Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #1 Skrevet 26. april 2012 jeg bare lurte på en ting, hva synes dere om barn og lavkarbo? skvetter ganske mye når jeg hører om det, leste på bloggen http://maineanita.com at hun lager det til barna sine...... menja sikker ikke farlig men
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #2 Skrevet 26. april 2012 Å spise lavkarboRETTER er jo ikke skadelig for barn.. men Å følge en lavkarbodiett, dvs, sjelden eller aldri spise karbohydrater er ikke sunt... verken for smÅ eller store mener jeg... men la nÅ ihvertfall barn som ikke kan velge selv spise normalt da!
Songbird_84 Skrevet 26. april 2012 #3 Skrevet 26. april 2012 jeg spiser lavkarbo her i huset. men barn bør få i seg mer karbohydrater enn voksne siden hjernen skal vokse og utvikles. Når jeg lager mat,koker jeg ris eller potet til de andre, og de trenger jo strengt tatt ikke de feiteste sausene jeg spiser heller.. Man kan også gi barna frukt for å dekke behovet for karbohydrater. Uansett hva man måtte mene, så tror jeg dette er en sunnere livsstil enn om barna spiser mye halvfabrikata stappa med e-stoffer og ting man ikke vet hva er..
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #4 Skrevet 26. april 2012 Det kommer ann på hvor lavt karbointak det er snakk om. De fleste barn tåler fint en viss reduksjon av karbohydratinntaket og heller en økning av proteininntaket, men jeg tror det vil være veldig dumt å gamble på at de tåler et virklig lavkarbokosthold uten at utviklingen skades.
Light of my life Skrevet 26. april 2012 #5 Skrevet 26. april 2012 Hvis noen har barna sine på lav-karbo diett syntes jeg det grenser til barnemishandling. For høyt inntak av proteiner (spes animalske) er knyttet til en rekke sykdommer og helseproblemer. Les mer om dette her: http://www.pcrm.org/health/diets/vsk/vegetarian-starter-kit-protein
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå