ღMaritpusenღ Skrevet 27. april 2012 #1 Skrevet 27. april 2012 Jeg fikk tips fra jordmor i dag om å prøve akupunktur mot bekkenløsning. Er det noen av dere andre som har prøvd det? Funker det? Hva koster det? Og hvor ofte gjør dere det (eller holder det med en gang?)?
☆twinkle twinkle Skrevet 27. april 2012 #2 Skrevet 27. april 2012 Har ikke erfaring med akupunktur i mot bekkenløsning men har prøvd det mot andre ting i graviditeten.. Kvalme, i gangsetting smertestillende og vet ikke helt om det hjalp. Vanskelig å svare på. Om jeg får bekkenløsning denne gangen skal jeg til manuellterapaut:) fikk anbefalt det av ei som Hadde gått fra krykker til å bli helt Go på tre ganger:)
OssTre<3 Skrevet 27. april 2012 #3 Skrevet 27. april 2012 Har gått to ganger nå, og kan si at JA det hjelper! Jeg var rimelig dårlig, så nå så klarer jeg gå i trapper og ta på buksen min uten at det gjør inni helv... Vondt er det enda, men det er absolutt bedre. Betaler 400 kr gangen
tre håpefulle Skrevet 27. april 2012 #4 Skrevet 27. april 2012 JA, det virker. Jeg fikk det i mitt forige svangerskap. Jeg kunne ikke løfte beina mine opp på en krakk en gang, fordi det var så vondt fremme ved symfysen. Noen nåler der, og jeg kunne dra hjem og "kaste" beina på puffen!! I tillegg kan de gi modningsakupunktur når det nærmer seg termin, slik at kroppen blir klarest mulig til fødselen. =) Anbefales!
-spent- Skrevet 27. april 2012 #5 Skrevet 27. april 2012 Jeg har gått til akupunktur siden ca uke 10, og da har jeg tatt en dag i uka. Jeg var så plaga sist, at jeg ikke klarte noen ting og kommeg så vidt rundt med krykker. Hadde etterbehandling til mini var 2 år. Nå har jeg klart å holde det ved like. Så ja, det har fungert på meg. Jeg har fått det gratis på sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2012 #6 Skrevet 27. april 2012 Har ikke erfaring med akupunktur i mot bekkenløsning men har prøvd det mot andre ting i graviditeten.. Kvalme, i gangsetting smertestillende og vet ikke helt om det hjalp. Vanskelig å svare på. Om jeg får bekkenløsning denne gangen skal jeg til manuellterapaut:) fikk anbefalt det av ei som Hadde gått fra krykker til å bli helt Go på tre ganger:) Har ikke erfaring med akupunktur i mot bekkenløsning men har prøvd det mot andre ting i graviditeten.. Kvalme, i gangsetting smertestillende og vet ikke helt om det hjalp. Vanskelig å svare på. Om jeg får bekkenløsning denne gangen skal jeg til manuellterapaut:) fikk anbefalt det av ei som Hadde gått fra krykker til å bli helt Go på tre ganger:) Kan skrive under på denne her. Jeg er fjerdegangsgravid, og har slitt med mye bekkeplager. Bekkenløsning med låsning i begge sider. Brukte krykker, og var ganske hjelpeløs. Etter to ganger hos manuellterapeut trenger jeg ikke krykkene lenger. Jeg kan t.o.m. Snu meg i senga uten å skrike. Nå har jeg fire uker igjen til termin, og håper det holder ut tiden. Betaler ingenting, fikk henvisning av legen.
frøkenlure Skrevet 27. april 2012 #7 Skrevet 27. april 2012 Jeg har vært hos både manuellterapeut og fått akupunktur mot bekkenplager (og kvalme). Gikk kun hos manuellterapeut fra uke 10 til 17 ca, det hjalp litt. Men hos meg var ikke problemet låsning i bekkenet, så da er det mer begrenset hva manuellterapeuter kan gjøre. Rundt uke 17 begynte jeg med akupunktur og det har hatt kjempe effekt. Er nå 37 uker og fortsatt bedre enn ved 10 uker. Fikk også akupunktur mot kvalme og skal nå begynne med modningsakupunktur. Går på sykehuset her hos jordmor med ekstrautdanning i akupunktur og det er gratis. Tror ikke de har det tilbudet overalt. Vanlig privat akupunktur koster ofte rundt 400 kr timen tror jeg. De har lengre utdanning og kan hele systemet, jordmødre har lært seg noen punkter som er aktuelt for gravide bare. For meg har ihvertfall kombinasjonen manuellterapeut og akupunktur vært veldig bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå