Anonym bruker Skrevet 27. april 2012 #1 Skrevet 27. april 2012 Har en mann jeg stoler 100 % på. Men han har en lei tendens til å ville bevare "husfreden" til en hver tid. å i mine øyne er han skikkelig dust som tror at husfreden ville blitt ødelagt. Har i våre 6 år sammen stadig sagt i fra når disse hvite løgnene dukker opp at alt jeg trenger er en ærlig mann så er husfreden bevart. Sånn som nå, denne uken har hatt hatt en ung nyutdannet person med seg på jobb for å vise hvordan han jobber. Dette får ikke jeg vite før nå i dag (fredag), da han sier at han er litt opptatt i telefon, fordi han må si hade til ferskingen sin. Så forklarer han greia. å oppi det dumme hodet hans så tror han at han har unngått bråk med meg hele uka med å utsette å si noe. Spurte han når jeg sist lagde bråk? Joda det var flere år siden det. Spurte han hva som skjer når han driver å holder ting hemmelig og farer med hvite løgner, jo da blir det bråk. Så når eller hvordan skal jeg få han til å skjønne at sier han det før eller unngår hvite løgner så blir det aldri noe bråk, bråket kommer ikke av sjalusi men av at jeg føler han burde sagt noe lenge før. å av at jeg blir så skuffa når jeg mener det er bagateller så gjør han det mye større med å ikke si noe.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2012 #2 Skrevet 27. april 2012 Skjønner ikke helt hvorfor du mener at du må vite hva som skjer på jobben hans og hva han foretar seg på jobb. Jeg mistenker at du stiller veldig mange krav til ham og at du forlanger, og forventer, å få vite hver minste lille detalj om ALT som skjer i livet hans, både hjemme, på jobb og på fritiden. Det er urimelig av deg og jeg skal ikke forsvare det at han lyver, men du bør slakke litt på krava
☆☆☆ Skrevet 27. april 2012 #3 Skrevet 27. april 2012 (endret) Er det en hvit løgn å ikke rapportere alt som skjer på jobb til kona? Jeg ser ikke hva du skal med denne informasjonen.. Endret 27. april 2012 av ★
Gjest Mentha & Junior Skrevet 27. april 2012 #4 Skrevet 27. april 2012 (endret) Jeg er litt usikker på hva du mener med innlegget og jobbsituasjonen du beskriver. At han har en nyutdannet person som han viser rundt er vel ikke noe han behøver å rapportere til deg? Men som sagt, litt usikker på hva du mener. Ellers må du vel enten finne deg i at han holder sånne ting tilbake, eller ta en alvorsprat så dere blir enige om hvor grensene går for hva dere "må" fortelle hverandre. Er ikke sikkert at han tenker over at det er noe du trenger å vite, eller kanskje han føler seg forhørt innimellom? Du sier at du stoler 100% på mannen din, og det synes jeg er bra! Da er det vel strengt tatt ingen grunn til at han må rapportere alt som foregår i hverdagen hans? Endret 27. april 2012 av Mentha & Junior
Anonym bruker Skrevet 27. april 2012 #5 Skrevet 27. april 2012 Kan være noe i det selvfølgelig. Kanskje jeg har for mange krav. Men vanskelig å forklare, for jeg bryr meg ikke men mener det er så dumt av han og tro at med å ikke si noe før etterpå eller ikke noe i det hele tatt. Så tror han vi har det bedre sammen. Altfor mange ganger føler jeg at jeg blir skuffet over noe jeg i utgangspunktet ikke hadde brydd meg om i det hele tatt. Han begynte å røyke, alle på jobben hans og andre enn meg viste det i 1/2 år før jeg gjorde det, fordi han i stedet for å være ærlig om at han hadde sprekt sa at han ikke røykte. Enna jeg kjente lukta godt i klær, hår og pust. Nå har han røkt i over 1 år og jeg driter i det så lenge ungene ikke ser det og han ikke kommer å setter seg hos meg med røykeånde. Noe han ikke gjør. Men vi hadde en helvettes krangel med at han hadde ført meg bak lyset så lenge. å den hadde vært unngått om han kom å sa det med en gang. Jeg blir forbanna over å ikke få vite.
Songbird_84 Skrevet 27. april 2012 #6 Skrevet 27. april 2012 Enig der.. Han har ikke plikt til å fortelle deg alt som skjer på jobb. Tvert imot! Om han lar vær å si noe for at han er redd for bråk så har han sannsynligvis en erfaring med det. Vil absolutt tro det ikke er helt uten grunn at han føler han må holde dette hemmelig..
