Gå til innhold

Bhg kler ikke av gutten min inne!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leverer han med ulltøy om morgenen fordi vi går til bhg, og det er fremdeles kjølig om morgenen. Han må jo også ha ulltøy når han er ute. De siste par ukene har han vært helt rød i toppen når jeg har kommet for å hente han. Han har da løpt rundt inne på varmekabler med ulltøy! To ganger har han faktisk hatt feber når vi har kommet hjem!! som har gitt seg iløpet av et par timer. Jeg har måttet hive han rett i badekaret med kjølig vann og så går han i bleie og T-skjorte resten av kvelden.. Neste morgen har han hatt sin vanlige kroppstemperatur igjen, uten å bli syk eller noe...

Dette er vel ikke særlig bra av en bhg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har skikkelig ulltøy så puster det og er varmeregulerende så det burde ikke være noe problem.

Mine barn går i ulltøy nesten året rundt.

Skrevet

Han vil ikke bli febervarm av å kun gå i ulltøy.

Det som gjør han varm er jo det du har utenpå.

Min går i ullstrømpebukse og ullbody ( ikke av de tykkeste) joggebukse og tskjorte eller tynn genser.

Han er ikke overarmen, og han er en varmblodig fyr.

Har du snakka med bhg om det?

Skrevet

Om barnet har flere lag med ull på seg så hjelper det lite om det puster. Det blir for varmt inne uansett.

Har du sagt fra til bhg da?

Skrevet

Han vil ikke bli febervarm av å kun gå i ulltøy.

Det som gjør han varm er jo det du har utenpå.

Min går i ullstrømpebukse og ullbody ( ikke av de tykkeste) joggebukse og tskjorte eller tynn genser.

Han er ikke overarmen, og han er en varmblodig fyr.

Har du snakka med bhg om det?

Hvis han har noe utenpå ulltøyet er det kun av bomullsstoff, ikke noe syntetisk som ikke puster. Han leveres ofte i kun tynn ullgenser oventil, og ullstilongs og treningsbukse nedentil. Bruker den tynne pierre robert ulla...

Dere er jo ganske påståelige! Først er det ulla vi bruker det er noe feil med, så er det klærne vi har oppå... Er det så uvanlig å bli varm i ull når man løper rundt på varmekabler??

Disse svarene skjønte jeg ingenting av.. :-/

Skrevet

Uansett irritasjon til barnehage, så ville jeg av hensyn til ditt barns beste, droppet ulltøyet. Ta heller på en ulldress eller annen varmere dress utenpå vanlige klær han kan gå med inne, slik at det tas av når dere går inn på barnehagen. Så får de heller kle på mer utenpå når de skal ut eller om han blir kald, må være bedre det enn at han koker i toppen av varme klær hele dagen...

Skrevet

Om barnet har flere lag med ull på seg så hjelper det lite om det puster. Det blir for varmt inne uansett.

Gutten har IKKE flere lag ull, han har ETT lag tynt pierre robert ull... men han blir for varm i det inne!!

Skrevet

Gutten har IKKE flere lag ull, han har ETT lag tynt pierre robert ull... men han blir for varm i det inne!!

Tror neppe at barnehagen kan drive å skifte undertøy på alle barna. Husk: Det er ikke bare ditt barn i barnehagen. Og unger blir ikke varme av å ha på ull inne. De blir varme av å løpe, leke og herje. Det er ikke til å unngå.

Skrevet

Uansett irritasjon til barnehage, så ville jeg av hensyn til ditt barns beste, droppet ulltøyet. Ta heller på en ulldress eller annen varmere dress utenpå vanlige klær han kan gå med inne, slik at det tas av når dere går inn på barnehagen. Så får de heller kle på mer utenpå når de skal ut eller om han blir kald, må være bedre det enn at han koker i toppen av varme klær hele dagen...

Ja, jeg må vel tydeligvis gjøre noe sånt, men jeg synes det er så dårlig av bhg!

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Ull regulerer varme, men varme barn blir varme uansett.

Dessuten er det ditt ansvar å kle av gutten før du går fra ham i bhg, så da er det jo opp til deg hva han skal ha på seg inne.

Skrevet

Tror neppe at barnehagen kan drive å skifte undertøy på alle barna. Husk: Det er ikke bare ditt barn i barnehagen. Og unger blir ikke varme av å ha på ull inne. De blir varme av å løpe, leke og herje. Det er ikke til å unngå.

Men poenget er jo at han må ha det på seg ute... så enten må jeg ha det liggende der, så de tar det på han når de går ut, eller så kan han komme i det, og så kler de av han etter de har vært ute... Er det ene værre enn det andre?

Skrevet

Gutten har IKKE flere lag ull, han har ETT lag tynt pierre robert ull... men han blir for varm i det inne!!Ikke bli sur på meg da :-) Jeg svarte hun over som skrev at ull puster. Men, når man er inne kan man bli for varm selv om det er ull puster ;-)

Skrevet

Men poenget er jo at han må ha det på seg ute... så enten må jeg ha det liggende der, så de tar det på han når de går ut, eller så kan han komme i det, og så kler de av han etter de har vært ute... Er det ene værre enn det andre?

Du kan nok verken forlange eller forvente noen av delene. Undertøy skiftes kun når barna er veldig skitne eller våte. Utover det så er det ikke tid til så skulle skifte undertøy på alle barna hver dag.

Tar du på barnet ull så er det ull som gjelder. Velger du noe annet enn ull så gjør du det.

