Anonym bruker Skrevet 27. april 2012 #1 Skrevet 27. april 2012 Jeg fikk konstatert MA i går, litt av et sjokk på min tidlige UL (har to jenter fra før og trodde at "det skjer ikke meg"..). Etter å ha ventet i timesvis på sykehuset, der jeg ble sendt fra gynekologen, fikk jeg endelig medisiner og kunne dra hjem. Gråt hele tiden. Tok de 4 tablettene i 19.30 tiden da jentene var lagt seg, ingenting skjedde. Tok 2 tabletter kl 23, kl 02 og kl 05 - ingenting skjedde. Et par stikninger bare, jeg ventet og ventet på de fæle smertene jeg selvfølgelig hadde lest om. Kl 7 da jeg stod opp, kom det endelig litt blod, og jeg har hatt litt blod og bittesmå klumper utover dagen. Tok de to siste tablettene jeg hadde kl 9 etter samråd med sykepleier på sykehus (da hadde jeg jo begynt å blø, men bare som vanlig eller svak mensblødning). Jeg tror jeg blør litt ennå, men ikke så mye, og som sagt lite eller ingen smerter (nå skal det sies at jeg har brukt et par pinex forte som forbehold). Men for å komme til saken, er det noen her som har hatt MA, tatt medisiner men ikke hatt det så vondt??? Eller har jeg bare ikke kommet i gang og må regne med utskrapning i tillegg neste fredag når jeg skal til kontroll??
Gjest Heartbroken Skrevet 27. april 2012 #2 Skrevet 27. april 2012 Så trist at du mistet babyen din! Varme tanker til deg. Jeg hadde en ma i uke 12 og hadde nesten ikke smerter, bare litt mensmurringer. Men mine (det var tvillinger) kom svært fort. Nr 1 ca en time etter de fire tablettene og nr 2 en halvtime etter det. Men jeg blødde MYE og lenge (3-4 dager) så det høres for meg som kanskje ikke alt har kommet ut hos deg? Jeg snakker bare ut fra egen erfaring og det er sikkert stor individuell forskjell.
Iselilja Skrevet 27. april 2012 #3 Skrevet 27. april 2012 Hei. Trist å høre at du mistet Jeg hadde det som deg. Ingen smerter og lite blod. Måtte på en ny ul for å sjekke om alt hadde kommet ut, og det hadde det heldigvis. Fint at du skal på ny kontroll, håper du slipper utskraping.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2012 #4 Skrevet 27. april 2012 Første aborterte jeg i løpet av dagen MYE smerter.. Andre gang gikk det 3 dager før alt var over 3. dagen var aller verst..
Ville Vilde Skrevet 27. april 2012 #5 Skrevet 27. april 2012 Heisann! Så synd at du opplever dette, sjansen er heldigvis liten for at det skal skje igjen. Du skriver ikke om hvor mange uker du var gravid. Dersom du bare var 5-6 uker vil du ikke merke så mye ekstra blødning enn en vanlig mens. Kanksje murring i mage/rygg og svake smerter. Dersom du har kommet over 8 uker vil det være større blødning og mer klumper/rester som skal ut. Da vil det også være mer smerter/rier de første dagene. Jeg vil tro at du enten er under 8 uker på vei, eller så har ikke tablettene virket skikkelig. En gang måtte jeg ha 7 doser før det skjedde noe, men da hadde jeg til gjengjeld styrtblødninger i 10 timer og ble lagt inn på gyn.sengepost. Vær oppmerksom på smerter, feber eller utflod/lukt. Dersom du føler deg dårlig må du ta kontakt med legevakt eller aller helst gyn.sengepost, slik at du får komme inn på sjekk og UL. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 27. april 2012 #6 Skrevet 27. april 2012 Jeg ble ikke dårlig og hadde ikke vondt. Jeg hadde ingen menssmerter før så det jeg fikk kunne vel minne om svake menssmerter bare. Litt stikking og litt rart, men jeg ventet på at det skulle gjøre vondt. Fikk fire pralginforte når jeg kom på sykehuset, og jeg spurte hvorfor jeg skulle ta de. Og fikk beskjed at det kom til å gjøre vondt, så jeg skulle ta to da og to når jeg kom og de andre senere. Kranglet meg til å ta en når jeg kom bare, og da sov jeg i 4 timer før jeg våknet, gikk på do og da var alt over og jeg ruslet hjem. Jeg hadde ikke trengt den paralginen for å si det slik.
MathildeC Skrevet 27. april 2012 #7 Skrevet 27. april 2012 Tusen takk for svar skjønne jenter, det gjør så utrolig godt å få svar de gangene man virkelig trenger det :-) !! Dette beroliger meg litt. Jeg var riktignok cirka 9 uker på vei ut fra beregnet mens, og legene målte meg til 1 mm "for mye", dvs egentlig skulle jeg blitt igjen på sykehuset og fått tablettene men fikk grått meg til å dra hjem (klarte ikke være der lenger). Men jeg håper utfra et par av svarene at det har virket - jeg blør litt fortsatt (dvs har blødd hele dagen i dag så langt) men som sagt ikke mye. Har kommet småklumper ut men absolutt ikke noe jeg ville trodd var fosteret (det heter vel ikke foster så tidlig men dere vet hva jeg mener). Så nå lever jeg i håpet at alt kommer ut og at jeg slipper utskraping, har ikke lyst på enda mer spenning nå, vil bare bli ferdig med det og komme videre. Men må man så må man, er glad jeg skal på kontroll neste fredag så får jeg visshet uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå