Gå til innhold

Jeg Trenger så sårt noen gode tips!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor på landet og jeg er innflytter. Samboeren min er oppvokst her men han har fast jobb. Jeg sliter med å få meg jobb her. Vi har ei lita jente på 6 mnd. Nå har vi bestemt oss at vi vurderer å flytte om jeg ikke får jobben på siste søknaden jeg sendte! Jeg søkte i begynnelsen av April og har enda ikke fått svar. Regner igrunn med at noen andre har fått jobben.

Også pga. mistrivsel vil vi flytte herfra. Vi har pratet en del om det igår ang å flytte. Min samboer mener at jeg burde først søke på andre plasser i Norge og der jeg får jobb flytter vi. Så skal han prøve å få seg jobb samme plassen og så må vi finne en plass å bo der. Vi har i tillegg hund og tre katter. Må bli kvitt kattene men hunden vil vi beholde! Vet at det er mange som ikke vil leie ut til folk med husdyr... Hunden vår blir 11 år i sommer. Jeg har hatt han siden han var en liten valp og vil jo ikke gi han bort og ihvertfall ikke avlive han. Vanskelig å gi vekk en så gammel hund uansett!

Så eier vi ett hus som vi da vurderer å selge. Har tenkt på å leie ut for å dekke lånet men vi må jo betale skatt når vi leier ut og da blir det ikke mye igjen...

Hvordan ville dere gjort alt dette og i hvilken rekkefølge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor må dere kvitte dere med kattene?

Gjest Miryks
Skrevet

Av alt hun sa, så sådu kun det med kattene?

Du er vel en av de som er nazi på at katter skal kastreres i det de popper ut av mora også, kanskje.

Prøv litt på en gang.

Legg huset ut for salg, og kattene ut på gis bort/selges.

Lag CV på NAV, og kryss under på at du er villig til å flytte for å få jobb.

Skrevet

Av alt hun sa, så sådu kun det med kattene?

Du er vel en av de som er nazi på at katter skal kastreres i det de popper ut av mora også, kanskje.

Prøv litt på en gang.

Legg huset ut for salg, og kattene ut på gis bort/selges.

Lag CV på NAV, og kryss under på at du er villig til å flytte for å få jobb.

I alle dager, har du vondt noen plass?

Gjest Miryks
Skrevet

I alle dager, for et dumt spørsmål.

Hva har det med svaret mitt å gjøre?

Skrevet

I alle dager, for et dumt spørsmål.

Hva har det med svaret mitt å gjøre?

Noe må det jo være siden du svarer så grettent.

Anonym som spurte om kattene

Gjest Miryks
Skrevet

Noe må det jo være siden du svarer så grettent.

Anonym som spurte om kattene

Ja, jeg reagerte på at av ALT HI skrev om, så var det kun det at kattene skal gies bort du spurte om.

HI har vel sine grunner, vil jeg tro.

Skrevet

Det er vel logisk at det kan være problematisk å ta med seg alle dyra til en plass der vi leier. Hvem vil leie ut til noen med så mange dyr? Jeg spurte ikke kun ang kattene da:)

Takk for svar Miryks:)

Skrevet

Det er vel logisk at det kan være problematisk å ta med seg alle dyra til en plass der vi leier. Hvem vil leie ut til noen med så mange dyr? Jeg spurte ikke kun ang kattene da:)

Takk for svar Miryks:)

Da leter man til man finner en plass hvor man kan ha dyr da, ihvertfall ikke planlegge det på forhånd at de ikke skal være med.

Har dere anskaffet dere dyr, så får dere jammen meg ta ansvaret for de og.

Det er så altfor lett å kvitte seg med dyr når de ikke passer i planen

Jeg vet det ikke er lett å finne noe til leie når man har dyr, er selv leieboer og har dyr. Jeg måtte lete en stund, men det gikk.

Gjest Miryks
Skrevet (endret)

Da leter man til man finner en plass hvor man kan ha dyr da, ihvertfall ikke planlegge det på forhånd at de ikke skal være med.

Har dere anskaffet dere dyr, så får dere jammen meg ta ansvaret for de og.

Det er så altfor lett å kvitte seg med dyr når de ikke passer i planen

Jeg vet det ikke er lett å finne noe til leie når man har dyr, er selv leieboer og har dyr. Jeg måtte lete en stund, men det gikk.

De tar jo ansvar. De tenker faktisk på å gi bort dyrene, i stedet for å levne dem igjen!

Det er ikke mulig å planlegge hele livet når man har dyr (eller i det store og hele), siden det kan dukke opp ting når som helst.

Det er svært, svært få som leier ut til folk med dyr. Jeg har sendt mail på gamle falleferdige hus på landet og fått nei.

Det fjerner masse stress og ekstra tanker om man finner et annet hjem til dyret, og jeg vil tro HI har nok å tenke på nå, siden hun ikke finner jobb og heller ikke trives der de bor.

Jeg er enig i at bruk og kast mentalitet blant dyr er kvalmt, men her planlegger i hvertfall HI at hun kanskje må gi bort dyrene pga flytting. Det er ikke pga at hun skal på ferie eller bare har gått lei. Hun har en, det jeg vil kalle, en gyldig grunn.

Endret av Miryks
Skrevet

Miryks, du forstår meg veldig godt!! :) Tusen takk:) Jeg kunne ikke ha sagt det bedre selv:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...