Skrevet

Så dere mener at jeg bør kle av gutten om morgenen før han skal spise frokost i bhg, og deretter skal de ansatte kle på han igjen etter frokost for da går de ut.... Da får han jo uansett ulla på igjen! Problemet er at de ikke tar det av han igjen etter de har vært ute, og han blir gående inne på ettermiddagen med ulltøy... Dette løses jo ikke om jeg så leverer han i bare bleia!

Skrevet

Si at han må ha et lag på seg inne.

De skal følgeopp det.

Skrevet

Du kan nok verken forlange eller forvente noen av delene. Undertøy skiftes kun når barna er veldig skitne eller våte. Utover det så er det ikke tid til så skulle skifte undertøy på alle barna hver dag.

Tar du på barnet ull så er det ull som gjelder. Velger du noe annet enn ull så gjør du det.

javel... så hvis gutten min trenger å ha på ull ute, men blir for varm med ull inne... da kan han ikke gå i bhg da kanskje?

Skrevet

Ut fra tidligere innlegg her på dib så har jeg skjønt at barnehagene ikke skifter vanlig tøy/undertøy på ungene, uansett. Ikke annet enn at de kan ta av genseren hvis de har tskjorte under, eller motsatt, at de kan ta på genser om det blir kjørligere utover dagen.

Og det med ull går igjen, de blir ikke for varme av det så lenge de kun har et tynt lag og ikke noe annet over eller flere lag. MEN, ser du at gutten blir varm i ull så driter du i det folk sier, og prøver med bare bommullsklær. Greit at ull puster men selv kjenner jeg at jeg blir varmere av et tynt lag ull enn et tynt lag bommull.

Men- det er nok vanlig at barnehagen ikke skifter klær annet enn uteklær eller hvis noe blir gjennomvått.

Skrevet

javel... så hvis gutten min trenger å ha på ull ute, men blir for varm med ull inne... da kan han ikke gå i bhg da kanskje?

Mulig det, men det er nok mer fordi mor er litt på den vanskelige siden og ikke evner å kle opp gutten selv

Skrevet

Ut fra tidligere innlegg her på dib så har jeg skjønt at barnehagene ikke skifter vanlig tøy/undertøy på ungene, uansett. Ikke annet enn at de kan ta av genseren hvis de har tskjorte under, eller motsatt, at de kan ta på genser om det blir kjørligere utover dagen.

Og det med ull går igjen, de blir ikke for varme av det så lenge de kun har et tynt lag og ikke noe annet over eller flere lag. MEN, ser du at gutten blir varm i ull så driter du i det folk sier, og prøver med bare bommullsklær. Greit at ull puster men selv kjenner jeg at jeg blir varmere av et tynt lag ull enn et tynt lag bommull.

Men- det er nok vanlig at barnehagen ikke skifter klær annet enn uteklær eller hvis noe blir gjennomvått.

Ok... da har jeg nok forventet for mye av barnehagen! Må gå til innkjøp av bomullsundertøy da... Dere som sier man ikke blir for varm av kun et tynt lag ull... det er jo ganske fjollete at dere sier det.. kanskje gjelder det for deres barn, men det gjelder ikke for mitt... leser dere ikke hva ejg skriver, eller tror dere bare ikke på det?.

åh, for noen irriterende svar!

Skrevet

Det var da voldsomt da, her går det over styr ser jeg! Ikke jeg som har skrevet det du har kommentert altså. Men altså tenk nå litt rasjonelt. De har ikke tid til å skifte alt av klær på alle barna. Så i det tilfellet du beskriver så vil jeg tro at det beste da er at du tar på ungen din bommull så han har det som innetøy, også tar de på ulldress eller andre ullklær utenpå. Det holder da ungen varm det og, selv om jeg ser poenget, ideelt sett ville man nok som mor gjort det annerledes, men det er en barnehage. Og viktigste er jo at han ikke blir for varm eller for kaldt, og ikke våt.

Skrevet

Du fe snakke med personalet. Jenta mi skal ikke ha Ull innerst. Men når det er kaldt ute, så har hun det likevel, og peronalet skifter. (nå er hun 6 år og passer på selv) men har stortsett alltid hvert slik.

Må han bruke ull?

Mange barn blir ike stivfrossne av bomullsklær innerst, så fleece og regnklær eller dress?

og då kan han løpe inne i bomullsklær?

Evt hvor mye ute er han iforhold til inne?

1 time ute 7 timer inne?

Skrevet

Ok... da har jeg nok forventet for mye av barnehagen! Må gå til innkjøp av bomullsundertøy da... Dere som sier man ikke blir for varm av kun et tynt lag ull... det er jo ganske fjollete at dere sier det.. kanskje gjelder det for deres barn, men det gjelder ikke for mitt... leser dere ikke hva ejg skriver, eller tror dere bare ikke på det?.

åh, for noen irriterende svar!

Det er ikke tull. Ull har en varmeisolerende evne, ull kan absorbere rundt 30% fuktighet og ull isolerer MOT varme. Hva er det med det du ikke skjønner?

Løping, herjing og lek gir derimot varme. Unger har en tendens til å bli varme når de leker inne, uansett hva de har på seg.

Skrevet

Når du ikke gidder å kle det av han når du leverer han, så regner de vel med at du ønsker at han skal ha det på seg? Hva med å spørre de om de kan ta det av han når de har kommet inn etter utetida, si at han blir så varm..? Det løser seg sikkert da... Syns du lager problemer av ingenting...

Skrevet

Gjør det noe at han blir litt varm da? Du virker overbeskyttende. Hvor gammel er han?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...