Anonym bruker Skrevet 28. april 2012 #1 Skrevet 28. april 2012 Hva gjør jeg med 6-åringen som plutselig sier at hun ikke tør å gå i bursdagen til bestevennen sin? Har forsøkt å overtale. Lagt frem fine klær og diverse pynt og kjøpt fin gave. Men hun står fast på at det er skummelt.... Trenger innspill her. Syns ikke hun bør la være å gå heller... Kommer jo til å angre.
It's all about me Skrevet 28. april 2012 #2 Skrevet 28. april 2012 Da sier du at du blir med. Og etter at dere har vært der i få minutter er nok alt det skummle glemt og du kan trekke deg tilbake.
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 28. april 2012 #3 Skrevet 28. april 2012 Hva om du sier at hun kan dra hjem når hun selv føler for det? Kanskje det da føles tryggere, så hun tørr å dra, da vil hun jo antagligvis få det så moro at hun glemmer bort det hele. Har du forresten spurt hvorfor hun synes det er skummelt?
Mamma i vinden Skrevet 28. april 2012 #4 Skrevet 28. april 2012 Bli med selv. Eller lag en avtale med 6-åringen om at mamma er med, men går etter en stund.
Gjest Filifjonka Skrevet 28. april 2012 #5 Skrevet 28. april 2012 Spør henne hva det er som er skummelt med denne bursdagen. Vurder svaret, om dette er noe som sannsynligvis er reelt eller om det kan være noe hun finner på der og da for å komme opp med en grunn. Har hun er god begrunnelse, f.eks at hun er redd for hunden til bursdagsbarnet, så ta kontakt med foreldrene og legg fram problemet. Jeg har selv en stor hund, men i barneselskaper er den ikke til stede. Ta kontakt med bursdagsbarnets foreldre og hør om det er greit at du blir med. Tilbyr du deg å være med henne bør du regne med at du må være der hele selskapet, tenker jeg. Det kan bli temmelig fælt for henne hvis du sier at du skal være der, men så drar. Tenker du at du kan være der en stund og så dra, bør du være ærlig om det på forhånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå