Anonym bruker Skrevet 28. april 2012 #1 Skrevet 28. april 2012 Jeg har en bekjent som er sammen med en mann jeg kjenner. Han har misbrukt hasj daglig i flere år, dette vet også dama hans. Men hun er for tiden under det inntrykket av at han har sluttet, han driver og skryter til henne at han har sluttet osv, og hun tror ham. Hun har to barn under 4 år som bor sammen med ham.. Jeg vet med sikkerhet at han daglig bruker hasj, og sier til kompisene sine at de ikke må si det til dama hans, osv osv.. Skal jeg si ifra til henne? Jeg nøler, fordi hun kan mistenke meg for å ha egoistiske motiver, da hun er veldig sjalu og tror jeg og han driver og flørter. (Vi har vært sammen før) Hadde det vært meg, hadde jeg villet vite det.. Han bor tross alt sammen med barna hennes, og omgår disse i rusa tilstand.
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 28. april 2012 #2 Skrevet 28. april 2012 Hmmm, hvis hun har sett denne mannen under påvirket tilstand før, vil jeg si at hun er fryktelig naiv og blind om hun ikke ser at han er det nå også. Det kan godt hende hun vet det, men ikke orker ta opp kampen!? Ellers ville jeg ventet med å si det til jeg hadde konkrete bevis, og ikke bare hearsay. Bilder av at han røyker det er vel det som funker best.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2012 #3 Skrevet 28. april 2012 Jeg ville sagt fra. Det er hennes problem om hun ikke tror deg. Du har en plikt å si fra om du har bekymring for barna hennes. Og hvis han fyren er rusa så kan man lett bli bekymret for hvor god omsorgen er.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2012 #4 Skrevet 28. april 2012 Jeg røyket selv hasj i flere år før jeg fikk barn. For og være helt ærlig,sjansen for at hun også røyker er veldig store uten at du vet det.Utad kan hun virke i mot det osv,hvertfall med tanke på at hun har barn. Jeg har flere venninner som fortsatt røyker hasj og det gjør partneren deres også..(voksne mennesker) veldig vanskelig å merke på folk om de bruker dette bla fordi de bruker øyedråper som gjør øynene helt hvite.. veldig få av vennene mine og ingen i familien som merket at jeg gjorde det..og faktisk i hele 12 år.Jeg tok allmenn utdanning og gikk 3 år på høyskolen,ingen merket noen ting.. Så jeg tenker at det kan hende du er litt naiv her.. hadde jeg fortsatt røyket og hadde barn,ville jeg absolutt latet som ingen ting rundt partneren min.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2012 #5 Skrevet 28. april 2012 Jeg røyket selv hasj i flere år før jeg fikk barn. For og være helt ærlig,sjansen for at hun også røyker er veldig store uten at du vet det.Utad kan hun virke i mot det osv,hvertfall med tanke på at hun har barn. Jeg har flere venninner som fortsatt røyker hasj og det gjør partneren deres også..(voksne mennesker) veldig vanskelig å merke på folk om de bruker dette bla fordi de bruker øyedråper som gjør øynene helt hvite.. veldig få av vennene mine og ingen i familien som merket at jeg gjorde det..og faktisk i hele 12 år.Jeg tok allmenn utdanning og gikk 3 år på høyskolen,ingen merket noen ting.. Så jeg tenker at det kan hende du er litt naiv her.. hadde jeg fortsatt røyket og hadde barn,ville jeg absolutt latet som ingen ting rundt partneren min. Hehe.. Morsomt at du kaller meg naiv, egentlig. Men hva mener du, mener du at hun også røyker, eller mener du at han later som han ikke gjør det? Du skriver jo noe misvisende "For og være helt ærlig,sjansen for at hun også røyker er veldig store uten at du vet det." Men i siste setning skriver du jo "hadde jeg fortsatt røyket og hadde barn,ville jeg absolutt latet som ingen ting rundt partneren min." Du er sikker på at du har sluttet å røyke, eller..? Jeg har selv røyka i 13 år, slutta når jeg ble gravid. Så jeg er neppe naiv, du.. Men nå spiller jo ikke jeg noen rolle i dette, utenom som varsler. Hun har også vært rusmisbruker i masse år, men har vært på avrusning. Hun har også vært leder for NA i 4 år, så det tviler jeg på, du. Synes egentlig det svaret ditt var litt snodig.. Ettervirkninger? HI