Anonym bruker Skrevet 27. april 2012 #7 Skrevet 27. april 2012 Kanskje jeg forklarte på en klønete måte, siden ingen forsto det. Prøvde å fatte meg i korthet. Han jobber i helsesektoren med 90 % kvinner. Noe han har gjort i 5 år, og det plager meg ikke i det hele tatt. Jeg jobber med 14 menn daglig og ingen andre kvinner. Vi har god kommunikasjon og jeg forteller om min jobb og han forteller om sin. Både om klienter og kollegaer. Denne uka har han hatt med seg ei ung frøken, mens de kjører rundt i bilen han i 5-6 timer daglig. Han har fortalt masse annet om kollegaene, om hva de har diskutert i lunchen osv. Akkurat slik jeg gjør. Vi har begge samme humor så ler mye av ting som har skjedd i løpet av dagen. Men han har bevist gått inn for å ikke nevne den unge damen han har hatt med seg før i dag. Fordi han oppi i hodet sitt har funnet ut at det ikke er greit for meg og redd for at jeg skal bli sur. Enda han innrømmer at jeg aldri har blitt sur når han har sagt noe sånt når det skjer. Jeg blir sur når han bevist går inn for å ikke fortelle meg. Da blir det jo som han prøver å skjule det for meg. å det irriterer. Men kan hende jeg forlanger for mye... HI
Anonym bruker Skrevet 27. april 2012 #8 Skrevet 27. april 2012 Enig der.. Han har ikke plikt til å fortelle deg alt som skjer på jobb. Tvert imot! Om han lar vær å si noe for at han er redd for bråk så har han sannsynligvis en erfaring med det. Vil absolutt tro det ikke er helt uten grunn at han føler han må holde dette hemmelig.. Da kommer ikke den erfaringen fra meg. Vet ex dama var veldig sjalu. Derfor de ikke holdt sammen i det hele tatt. Jeg er ikke sjalu, og kanskje det også plager meg at jeg må betale for hennes væremåte. Min mann er fri til å reise på weekend tur til Amsterdam, hyttetur og firmaturer. det har aldri vært noe problem, så skal ikke ha det på meg at jeg lager bråk. For det har vi heldigvis ikke. Kun når jeg føler at han kunne sagt noe lenge før men bevist går inn for å skjule det for meg.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2012 #9 Skrevet 27. april 2012 Hvis han føler du detaljstyrer/kontrollerer så vil han gå under bakken og unngå å si ting han ellers ville sagt, fordi du gjør det veldig ubehagelig for han. Det virker som om du da faktisk ikke stoler helt på han. At han ikke kan ta fornuftige valg selv osv. Hvis du vil han skal være åpen og ærlig mot deg må du vise at du stoler på han. Om han forteller deg noe, så kjeft ikke, eller korriger og fortell han hvordan han burde gjøre ting annerledes osv. Ikke forsøk å forandre på han på noen måte. Spesielt er det slik med menn, at de foretrekker å oppdage ting selv. Det er i såfall bedre å stille ledende spørsmål som får det til å virke som om han kom fram til avgjørelsen selv. Eks: hmmm.. så slitt malingen på huset er.. istedet for - ser du ikke at huset trenger å males? Eller når du oppdaget at han hadde begynt å røyke igjen, så kan jeg garantere at han ikke hadde særlig lyst å slutte igjen når du kritiserte han for det. En mann, spesielt, er stolt. Og han har behov for å føle at han er istand til å ta gode avgjørelser selv.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 27. april 2012 #10 Skrevet 27. april 2012 Enig der.. Han har ikke plikt til å fortelle deg alt som skjer på jobb. Tvert imot! Om han lar vær å si noe for at han er redd for bråk så har han sannsynligvis en erfaring med det. Vil absolutt tro det ikke er helt uten grunn at han føler han må holde dette hemmelig.. Da kommer ikke den erfaringen fra meg. Vet ex dama var veldig sjalu. Derfor de ikke holdt sammen i det hele tatt. Jeg er ikke sjalu, og kanskje det også plager meg at jeg må betale for hennes væremåte. Min mann er fri til å reise på weekend tur til Amsterdam, hyttetur og firmaturer. det har aldri vært noe problem, så skal ikke ha det på meg at jeg lager bråk. For det har vi heldigvis ikke. Kun når jeg føler at han kunne sagt noe lenge før men bevist går inn for å skjule det for meg. Hvis du blir sur av at han ikke rapporterer til deg at personen han har hatt i bilen sin denne uka tilfeldigvis er ung og attraktiv, så er du sjalu.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2012 #11 Skrevet 27. april 2012 Jeg forstår deg godt jeg. Hvis han ellers forteller alt, så skal det vel ike ha noe å si om han også forteller om denne unge jenta? Da virker det jo bare mer mistenkelig når du får vite det den siste dagen. Sier ikke at du har noe å bekymre deg for, men forstår hvorfor du reagerer
LillaGorilla♥♥ Skrevet 27. april 2012 #12 Skrevet 27. april 2012 Jeg skjønner ikke hvorfor du blir sur for at han ikke har sagt noe om dette- ung og søt frøken til tross. Hva gjør vel det? Det kommer støtt og stadig lekre unge menn inn i luka på kontoret mitt, uten at jeg føler for å rapportere det til mannen hver gang det skjer. Uten at det betyr noe som helst. Jeg tenker også at du kanskje er litt sjalu, men ikke vil innrømme det overfor deg selv.
