Gå til innhold

Jeg vil heller være alenemamma...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min fikk vår sønn for 3 uker siden.

Siden han ble født har jeg bare vært hjemme sammen med babyen, jeg har ikke engang tatt han med ut på en trilletur i vogna, fordi mannen min sier at det er ikke nok varmt ute, men hærregud, jeg kan jo ta på babyen klær og ta dyner rundt ham i vogna.

jeg har ikke møtt noen mennesker heller, fordi jeg kjenner ingen i denne byen. Jeg bor på østlandet mens hele min familie bor i nordland. Så jeg møter ikke mennesker, jeg sitter hjemme med babyen.

Jeg vil bare komme meg litt ut, gå litt i butikker. Gå tur med barnevogna osv.

Jeg er så utrolig lei av dette! å sitte hjemme fra morgen til kveld i ukesvis. Mannen min er ikke alltid hjemme, han går på kurs på dagen, og noen dager etter kurset så møter han kompiser i byen osv. mens jeg må sitte hjemme alene hver dag.

og når han er hjemme, så er det alltid litt småkrangling om hvordan vi skal gjøre ting med babyen! Fordi han har noen meninger, mens jeg har andre.

Jeg er så utrolig lei, og tenker nå at det ville vært lettere for meg å være alenemamma.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og mannen min fikk vår sønn for 3 uker siden.

Siden han ble født har jeg bare vært hjemme sammen med babyen, jeg har ikke engang tatt han med ut på en trilletur i vogna, fordi mannen min sier at det er ikke nok varmt ute, men hærregud, jeg kan jo ta på babyen klær og ta dyner rundt ham i vogna.

jeg har ikke møtt noen mennesker heller, fordi jeg kjenner ingen i denne byen. Jeg bor på østlandet mens hele min familie bor i nordland. Så jeg møter ikke mennesker, jeg sitter hjemme med babyen.

Jeg vil bare komme meg litt ut, gå litt i butikker. Gå tur med barnevogna osv.

Jeg er så utrolig lei av dette! å sitte hjemme fra morgen til kveld i ukesvis. Mannen min er ikke alltid hjemme, han går på kurs på dagen, og noen dager etter kurset så møter han kompiser i byen osv. mens jeg må sitte hjemme alene hver dag.

og når han er hjemme, så er det alltid litt småkrangling om hvordan vi skal gjøre ting med babyen! Fordi han har noen meninger, mens jeg har andre.

Jeg er så utrolig lei, og tenker nå at det ville vært lettere for meg å være alenemamma.

og det har faktisk vært rundt 10 varmegrader ute hver dag nå i 2 uker, så jeg vil ikke si at det er kaldt ute heller. og det er ikke engang vind.

HI

Skrevet

Gå ut med barnet da! Hva skjer hvis du gjør det? For en idiot tenker jeg, unnskyld meg!

Skrevet

Tror mannen din har misforstått, det er ikke før det er minus 10 grader ute at det anbefales å ikke ta barnet med ut på trilletur. Ta deg en tur ut, det gjør både deg og barnet godt! Det er vel ikke mannen din som bestemmer det vel?? Masse lykke til:))

Skrevet

Så lenge han sier jeg ikke skal det, så kan jeg ikke bare ta han med ut! han har like mye rettigheter på hva som gjøres med barnet, og jeg vet selv at hvis han hadde tatt barnet med ut og jeg hadde sagt nei. så hadde jeg blitt fly forbanna! Så nei, jeg kan nok ikke bare ta ut barnet hvis faren sier nei

HI

Skrevet

Høres ut som du er i et veldig usunt forhold, du sier han har like mye rettigheter på hva som gjøres med barnet som du....men her må du bruke sunn fornuft! Frisk luft eller at du går deg en tur har vel ikke noe med hans rettigheter å gjøre?? hvis du mener det synest jeg ikke så veldig synd på deg, da må dere bare finne det ut sammen....

Skrevet

Skal dere ikke til helsestasjonen for kontroll på et eller annet tidspunkt? Sørg for at han blir med! Spør om det med temperatur, og om det ikke er viktig både for deg og barnet at dere får kommet dere ut litt. Så får han i allefall høre det fra fagpersoner.. Pass på å ta opp andre ting dere er uenige om også. Når det gjelder noen ting kan dere helt sikkert gjøre det på hver deres måte og prøve å respektere hverandres måte å gjøre det på, så lenge det ikke skader barnet.

