Gå til innhold

baby og søvn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg holder på med en oppgave og lurer på hvor mange timer deres barn på 2-3 mnd er våken i løpet av et døgn, fortell gjerne litt og hvordan deres døgn ser ut:) Det er en uformell statistikk jeg skal føre. På forhånd takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mi sover fra 19-6, får litt melk (våken 20 min) og sover videre i 3-4 timer. Står opp 9-10 tiden og så en liten 20 minutters halv 12, våken til 13 og sover 1 time-halvannen, våkner ca 14/14.30 og er våken 2-3 timer og sover 30 min og er våken resten av tiden frem til hun skal sove :) Pleier å legge henne på matta jeg har i lekegrinda og lar henne pludre litt og kose seg med å bytte på å ligge på magen litt og ligge på ryggen og se på tinga på babygymen. Hver gang jeg har henne på stellebordet pleier jeg å snakke mye med henne og kose og smile masse. Pleier å ha hennne på fanget og snakke masse med henne, stryke henne på hendene og føttene og kose masse.

Og så dytter jeg henne over på samboeren også mange ganger i løpet av dagen (frivillig altså :P)

Mye kos og prøver å få henne til å leke med lekene hun har, ser seg i speilet og prøver å etterligne litt av det vi gjør (smile og geipe :P)

Skrevet

dette er ca..

20.00 til mellom 09.00 og 11.00 sover med 2-3 måltider

13-15 sover

17-19 sover

sånn ca.. han får egentlig styre sovetidene selv, og sover etter behov.. eneste "faste" er leggingen på kvelden.. fungerer fint for oss, og han er nå 5 mnd og sover 20.00-7/8.00, 9-11, 13-15, og av og til en liten dubb mellom 17/18.00 før det er kveld

Skrevet

Min er to måneder..

Sover fra ca. 23 til 07

Flaske og stell

Sover fra ca. 08 til 11

Flaske og stell

Sover fra ca. 12 til 15

Så pleier hun å være endel våken fra 15 til 18 ca, med noen små dupper innimellom.

Sover fra ca. 18 til 21

Flaske og pysjing og litt kos og så i seng i 23 tiden..

Jeg synes hun sover mye! Storebror sov mye mindre, så dette varierer nok veldig!

Skrevet

Tusen takk for fine svar dere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...