Gå til innhold

Noen som har tatt ks her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid brukte dere på å komme dere etter operasjonen? Tenker da på å klare å rydde, hente/ levere i bhg, i det hele tatt klare daglige gjøremål...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok ikke lang tid.Var oppe og gikk dagen etter,fjernet naglene etter 4 dager og tror jeg var ganske i form da.Skal jo ikke bære så mye de første ukene bare.

Skrevet

Var oppe og gikk dagen etter. Hadde litt smerter, mest i skulderen siden det hadde kommet luft inn i buken under ks og luften vandret visst opp mot skulderen (eller noe sånt). Jeg kunne løfte barnevogn etter 4 uker men pga infeksjon i ks-arret tok det nesten 4 måneder før jeg var helt frisk(legen trodde ikke jeg hadde infeksjon og tok ingen prøver, så jeg gikk med infeksjon lenge før den ble behandlet).

Med førstemann fikk jeg infeksjon i livmoren etter ks, men det ble oppdaget tidlig. Så da var jeg egentlig i super form allerede etter en uke:)

Skrevet

Hei

Tok ikke lang tid meg meg heller. Var oppe på beina dagen etter. Men skal legge til at det ikke var behagelig. Likevel er det er lurt å komme seg opp for å få i gang sirkulasjonen. Jeg fikk streng beskjed om å ta det med ro de første 6 ukene og ikke løfte mer en det babyen veier. Du skal heller ikke gjøre husarbeid som å støvsuge, skrubbe gulv eller andre tyngre oppgaver. Jeg synes det var ypperlig å slippe den første tiden etter fødselen. En har tross alt gått gjennom en opperasjon. Og ved andre operasjoner i magen som brokk osv, så skal en også ta det helt med ro. Dessuten kunne mannen min hjelpe til. Synes egentlig det var supert at han tok alt det tyngste, og han var veldig oppmerksom og kjapp til å tilby seg å hjelpe. Jeg var heller ikke ute på lange trilleturer de første ukene. Det kunne sikkert gått fint, men jeg var ikke villig til å risikere at stingene gikk opp eller at det skulle oppstå noen komplikasjonen i etterkant. Jeg var riktignok ganske utolmodig og det klødde i fingre både til å gjøre ting i huset og å gå på lange trilleturer, men eg synest det var verdt å vente til kroppen var helt klar. Synes det å ta det rolig litt ekstra var en grei forsikring. Jeg skal tross alt leve med arret og evt komplikasjoner resten av livet. Heldigvis opplevde jeg ingen komplikasjoner og etter noen uker når arre sluttet å klø og det ikke lenger stakk til når jeg reiste meg, så merket jeg ikke at det var der. Når er det to år siden, og jeg er snart klar for neste fødsel. Har 4 uker igjen til termin og denne gangen ser det ut til at jeg får oppleve en vanlig fødsel. Det gleder jeg meg til. :-) Håper det går like bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...