Skrevet

Så du gjør alt han sier selv om du er uenig?? så det han sier er Loven da? og det du sier er uten betydning? Du har tross alt gjort som han ønsker i 3 uker, er det ikke på tide og gjøre som du ønsker?

viss han nekter deg å gå på do- dusje- se tv- ta på babyen røde klær osv.. hva da? da gjør du det ikke?

viss du allerede har bestemt deg for å ikke trosse han, hvor vil du hen med dette innlegget?

jeg bare undrer...

Skrevet

Høres kanskje ut som om du er redd mannen din siden du føyer han veldig i det? Gå ut, få deg frisk luft og mosjon. Bra for baby og mamman! Som du sier så er babyen godt innepakket i vogna, og kan neppe ta skade av det :) Stå på ditt, for du får det tydligvis ikke bra med deg selv av å sitte nesten mutters alene hele dagen i ensformige rutiner.

Skrevet

Leste først at han ikke ville på tur. Men ser at han nekter deg å gå tur med babyen. Ærlig talt, skal han få bestemme at du skal sitte på ræva i 3 uker ute å se et annet menneske foruten han når det passer han. Hadde han vært min hadde han kommet hjem til tomt hus. Du har ikke noe godt av dette og babyen tar ikke skade av en flott trilletur. Få dine egne meninger og stå for di..

Skrevet

Signerer alle over her. for et sykt forhold. men du skriver jo selv at du og ville blitt forbanna om han gikk ut med babyen og du sa nei? Hva er det med dere??

Både du og babyen har veeeeldig godt av å komme ut, det er faktisk unormalt at dere ikke gjør det for det er kjempe sunt for dere. Skal du sitte inne dag ut og dag inn kommer du til å gå på veggen og bli splitter pine gal. stakkars baby om det blir tilfelle. sett han på plass eller kom deg bort. Han kontrollerer ikke deg. og ta han med på kontroll hos helsesøster. Alle trenger å se voksne mennekser. og hvis dere krangler når han er hjemme kan du si at hvis han aldri er hjemme og bare skal bestemme hva du skal gjøre og ikke gjøre kan dere bytte. Han mister litt sin rett til å medvirke om han ikke bryr seg om babyen sin og deg.

Ble sikkert litt rotete dette, men hodet mitt jobber i slow motion :P

Håper iallefall dere løser det, for babyens skyld og at dere finner løsninger som passer deg/dere.

Skrevet

Er det du som ikke kunne reise på besøk til til familien din i Nordland med fly, fordi pappaen til babyen mente den var for liten til å reise med fly?

Skrevet

Unnskyld meg, men lar du mannen din bestemme alt? Om du har lyst å gå ut på trilletur, så kler du på babyen og går!!!

Og hvis du får store problemer med mannen av det, så ja da burde du vurdere sterkt å bli alenemor!

Skrevet

Ta for guds skyld med deg babyen ut!! Både du og barnet har godt av frisk luft, og det har ikke vært for kaldt i hele år..

Jeg fikk babyen min i februar, og snuppa var knapt en uke da vi var ute å trillet første gang! hun har også sovet ute i vogna hverdag de siste 2 ukene, og så vidt jeg vet så har det vært kaldere i trøndelag enn på østlandet!

Tar du med deg babyen ut, krenker du ingens rettigheter. Slik jeg ser det, krenker han dine rettigheter ved at du ikke får gå ut! Må dere bli enige om hva slags klær babyen skal ha på seg hver dag også, eller?

Skrevet

Kle på ungen, og rop at du går en tur. Spør om han ska være med eller ikke.

Høres ikke ut som det beste forholdet nei :-\

Skrevet

Virker som det er deg som ble nektet å reise hjem til familien din og som er sammen med en Iraker. Kanskje du bør komme deg ut av det forholdet......

Skrevet

Herrigud til deg som spør om han er muslim?? Hva f...er du for ett mehe?? Stakkars menneske med så mange fordommer uten kunnskap!

Skrevet

Se heller på det på en annen måte: han har full rett til og ta med ungen ut på tur om han vil uten at du skal nekte han eller bli sur og det samme skal du kunne gjøre, men ingen av dere kan nekter den andre og gå ut...høres rart ut at han skal tvinge deg til og tilbringe all tid inne. Er jo rene husarresten :-S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...