gutt11spire12 Skrevet 28. april 2012 #6 Skrevet 28. april 2012 Det der er bare tull,min eks røyket også hasj. Jeg har aldri rørt det. Han lovet å slutte da vi flyttet ut på landet og kjøpte hund, jeg trodde det også, til jeg fant det liggende lengst inn i skapet hans når jeg ryddet inn klesvask (nei,jeg snoket ikke,gubben la jo aldri klær inn selv). Er det barn involvert burde du si ifra. Barna som skal beskyttes,ikke foreldre. Og narkotika og barn er uakseptabelt.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2012 #7 Skrevet 28. april 2012 Du må si fra. Eller aller helst burde du ringe barnevernet, faktisk. Om hun blir sint på deg, vil likevel mistankene hennes våkne. Fatter faktisk ikke at en som røyker daglig, klarer å skjule dette. Jeg har hvertfall erfaringen at man bare vet og man ser det. Man merker det også bl a i oppførsel, måte å bruke språket på(blir så grei og medgjørlig, på en måte), og sulten(økt matinntak). Jeg har aldri røykt selv, men har misbruker i nærmeste familie, som har bodd med meg mens misbruk har pågått. Ser med en eneste gang hvilke stoffer som er inntatt. Om det er stimulerende eller beroligende, og hasj er på en rar måte noe for seg selv, så da VET jeg at det er hasj, og ikke andre beroligende. Og tro ikke at barna ikke merker noe. å bo sammen med en som ruser seg daglig, er med å skape mye utrygghet hos barn. Selv om de har mor som er nykter. Du skriver at mor er eksbruker(?) selv. Og da finner jeg det enda mer merkelig at hun ikke oppfatter at han fortsatt ruser seg. Da burde hun hvertfall vite at en misbruker er også en notorisk løgner når det gjelder akkurat misbruket. Og det er det som gir meg hint om at hun i beste fall glatter over og vil ikke se, eller så røyker hun selv, og lyger til deg om dette......
Anonym bruker Skrevet 28. april 2012 #8 Skrevet 28. april 2012 Du må si fra. Eller aller helst burde du ringe barnevernet, faktisk. Om hun blir sint på deg, vil likevel mistankene hennes våkne. Fatter faktisk ikke at en som røyker daglig, klarer å skjule dette. Jeg har hvertfall erfaringen at man bare vet og man ser det. Man merker det også bl a i oppførsel, måte å bruke språket på(blir så grei og medgjørlig, på en måte), og sulten(økt matinntak). Jeg har aldri røykt selv, men har misbruker i nærmeste familie, som har bodd med meg mens misbruk har pågått. Ser med en eneste gang hvilke stoffer som er inntatt. Om det er stimulerende eller beroligende, og hasj er på en rar måte noe for seg selv, så da VET jeg at det er hasj, og ikke andre beroligende. Og tro ikke at barna ikke merker noe. å bo sammen med en som ruser seg daglig, er med å skape mye utrygghet hos barn. Selv om de har mor som er nykter. Du skriver at mor er eksbruker(?) selv. Og da finner jeg det enda mer merkelig at hun ikke oppfatter at han fortsatt ruser seg. Da burde hun hvertfall vite at en misbruker er også en notorisk løgner når det gjelder akkurat misbruket. Og det er det som gir meg hint om at hun i beste fall glatter over og vil ikke se, eller så røyker hun selv, og lyger til deg om dette...... Jeg vet de har en bekymringsmelding på seg, og at barnevernet har innkalt til ett møte for en måned tilbake. Den meldingen var anonym, så da er det jo ikke alltid bv tar meldingen så seriøst, så selv om alt var sant, ble ingenting sjekket opp. De tok bare en prat med mor. Tja, jeg kan jo ikke med hundre prosent sikkerhet si at hun ikke bruker noe, men kjæresten hennes løper rundt i bygda og sier til alle at hun ikke må vite om misbruket hans, så jeg betviler dette.. Hun prøver nok å glatte over, da hun har vært forelsket i han lenge. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, barnevernet har fått inn en melding uten å reagere, og hun kommer aldri til å tro meg, hun er en sånn sjalu type,.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå