Gå til innhold

blæh, bleiestlutt ass!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Treåringen min er bare IKKE interessert i å slutte med bleie. Han er ikke redd for do eller potte, men han gidder ikke. Jeg synes jeg har prøvd altmulig jeg. Har kjøpt en kul potte, og en fin doring, har også kjøpt en bok han synes er veldig fin som han bare får lese i når han sitter på do. Han får godt med ros de få gangene han gidder å sitte litt, og jeg prøver å skape en hyggelig stemning. Han sitter sånn at han kan se meg pusle på vaskerommet og på kjøkkenet, så vi småprater om alt og ingenting. Men... så skal han bare ditt og bare datt.. Han gidder ikke, bare kommenterer at det kommer ikke noe tiss. Jeg prøver iherdig å forklare han at han må sitte en stund for at det skal komme noe tiss, og at det ofte kan ta litt tid... Han har altså aldri tisset i potta... eller i do såvidt jeg vet..

Er han bare ikke moden eller? Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minner litt om minsten her det. Totalt uinteressert. Helt til jeg kjøpte en "slutte med bleie"-pakke... Han gjorde store øyne når den kom i hus og lurte på hvem den var til, og da han fikk vite hva som var hensikten sluttet han med bleier gitt, for han var tross alt stor ^^, Eldstemann ville slutte, men var litt lite engasjert. Fiksa det med samme taktikk som med minsten :)

Skrevet

Men er bleia våt når han setter seg på do?

Jeg har i et års tid satt han på do om morgenen, når vi skifter bleie og på kvelden. Han har tissa hver gang, men ikke skjønt greia med å ikke tisse i trusa.

Plutselig skjønte han det, han er nå litt over 3 år og har nå brukt truser hele døgnet i et par uker.

Så fortvil ikke, plutselig løsner det :)

-forresten så ha jeg den siste mnd brukt klistremerker som belønning når det har kommet noe i do.

Du kan jo f.eks gi stjerner når han vil sitte på do og noen litt mer spennende klistremerker (biler etc) når det faktisk kommer noe.

Lykke til :)

Skrevet

... Eller som vi som bare tok av han bleia ;-) Ble noen runder med å løpe naken nedentil først, og noen skift, men han var tørr på natten etter en uke.

Skrevet

Her hadde vi samme reaksjon når vi styrte for mye med eldstemann. Belønninger, fine ting og masse prat drev han bare lengre bort fra å ville gjøre noe på do.

Så ga vi opp, men fortalte at når han hadde sluttet på dagtid skulle han få velge seg ut en ting i lekebutikken.

Da tok det litt tid siden han hadde låst seg fullstendig, men etter en stund kunne ha stolt gå ut av Extra Leker med en Nintendo DS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...