Gå til innhold

Barn med på ultralyd


siljasbaby

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har vert på ultralyd som har hatt med dere et barn fra før?

Planleggings dag i datteren min sin barne hage, så har litt lite valg.

står jo så fint at de helst ikke veil det pga bråk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

prøv å finn en venninne eller noen andre foreldre i barnehagen som kan passe! Det tar jo ikke evigheter med en UL, men om det er rutine ultralyden bør du ikke ha med barn når babby skal sjekkes fra topp til tå. På tilvekst ultralyder er det jo ikke så farlig, og det tar jo ikke mer enn 5 min, mens er vel ca 40 minutter ordinær ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke hatt med barnet. Kan kanskje være hjemme hos noen andre i barnehagen mens det står på?

 

Det er ikke aller mest pga bråk, men dersom de skulle finne avvik av noe slag, er det greit at ikke eldre søsken er der. For da blir det jo en lengre samtale med foreldrene osv. Ultralyd er jo en medisinsk undersøkelse, selvom det er lett å bare tenke at en skal finne kjønn osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde med jentungen på to på tilvekstkontroll. Det var i påsken så hun var ikke i barnehagen. Helt i orden for sykehuset, men måtte dobbeltsjekke med legen først før vi gikk inn. Er visst ikke like ok på rutineundersøkelsen i uke 18 siden de da leter etter alvorlige feil.

 

Når det er sagt så kjedet jenta vettet av seg. Skjønte ingenting av bildene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde med meg jenta mi (5) på den ordinære ultralyden uten å spørre legen først, hadde legen sagt nei til dette så hadde jeg strengt tatt sagt "da får du finne barnevakt til meg du da! " ;;)

 

Hun satt fint i ro på stolen ved siden av benken jeg lå på og følgte facinert med på ultralyd skjermen! ;)

 

(Jeg forklarte henne på forhånd at hun ikke måtte bli redd om legen sa at det var noe galt med barnet, da dette KUNNE skje, og beroliget henne godt i forveien med at man vet ikke alltid om barnet er friskt, så det var det vi skulle gå for å finne ut. Dette syns hun var helt ok, og sa at "ja men jeg tror babyen er frisk og fin jeg mamma! ;) " hehe

 

Så tror nok ikke det er problem å ha med søsken så lenge dem ikke løper rundt å snufler i ledninger og hyler å skriker! ;)

Spennende for dem å se også vil jeg tro! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også tilføye at det gikk sterkt innpå datteren min da jeg mistet i uke 12/13 i fjor..

Så det var nok godt for henne å få bli med å se babyen i magen til mamma, ettersom hun aldri fikk sett den som døde i fjor.

 

Jenta mi er en svært moden 5 åring som forstår mye, det var faktisk HUN som sa til MEG like før ultralyden:

"Mamma, jeg vet at denne babyen også kan være død, men vi må jo bare håpe at den lever, men viss ikke så møter jo denne babyen den andre babyen i himmelen, så det ordner seg uansett mamma.." :)

Smart liten jente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mi jente er 2 1/2 og jeg ville ikke tatt ho med på ordinær ultralyd.. Vi fant ut på ordinær i septemper i fjord at barnet hadde død 2 dager før.. Heile min verden brøt sammen, og jeg er gla jeg ikke hadde en 3 åring å skulle ta meg av i tilegg! Og bilde av min lille døde jente som lå heilt stille i forstervann har printa seg inn på netthinna..Ville ikke utsatt datteren min for disse bilder..

 

ville heller hørt med naboen eller noen av de andre foreldre i barnehagen om en "leke date" mens du er på ul..

 

Masse lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 åringen min har vært med 2 ganger, men bf og bestemora hennes var også med, så hvis hun skulle bli urolig så kunne bestemoren hennes ta henne med utenfor. men det gikk helt greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ultralyd i går, men tok ho ikkje med denne gangen. Tanto hadde fri, så det passet bra. var så flott vær også. tok bare 25 min, så tiden var ingenting å sei på. m,en er ein frisk liten rakker i magen. fekk sjå den gjespe to ganger. er da berre heilt utruleg. har 3d ultralyd i begynnelsen av juni. tar ho nok med da,siden det ikkje tar noe lang tid, og da er babyen litt større, så både far og barn forstår nok litt meIr:)

 

Tusen takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...