Anonym bruker Skrevet 28. april 2012 #1 Skrevet 28. april 2012 Jeg bor på et sted veldig langt fra hjemstedet mitt. Har bodd her en god stund nå og har et ganske stort nettverk av bekjente. Likevel finner jeg meg til stadighet uten planer når helgen kommer. Jeg har prøvd mange ganger å ta kontakt, særlig er det en person jeg ofte tar kontakt med. Denne personen tar aldri initiativ til å være med meg. Jeg begynner å lure på om det er et hint om at hun ikke egentlig vil være med meg. Men hvorfor sier hun da ja når jeg foreslår noe? Jeg aner ikke hvordan jeg skal ta initiativ i forhold til de andre bekjente. Dette er en liten plass, hvor "alle" jentene henger sammen. De andre på vår alder har gjerne fester, uten at jeg og min mann er invitert. Selv om han er herfra og dette er hans venner som han har vokst opp med. Jeg føler bare at det er meg de ønsker å støte ut. Jeg føler nå at det går ut over mitt barn at jeg ikke "er med i gjengen". Siden alle disse jeg har nevnt har barn, og de finner på ting sammen og barna kan leke sammen i helgene og sånt. Jeg ønsker å prøve å bli med, men jeg vet bare ikke hvordan jeg skal gjøre det. Er det en mulighet for at de bare ikke vil være med meg, eller kan det være at de bare glemmer å tenke på meg? Jeg skjønner at dere ikke vet sikkert, altså. Jeg bare lurer på om voksne folk med vilje stenger folk ute, eller om jeg er litt paranoid? Beklager at dette ble veldig usammenhengende og dårlig skrevet. Jeg er litt ute av meg akkurat nå, føler meg ganske trist og ensom for tiden. Mannen min har vært bortreist mye med jobben i år, så det er nok derfor jeg plutselig merker at jeg ikke har så mange andre å være med. Jeg setter veldig pris på svar...
Anonym bruker Skrevet 28. april 2012 #2 Skrevet 28. april 2012 Dessverre finnes det mange voksne som med vilje stenger ut andre. Jeg må også si nei/ la være å invitere bekjente med på ting fordi jeg allerede har stor familie og mange venner, og tiden strekker ikke til. Hva med å invitere noen hjem på middag en ettermiddag, med barna altså? Som regel blir en slik invitasjon avsluttet med at "neste gang spiser vi hos oss." Men jeg antar du allerede har invitert flere på denne type ting og ikke helt fått den responsen du ønsker, siden du er lei deg nå? Håper det ordner seg for dere.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2012 #3 Skrevet 29. april 2012 Som hun over skriver så er det slik at vi voksne med vilje stenger andre ute!!! Men det er tull å si at en har nok venner!!!! Vi var en gruppe barseljenter som ble satt sammen til noen felles møter på helsestasjonen. Noen av De skiller over 10 mellom de ynste og de eldste. Folk tenkte: " Nei, jeg har så mange venner, så jeg trenger ikke fler" "Jeg, håper jeg får noen kontakter i denne gruppen, jeg er så alene" " Nei, de jentene er ikke bra nok for meg" osv Men Vi hadde en sunn og fornuftig mann som var med i tillegg til sin kone, for han skulle ha noe av permisjonen. Ark hvor dere skriver opp adresse her, 1 møte hos oss den og den dagen. Dette har vi ledd av mye i ettertid for vi er blitt en sammensveiset gruppe selv om, noen ikke trengte flere venner. Vi har stor takhøyde, og svarer ikke noen på forespørsel en stund så detter de ikke ut av gruppe. De inviteres nestegang også : ) Vi møtes med og uten barn og med og uten mannfolk. Er det noen som trenger hjelp, hjelper vi hverandre. Vi prøver å møtes ca en gang i månden, men noen ganger blir det flere. Vi har bruk for forskjellige venner gjennom livet. Noen bardomsvenner består kanskje. Ellers er det naturlig at venner pulserer in og ut. SELV OM NOEN ER SELEKTIVE OG IKKE VIL HA FLERE, men de vet jo ikke hvs du går glipp av for første intrykket er som regel feil : ))) I dag er jeg i "lekegrinden" med mange forskjellige. Noen bor i lokal samfunnet, andre i nabo kommuner og noen må jeg kjøre 1 timei til. Selv om det tok meg noen år å bli kjent med forskjellige folk, så er jeg åpen og jeg har ventet og nå blomstrer så mange fine vennskap : ) ( Og jeg vet at mange som ikke inkluderte meg før ser langt etter mine venner nå og noen skulle gjerne vært en del, og jeg er ikke en som slår hånden av andre) Lykke til min venn : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå