Gå til innhold

Er jeg helt på jordet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært gift med mannen i ni år. Har fått et barn sammen som nå er blitt 11 mnd.

Mannen har alltid vært super sosial og elsker fest/sosiale sammenhenger. Jeg har de siste årene blitt lei av festing og liker meg godt hjemme, selv om jeg gjerne er sosial av og til også.

Mannen har lenge ønsket seg barn, og jeg har sagt at jeg ikke ønsker dette før jeg er helt sikker på at han slutter med festing (drikking, da jeg ikke kan fordra ham når han er full, han blir veldig bråkete og også litt spydig/ufin mot meg, endrer litt personlighet) og jeg absolutt ikke vil sitte hjemme alene med et barn. Mannen respekterte dette og det har gått helt fint hittil.

Han er forresten en veldig bra mann ellers, er seriøs og voksen, jobber gjerne ekstra for at vi skal ha litt ekstra god råd osv. Er en oppmerksom kjæreste.

Nå skal han imidlertid på tre fester i nær fremtid, er invitert i bursdag, ut med jobben etc. Dette gjør at jeg blir bekymret for hvordan det skal bli fremover, om han kommer til å begynne å feste igjen/være mye borte og at jeg blir sittende mye hjemme alene med barnet vårt (kan selvsagt ha besøk eller dra ut på ting jeg også, men jeg ønsker først og fremst at vi skal prioritere familielivet og være mest sammen som par og familie når barnet er lite.....) Jeg har ellers ingen problemer med å være alene, trives i eget selskap.

Kjenner at dette tapper meg for energi for tiden, har snakket med ham om det, han sier at han selvsagt ikke skal prioritere noe mer enn oss, og at han ikke skal drikke seg full etc... Jeg klarer ikke å stole på ham da jeg vet hvordan han har festet tidligere, og jeg synes som nevnt over at han er ubehagelig når han er full. Blir skikkelig redd for at han skal komme hjem full og vekke barnet vårt etc.

Er jeg utrolig prippen og sær, eller er dette forståelig for noen?? Kjenner jeg blir veldig usikker på om jeg overdriver her....

Hvordan har dere andre det ifht sosialt liv/festing etter dere fikk barn? Jeg mener ikke at man bare skal sitte hjemme i sofakroken altså, vi har mye sosialt sammen med andre par og barn osv, det er bare festingen hans jeg ikke orker å forholde meg til lenger... Mener også at familien bør prioriteres i helgene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når premissene for å få barn sammen var at han skulle roe ned festingen og drikkingen så syns jeg at du verken er prippen eller urimelig. Han visste om dette og han gikk med på det. Da får han også holde seg til det han har lovet.

Skrevet

ja men han må jo få gå i bursdag og ut med jobben ?

eg liker ikkje og bli sittende hjemme aleine mens gubben er ute og fester, men han få selvsagt gå ut om det er noe. men han dropper gutte kvelder for og kose seg hjemme i helgen :) har evt en kompis på besøk og tar ett par pils i kjellerstua

Skrevet

Enig med #1 .

Mente #2 selvfølgelig
Skrevet

Takk for svar.

Jeg mener også at han bør holde det han har lovet, føler meg bare så innmari kjip på en måte, som liksom "nekter" han noe..,

Og ja, han bør absolutt få gå i bursdag og ut med jobben etc, men jeg blir så redd for at det på en måte skal "utarte" slik at han begynner å feste ofte igjen... Huff, jeg høres jo skikkelig paranoid ut.. :-/

Skrevet

Jeg syns det blir rart å nekte mannen å gå ut i det hele tatt. Du sier jo at det er bursdag, ut med jobben osv og det er viktig å være sosial med andre uten familie og barn også og da er det viktig å få med seg noen sånne ting. Hvis han er ufin når han kommer hjem eller du er redd for at barnet skal våkne, så går det jo an å avtale at han skal sove hos en kamerat, foreldrene, på hotell el og komme hjem igjen når han er edru. Eller at du og babyen reiser på besøk til noen og sover der.

Bekymringen for hvordan det blir fremover hadde jeg ventet med til du ser om han faktisk planlegger mange ting fremover.

Skrevet

Du kan ikke nekte han, men om han begynner å fester som før og kommer hjem ravende full så vet du jo at IKKE kan stole på han!!

Jeg hadde aldri akseptert det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...