Gå til innhold

Er det noe galt med meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen er bortreist i helgen og kommer tilbake på tirsdag.

5 mon. Etter at han har dratt fyker jeg rundt her og rydder og vasker og styrer på. Propp full av energi. Tenåringen lurer på hva som er galt med meg og det gjør jammen jeg også. Er ikke sånn når mannen er hjemme. Da er jeg små sur og glefser for den minste ting. Irriterer meg over at mannen spiller på Ipadden i stedet for å hjelpe meg med husarbeidet. Til og med yngste som er ganske ille i oppførsel har forandret seg i dag. Snakker for det meste på en ordentlig måte til meg, gjør det han får beskjed om, leker alene og er blid og fornøyd. Normalt sett nebber han, forlanger at faren gjør som han ber om (og faren gjør stort sett det) og leker ikke selvstendig men MÅ ha med pappa i leken. Gutten er 6 år og bortskjemt på oppmerksomhet og leker fra faren.

Skjønner ikke hvorfor alt har blitt så mye bedre her bare fordi mannen er bortreist. Men deilig er det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er også slik at når jeg er hjemme alene uten mannen min, så liker jeg å rydde og vaske hele huset, bake kaker osv.

Skrevet

jeg er også slik at når jeg er hjemme alene uten mannen min, så liker jeg å rydde og vaske hele huset, bake kaker osv.

Skrevet

Når jeg er alene med ungene er de alltid greiere enn ellers. Tror de bare tilpasser seg at det er en omsorgsperson. Men stemninga her er den samme uansett om mannen er hjemme eller ikke.

Skrevet

Her er mannen flinkest i husarbeid. Men hver gang han er borte så vasker jeg fra jeg kommer fra jobb til jeg legger meg. Liker å ha et helt ryddig hus da, myeflinkere å invitere venninner hjem også. Menest av alt fordi mannen min blir så vanvittig glad når han kommer hjem. Så da får jeg en liten bygave og han et ryddig hjem :-))) som dere skjønner er han ikke ofte borte ;-)

Skrevet

Når dere har mannen i hus så er dere to om alt, to om å rydde, oppdra barn, vaske. Barna har to foreldre de kan spille opp i mot hverandre og ikke minst en som de kan diskutere med uansett.

Når du er alene så vet du at det er ditt ansvar å rydde, vaske, oppdra barn, handle osvosv Barna vet også at de har kunn deg å forholde seg til slik at det du sier er lov.

Når mannen din kommer hjem så kan først dere sette dere ned å ta en samtale på hvem som skal gjøre hva og bestemme hvor grensene er slik at dere er unisone.

Etterpå så kan dere ta med barna inn på samtalen, forklare hva dere har snakket om å få dem til å komme med sine innspill. Hva de evt kan gjøre for å bedre ting...

Skrevet

Sånn er jeg å :) helt normalt :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...