hoppet høyt da jeg plutselig så henne. Hun spurte om hun kunne få hoppe på trampolina vår. Jeg sa som sant var at vi hadde ikke trampoline, noe hun først nektet å tro på, men hun gikk da til slutt. Jeg antar de vi kjøpte huset av hadde trampoline i hagen Denne jenta var bare 5-6 år, da.
2 hjertegull :) Skrevet 28. april 2012 #6 Skrevet 28. april 2012 Synes det er flott av dem å spørre. Og jeg tenker at det kan være noe som "feiler" denne 10-åringen. Enten at hun ikke klarer å spørre selv, eller at hun kanskje er stum? Det kan jo være så mangt. Jeg synes det er uhøflig å bare hoppe på naboens trampoline uten å spørre først, så de gjorde jo riktig.. Kanskje de nettopp har flytta til feltet bak dere, og kjiker seg rundt i nabolaget? Du får bare vente å se, kanskje ser dere mer til dem etterhvert
Anonym bruker Skrevet 28. april 2012 #7 Skrevet 28. april 2012 Jøss, jeg blir forundret over dere som oppfatter dette som unormalt. 10 år gammle jente har fryktelig lyst til å hoppe på trampoline, fordi hun ikke eier trampoline selv. Ti år gammel jente r på nippet til å spøøre, men tør ikke, og løper bort. Ti år gammel jente får med seg storesøsteren sin til å spørre for henne. Helt forståelig, og høflig gjort. Ti åringer er tross alt ikke så store!
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 28. april 2012 #8 Skrevet 28. april 2012 Tenker at det er normal oppførsel å spørre om man får lov til å låne eller bruke noe som tilhører andre. Normal og høflig oppførsel. Fint at hun hadde med seg søsteren sin. Man vet aldri hvem som bor i husene eller hvem som ferdes langs veiene.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2012 #9 Skrevet 28. april 2012 Etter at mannen din hadde svart denne storesøsteren, sa storesøsteren da noe til sin søster? Hvis hun er døv, så hadde hun snakket tegnespråk, og om hun var stum så hadde storesøster sagt dette med ord. Hva gjorde storesøster etter at mannen din hadde svart?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2012 #10 Skrevet 28. april 2012 Nei, 10-åringen har ikke ytret et eneste ord, og søsteren sa ingenting til henne. Søsteren løp bare avgårde etterpå. Ja, selvfølgelig er det høflig at de spør, men jeg synes det er rart at hun ønsker å leke i hagen til folk hun ikke kjenner.Det er heller ikke særlig logisk at de skulle oppholde seg på vårt felt, siden det tar nesten 10min. å gå veien rundt til vår gate. Men jeg så at søsteren løp igjennom nabohagen. Da jeg vokste opp var vi et nabolag med mange barn og godt samhold, men det kunne ikke falt meg inn å være i noens hage uten å være invitert. Kanskje det er vi som er rare og ikke synes noe om at fremmede barn skal oppholde seg i vår hage.. HI
Anonym bruker Skrevet 28. april 2012 #11 Skrevet 28. april 2012 Nei, det er ikke normalt av en 10 åring å leke eller spør (bli spurt for) om å få leke i hagen til andre mennesker uten at barna til de som bor der er å leker der selv. Men ikke så utrolig spesielt heller.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2012 #12 Skrevet 28. april 2012 Trampoline er attraktivt. Ser ikke helt det unormale her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå