Gå til innhold

Fiskegelatin og fiskeallergi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt ny dessert idag og når jeg kom hjem og leste bakpå hva innholdet var så stod det under allergener fiskegelatin og diverse annet.

Jeg er allergisk for fisk. Ble skikkelig dårlig og måtte på sykehus når jeg var rundt 2 år så har ikke turt å prøve fisk etter det. Er 25 år nå.

Har sjekket opp litt på nettet nå ang fiskegelatin og har funnet ut at det også finnes i solo, solo sitron og enkelte viner og øl. Jeg drikker masse solo sitron og har ikke visst at det var fiskegelatin i den. Det står ikke bakpå for det er visst ikke noe krav om å opplyse om at det finnes fiskegelatin i et produkt. Jeg har ikke reagert i det hele tatt når jeg har drukket solo sitron og jeg har drukket masse forskjellige viner og øl og heller aldri reagert på det.

Jeg har jo også spist en del asiatisk mat og funnet ut etterpå at det kan finnes fisk i en eller annen form der også. Og så har jeg ved et par anledninger spist produkter som det står at kan inneholde ansjos uten at det har har kommet noen reaksjon.

Spørsmålet er om jeg skal tørre å spise desserten når jeg vet at den inneholder fiskegelatin. Har dere noe forslag eller informasjon? Hadde jeg ikke lest bakpå så hadde jeg jo aldri visst om det og da hadde jeg jo bare spist det. Vil ikke være hysterisk heller hehe :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noe kunnskap om allergi? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...