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 27. april 2012 #13 Skrevet 27. april 2012 Synes det er merkelig at jeg er den eneste her som har forståelse for det HI forteller:) hehe.. Men du får iallefall støtte fra meg! Jeg skjønner godt at du irriterer deg. Du vet jo best hva dere til vanlig snakker om i forhold til jobbsituasjoner, og jeg regner jo med at mannen din hadde bablet i vei om denne personen dersom det hadde vært en mann..? Hvis han ikke har for vane å fortelle hva som skjer på jobb hadde du vel ikke reagert? =)
Anonym bruker Skrevet 27. april 2012 #14 Skrevet 27. april 2012 Forstår godt hva du mener hi! Har samme problemet selv. En mann som smålyger om ting det slettes ikke er vits å lyge om. Å hadde han bare sagt sannheten fra begynnelsen av hadde mange tårer og krangler vært spart. Han er som din en løgner for å bevare husfreden. Huff.. Hva skal vi gjøre HI?
Anonym bruker Skrevet 27. april 2012 #15 Skrevet 27. april 2012 Om han har en x som var sjalu, så kan det hende at det med hvite løgner kommer derfra. Kanskje hun ble fly forbannet på slike normale småting at han måtte fortelle hvote løgner, og det er en uvane nå, kanskje han er redd for at du skal klikke som henne... Kommer disse hvite løgnene hele tiden? Eller bare av og til? Vil faktisk tro at han glemmer seg litt, også er han redd for reaksjonen på den hvite løgnen.. Han vil jo ikke lage bråk.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2012 #16 Skrevet 27. april 2012 Han lyver jo ikke. Han forteller enkelte ting fra jobben, andre ikke. Rapporterer du hele arbeidsdagen din til mannen når du kommer hjem? "glemmer seg"? det er vel hans valg hva han vil fortelle om fra arbeidsplassen sin!
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 27. april 2012 #17 Skrevet 27. april 2012 Jeg skjønner ikke hvorfor du blir sur for at han ikke har sagt noe om dette- ung og søt frøken til tross. Hva gjør vel det? HI synes vel det er irriterende at mannen bevisst har unnlatt å fortelle om henne fordi han TROR at kona (HI) ville hatt noen problemer med det.. Hvis jeg har forstått det rett? Det kommer støtt og stadig lekre unge menn inn i luka på kontoret mitt, uten at jeg føler for å rapportere det til mannen hver gang det skjer. Uten at det betyr noe som helst. Dette har vel ingenting med saken å gjøre? Mannen min skulle "lære opp" en nyansatt (dame) for en tid tilbake siden, og da fortalte han jo selvfølgelig om denne personen. At hun hadde barn, hvor gammel hun sånn ca var, hvilket område hun var fra osv. Det ville, for meg, vært unaturlig dersom han ikke fortalte om henne:) Kan jo legge til at dersom han plutselig fortalte om ei flott dame som gikk forbi ham på jobben hadde jeg nok reagert på det også. Det hadde da vært totalt uinteressant?? Ser du ikke forskjellen?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 27. april 2012 #18 Skrevet 27. april 2012 Jeg skjønner ikke hvorfor du blir sur for at han ikke har sagt noe om dette- ung og søt frøken til tross. Hva gjør vel det? HI synes vel det er irriterende at mannen bevisst har unnlatt å fortelle om henne fordi han TROR at kona (HI) ville hatt noen problemer med det.. Hvis jeg har forstått det rett? Det kommer støtt og stadig lekre unge menn inn i luka på kontoret mitt, uten at jeg føler for å rapportere det til mannen hver gang det skjer. Uten at det betyr noe som helst. Dette har vel ingenting med saken å gjøre? Mannen min skulle "lære opp" en nyansatt (dame) for en tid tilbake siden, og da fortalte han jo selvfølgelig om denne personen. At hun hadde barn, hvor gammel hun sånn ca var, hvilket område hun var fra osv. Det ville, for meg, vært unaturlig dersom han ikke fortalte om henne:) Kan jo legge til at dersom han plutselig fortalte om ei flott dame som gikk forbi ham på jobben hadde jeg nok reagert på det også. Det hadde da vært totalt uinteressant?? Ser du ikke forskjellen? Men spørsmålet er da om HVORFOR han tror at kona blir sur. Er det kanskje reelt? Forøvrig er menn ofte litt annerledes enn oss kvinner mht slike ting. De har ikke alltid det samme behovet som oss for å dele alt mulig, ei heller har de nødvendigvis samme "hukommelsen" som vi har ang hva som skjer og ikke på jobb..
PrøvLykken Skrevet 27. april 2012 #19 Skrevet 27. april 2012 Forstår deg godt, jeg. Hadde heller ikke hatt problemer med at han hadde en sånn jobb, men at han føler han ikke kan snakke fritt og bevisst skjuler noe hadde provosert meg.
Underveis --> Skrevet 27. april 2012 #20 Skrevet 27. april 2012 Har ikke lest alle svarene, men jeg skjønner akkurat hva du snakker om. Har ingen løsning for deg, men her har det utspring i barndommen for hans del. En hvit løgn gjør at han har unngått konflikt. Utrolig plagsom uvane!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå