Gå til innhold

Koke flasker???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når sluttet dere å koke flaskene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke å koke flaskene, men kan kjøre dem i vaskemaskinen så lenge du har en forholdsvis ny en og setter den på 65% eller mer.

Skrevet

Jeg kokte flasker til hun var ett år. Var alltid skikkelig nøye på det .)

Skrevet

Sluttet å koke da hun var rundt 6 måneder. Da kjørte jeg dem i oppvaskmaskinen og skylte i kaldt vann etterpå.

En av grunnene, i tillegg til bakterier, til at man skal koke er også for å skylle såpen skikkelig bort. Så å koke er slett ingen dum idè.

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Her gikk de i flaskesterilisatoren helt til gutten sluttet med flasker (13 mnd) blir det samme med lillesøster, er lettere, føler man seg helt sikker på at såperestene blir borte ;)

Skrevet

såpen blir ikke borte i sterilisator.. den dreper bakterier ved høy temperatur, på samme måte som koking.. :)

jeg kokte til eldste var 6-7mnd, og kokte de nå og da sammen med smokker etter dette.. med nr to kjører jeg alt i vaskemaskinen og koker smokker og flaskesmokker nå og da.. nr to får i seg så mye ruskerier likevel (er nå 5 mnd, fått flaske i en mnd) pga storesøster som knør på alt av leker, smukker og skal dele alt.. så om han blir syk så er det mer sansynlig det kommer av noe annet enn at flaskene hans ikke er kokte.. jeg koker vannet altså, bare for å ha det skrevet ;)

Skrevet

Hadde i mikrosterilisator etter oppvaskemaskinen til de har vært rundt 6 mnd.

Skrevet

såpen blir ikke borte i sterilisator.. den dreper bakterier ved høy temperatur, på samme måte som koking.. smile.png

jeg kokte til eldste var 6-7mnd, og kokte de nå og da sammen med smokker etter dette.. med nr to kjører jeg alt i vaskemaskinen og koker smokker og flaskesmokker nå og da.. nr to får i seg så mye ruskerier likevel (er nå 5 mnd, fått flaske i en mnd) pga storesøster som knør på alt av leker, smukker og skal dele alt.. så om han blir syk så er det mer sansynlig det kommer av noe annet enn at flaskene hans ikke er kokte.. jeg koker vannet altså, bare for å ha det skrevet wink.png

Det er ikke pga. ruskeriene man koker flaskene. Men pga. bakteriene som formerer seg etter at man har hatt melk i flaskene. De tåler de dårlig når de er helt små.

Skrevet

såpen blir ikke borte i sterilisator.. den dreper bakterier ved høy temperatur, på samme måte som koking.. :)

jeg kokte til eldste var 6-7mnd, og kokte de nå og da sammen med smokker etter dette.. med nr to kjører jeg alt i vaskemaskinen og koker smokker og flaskesmokker nå og da.. nr to får i seg så mye ruskerier likevel (er nå 5 mnd, fått flaske i en mnd) pga storesøster som knør på alt av leker, smukker og skal dele alt.. så om han blir syk så er det mer sansynlig det kommer av noe annet enn at flaskene hans ikke er kokte.. jeg koker vannet altså, bare for å ha det skrevet ;)

Det er ikke pga. ruskeriene man koker flaskene. Men pga. bakteriene som formerer seg etter at man har hatt melk i flaskene. De tåler de dårlig når de er helt små.

nei.. jeg kjører de i oppvasken på 70grader, men koker de ikke nå til andremann fordi han får i seg verre bakterier enn de som henger igjenn i flasken etter oppvaskmaskina er ferdig.. og til henne over som mente såpen ble borte av sterilisering i mikro rettet jeg det til at sterilisering fjerner ikke såpe, men dreper bakteriene som er på flaskene etter bruk..

min begyndte med flaske når han var 4,5 mnd, og har lenge før dette blitt utsatt for storesøsterns bakterier (som er verre enn de som henger igjenn i flasken etter oppvaskmasknen) - jeg gir jo ikke ungen skitne flasker.. de er vasket i maskin på 70grader, men ikke kokt eller sterilisert.. og vannet koker jeg fordi han ikke skal få i seg disse bakteriene, som alle andre med små babyer..

Skrevet

Den viktigste grunnen til å koke flaskene er hva melkebakterier kan utvikle seg til.

Skrevet

Kokte flaskene frem til datteren var nesten et år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...