Gå til innhold

Noen som har fått svar på permisjonssøknad fra NAV?


Min første 2012

Anbefalte innlegg

Noen som har fått permisjonssøknaden innvilget fra nav enda? vet det er 3 måneders behandlingstid, men er utålmodig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leverte søknaden min nå på mandag, og fikk da beskjed om at de ikke gir ut svar før siste måned før man skal ut i permisjon. Jeg kunne altså ikke vente meg noe svar før godt uti mai... Men her kan det jo hende at kontorene praktiserer ulikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte den 15. mars, har termin den 30. mai og har ikke fått svar ennå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte inn søknaden min den 21 Mars, og har termin den 21 Juni. Permisjonen min starter den 31 Mai. Jeg har ikke fått svar enda:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått svar. Jeg sendte inn min søknad for over en måned siden og når jeg ringte nav forrige uke fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne forvente at jeg fikk svar før jeg går ut i permisjon, som er 23.mai :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er det der egentlig? Er det sånn at arb.giver betaler lønna og får tilbake fra NAV? Om det ikke blir gjort på den måten så er det jo lotto kjedelig om man må gå uten penger til NAV er ferdige med søknaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte den 15. mars, har termin den 30. mai og har ikke fått svar ennå....

 

Haha.. måtte bare svare her for jeg søkte også 15. mars og har termin 30. mai:) Ikke fått svar ennå jeg heller, ringte og hørte med de i går og da sa de at den var til behandling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er opp til arbeidsgiveren din, min arbeidsgiver betaler ikke permisjonen så jeg skal få den direkte fra Nav. Ulempen: man får bare feriepenger for 3mnd når man får permisjonspenger rett fra Nav. Samboeren min vil få sin del av permisjonen rett fra arbeidsgiver. Gode: feriepenger for hele permisjonen i tillegg til at han ikke vil merke noen forskjell i lønna. 100% dekning er jo i relaiteten 90% av vanlig lønn, så man vil jo merke forskjell med litt mindre utbetalt i mnd. I tillegg til at Nav praktiserer andre utbetalingsdager enn de fleste arbeidsgivere - jeg får vanligvis lønn 15 hver mnd av arbeidsgiver, men når permisjonen begynner vil jeg ikke få utbetalt før mellom 23-25 hver mnd. Derav også et lite puslespill siden alle mine regninger som lån etc trekkes den 15 :P

 

En annen problemstilling: for oss som begynner permisjon i midten av mai - vil vi da få utbetalt første permisjonsutbetaling i mai eller juni? Hvis vi får i juni vil vi jo i realiteten få halv lønn i mai da.... I alle fall oss som skal få permisjonen fra nav...

 

 

Jeg har termin 12.juni og ikke fått noe svar på søknaden enda. I stedet har jeg først fått et brev om at søknaden min mangler - ringte inn og da sa de den var registrert og lå til behandling. Så fikk jeg brev om at jeg må på dialogmøte med dem pga jeg har vært halvt sykemeldt noen måneder. Det er vanlig praksis ellers, men ikke for gravide. Så fikk jeg nytt brev om at møtet var avlyst fordi jeg var gravid. Og denne måneden har de rotet bort sykemeldingen min så jeg har ikke fått pengene jeg skal ha.... Derfor - veldig skeptisk til at alt går knirkefritt rundt utbetaling av permisjonen... Spesielt også siden min svigerinne måtte vente 4 mnd på sin utbetaling (det var engangsstønad og ikke permisjon, men likevel!) fordi nav hadde gjort en feil......

 

Hvordan er det der egentlig? Er det sånn at arb.giver betaler lønna og får tilbake fra NAV? Om det ikke blir gjort på den måten så er det jo lotto kjedelig om man må gå uten penger til NAV er ferdige med søknaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte også inn rundt den datoen og snakket med dem i begynnelsen av april fordi jeg fikk brev om at søknaden min manglet. De mente de bare hadde fått papiret arbeidsgiver skal signere, men det var jo rart siden alt lå i samme konvolutt.. :P Fikk da bekreftet at den lå til behandling og det har den gjort siden da..... Håper på svar snart, blir stressa av å ikke ha ting bekreftet

 

Jeg søkte den 15. mars, har termin den 30. mai og har ikke fått svar ennå....

 

Haha.. måtte bare svare her for jeg søkte også 15. mars og har termin 30. mai:) Ikke fått svar ennå jeg heller, ringte og hørte med de i går og da sa de at den var til behandling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått informasjon om at jeg får full ferie til neste år, så da er det nok arb.giver som står for utbetaling....og som heller får tilbake fra NAV. Herregud, skal ikke være enkelt det her. Jeg fikk beskjed fra arb.giver om at de hadde sendt inn alle papir. NAV sier de mangler lønnsopplysninger. Nå tar ikke sjefen tlf når jeg ringer og veit ikle hva jeg skal gjøre for å få sendt inn papira mine. Jaja, får håpe det er arb.giver som får svi om det er noe som ikke går i orden.

Skal jammen ikke være enkelt det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er helt håpløst! Kan anbefale NAV Foreldrepenger på facebook. Der svarer de fort på spm man har, jeg har i alle fall ikke fått et eneste svar fra NAV kontoret der jeg hører til, alle ganger jeg har spurt om noe har jeg fått til svar: se nettsiden vår. Men den er jo kjempedårlig og lite informativ! Og det er slitsomt å være avhengig av andre for at skjemaer skal bli sendt osv. Virker som du får utbetalingene fra arbeidsgiveren ja. Jeg måtte også mase på min arbeidsgiver for å få lønnsopplysningsskjema. De svarte det ikke hastet for det var jo hele 3 mnd til permisjonen skulle starte. Men jeg fikk dem til slutt til å signere papiret og sende det til meg på mail så jeg fikk sendt søknaden. Fikk også beskjed at lønnsopplysningsskjema kan ettersendes av arbeidsgiver etter at søknaden er sendt inn, men jeg ville være på den sikre siden og sende alt samlet.

 

Har fått informasjon om at jeg får full ferie til neste år, så da er det nok arb.giver som står for utbetaling....og som heller får tilbake fra NAV. Herregud, skal ikke være enkelt det her. Jeg fikk beskjed fra arb.giver om at de hadde sendt inn alle papir. NAV sier de mangler lønnsopplysninger. Nå tar ikke sjefen tlf når jeg ringer og veit ikle hva jeg skal gjøre for å få sendt inn papira mine. Jaja, får håpe det er arb.giver som får svi om det er noe som ikke går i orden.

Skal jammen ikke være enkelt det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg brev fra Nav om at permisjonen er innvilget! Hurra! Da kan jeg puste lettet ut og konsentrere meg om å nyte den siste tiden både før permisjon og før fødsel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra.... Er så kjedelig når man ikke har alt på stell. Men nå er det bare å puste ut og senke skuldrene:) Kos deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sendte inn min søknad for 3,5 uke siden, og i dag kom brevet om at det er innvilget . termin 14. juni...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...